Gå til innhold

Graviditetstest på p-piller.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p-piller i to år pga sterke menssmerter. Hopper over de hvite pillene, så har ikke mens.

For 2 uker siden hadde jeg ubeskyttet sex og har etter dette blød daglig. Ikke fullt så ille mens som jeg er vandt til, men nok til at jeg må bruke menskopp. Har også lette til moderate menssmerter.

Jeg går å er veldig redd for at jeg er gravid og tenker at selve denne frykten kan skape blødningene. P-pillene er brukt til punkt og prikke, har ikke hatt diaré eller oppkast, så sjansene er små, men jeg stresser allikevel enormt rundt det.

Men spørsmålet mitt er, når kan jeg ta graviditetstest, jeg som i utgangspunktet ikke har en normal menssyklus? 

Anonymkode: 9c802...212

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er to uker siden du hadde sex kan du ta en test nå. 

Men om du ikke har hatt mens på to år er det vel mest sannsynlig det som er årsaken? De fleste må vel ha en blødning av og til for å unngå spotting. Da jeg gikk på p-piller måtte jeg ha en blødning hver tredje-fjerde måned ellers begynte jeg å spotte. 

Anonymkode: 48bb1...ab1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om det er to uker siden du hadde sex kan du ta en test nå. 

Men om du ikke har hatt mens på to år er det vel mest sannsynlig det som er årsaken? De fleste må vel ha en blødning av og til for å unngå spotting. Da jeg gikk på p-piller måtte jeg ha en blødning hver tredje-fjerde måned ellers begynte jeg å spotte. 

Anonymkode: 48bb1...ab1

Takk for svar.

Har lest endal om fortykket slimhinne når man ikke har eggløsning og at dette kan føre til forlenget mens når man først får det.

Men kan samleie utløse mens? Dette var første samleie på årevis.

Anonymkode: 9c802...212

Skrevet

Slimhinnen skal ikkevold fortykket når du går på p-piller. Det er en av de ønskede effektene slik at er ev. befruket egg ikke klarer å feste seg.

Anonymkode: 466cf...58c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Slimhinnen skal ikkevold fortykket når du går på p-piller. Det er en av de ønskede effektene slik at er ev. befruket egg ikke klarer å feste seg.

* ..skal ikke være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...