Gå til innhold

Søndag morgen..Når ringe på til noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det greit å ringe på til noen på søndag morgen? 

En nabogutt kommer hit kl 9.15- 9.30. Jeg synes det er tidlig. Men så er vi sløve om morgenen da 🤣Hva synes du? 

Anonymkode: 40c5c...d57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 10 kanskje. Seinere hos ungdommer som sover lenge. 

Hos oss sover 10-åringen fortsatt no kl 0953 og han på 8 sitter her i trusa. 

Anonymkode: 769a7...29c

Skrevet

Etter 10.00 er ok. Gi beskjed om at det er ok med besøk, men ikke før 10. Selv om vi står opp tidlig så sløver vi alltid fram til 10-11 tiden. Jeg står som regel opp rundt 8.30 i helgene, men noen ganger sover jeg til 9.30. Hadde ikke likt besøk i stua før jeg har fått kaffe. 

Skrevet

Vi sover lenge på søndager og kommer oss sjelden ut av pysjen før kl 11.

Anonymkode: 36bd4...a6c

Skrevet

Søndager foretrekker vi å være alene til 12 hvis det ikke er noen planer. Står opp rundt 10 og har frokost rundt 11....så kler vi kanskje på oss like etter det. Så 12 tidligst.

Anonymkode: 4f0ef...4f3

Skrevet

Søndager synes jeg at alt før klokka 11-12 er for tidlig, om man ikke har avtale om noe annet. Hos oss har også søndag alltid vært sløvedag og den dagen vi vil slappe av og være alene. Egentlig tenker jeg at søndager er dagen for å gjøre avtaler på forhånd, ikke bare gå på besøk sånn uten videre. Sært kanskje, men sånn er det hos oss.

Skrevet

Fra nitiden vil jeg si. Dere kan jo bare gi beskjed om at det ikke passer hvis dere ikke vil ha besøk.

Anonymkode: fce1f...f07

Skrevet

Her er vi trege på morran så hadde satt pris på om nabobarn ventet til etter 11.

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fra nitiden vil jeg si. Dere kan jo bare gi beskjed om at det ikke passer hvis dere ikke vil ha besøk.

9 sover ofte store deler av huset. Så i si ifra er en ting, men utrolig kjedelig å bli vekt 😡

Skrevet

Da vi var små fikk vi ikke lov å ringe på før etter kirketid vi. 

Her i nabolaget praktiseres kl 10. Bestevennene til barna kan gjerne komme inn når jeg går i pysj, men orker ikke alle ungene i gata inn. 

Anonymkode: c2b96...0e4

Skrevet

13

mange spiser frokost 11-12......

Anonymkode: d1512...a33

Skrevet
1 time siden, Yellow Brick Road skrev:

Søndager synes jeg at alt før klokka 11-12 er for tidlig, om man ikke har avtale om noe annet. Hos oss har også søndag alltid vært sløvedag og den dagen vi vil slappe av og være alene. Egentlig tenker jeg at søndager er dagen for å gjøre avtaler på forhånd, ikke bare gå på besøk sånn uten videre. Sært kanskje, men sånn er det hos oss.

Enig i det.

Skrevet

Etter 11. 

Hos oss er søndag enten eller. Enten sover både jeg og ungene leeenge, mens pappa står opp tidlig, seinest rundt 09, uansett. Eller så er vi forlengst ute av huset. Kamper, cuper, renn, løp og dugnadsarbeid. 

Anonymkode: 1a759...e13

Skrevet

Etter kl12

Anonymkode: 53143...613

Skrevet

Etter klokka 10 syns jeg er helt greit. Det er ingen som sover lengre enn til 9 her.

Anonymkode: 7e78d...f5f

Skrevet

Lørdag etter 10, søndag etter 11. Helgemorgener er familiesløvetid.

Skrevet

I gata vår er det en uskreven regel på kl 11, det syns jeg er veldig greit. Selv om vi kan våkne tidlig innimellom er vi aldri ut av pysjen før dette om vi ikke skal noe. I skrivende stund er det meg som sitter i stua i pysjen og to unger ligger i sengene sine. De har vært våkene en stund, men de ligger og koser seg. Vi nyter disse dagene når vi kan. 

Anonymkode: 8ac5e...51e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

9 sover ofte store deler av huset. Så i si ifra er en ting, men utrolig kjedelig å bli vekt 😡

Sover hele huset til etter 9?

Det har aldri skjedd her i huset og jeg har tenåringer. Det kan godt hende de fleste ligger i senga og at vi ikke er i gang med dagen, men det gjør jo ikke noe.

Skrevet

Nå er yngste her oppe fra 05, og eldste fra 07, men allikevel liker jeg å slippe besøk før 11

Foreldrene til naboen pleier å sende sms her. Det er kjekt, for da kan vi ignorere til vi er klar 😉

Anonymkode: ed104...150

Skrevet

Aldri. Hater folk som maser på søndager 🙈

Neida. Fra 12-13, tidligst. (Klokka 9 hadde vært UAKTUELT.)

Anonymkode: 341ad...065

Skrevet

Etter 11-12. Hadde blitt skikkelig irritert dersom noen lot ungene sine komme kl. 9! 10 er bedre, men fortsatt for tidlig. 

Anonymkode: 07e6d...c67

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Aldri. Hater folk som maser på søndager 🙈

Neida. Fra 12-13, tidligst. (Klokka 9 hadde vært UAKTUELT.)

Anonymkode: 341ad...065

Helt enig 👏 søndag vil jeg være i fred for andre sine masende barn! 

Anonymkode: 7b7d3...716

Skrevet

etter 11

Anonymkode: cf4e9...94e

Skrevet

Etter 12.

Anonymkode: 01d3f...810

Skrevet

Søndag er den eneste dagen hele familien har mulighet til  spise sammen, så da bruker vi god tid og lager ekstra god mat. Vi har gitt beskjed til venner om at barna ikke er klare til å komme ut før klokka 12. Det blir respektert.

Anonymkode: f7a22...14c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...