Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 I dag har jeg en trist 14-åring. Da de begynte på ungdomskolen i høst ble det laget helt nye klasser med elever fra flere skoler. Datteren vår har følt hun har funnet sin plass i en gjeng, men i kveld dukket det opp bilder der alle i gjengen var på en fest, til og med bestevenninna. Det er ikke gøy å være den som ikke blir invitert, selv om mann er over 10 år. Hun må nok lære seg å leve med ikke å være blandet de mest populære, men jeg håper hun slipper å være den eneste som må sitte hjemme å se bilder av de andre som er på en fest hun ikke har fått vite om så mange ganger. Minn ungdomene deres på å tenke litt på dem som kan falle utenfor, selv om de ikke er av de mest populære. Anonymkode: 99724...fb3
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 Uff, så trist. Sosiale medier gjør ikke akkurat dette enklere. Har hun tatt kontakt med dem? Kanskje det var en forglemmelse? Anonymkode: 22699...941
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Skrevet 3. februar 2019 Glad det ikke var sosiale medier når jeg vokste opp, på barneskolen/ungdomsskolen hadde jeg vært den jenta. Tenker mye på at jeg ikke ønsker samme opplevelse for mine barn. Samtidig tenker jeg at jeg skal oppmuntre mine barn til å være selvstendige nok til å leke alene uten å skamme seg over det, og minner meg også på at det går over, man finner sine venner og seg selv til slutt ❤️ Anonymkode: 1e68c...060
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #4 Skrevet 3. februar 2019 Slik var mitt liv på hele ungdomsskolen, var kun med der alle var invitert. Heldigvis fikk jeg det ikke trykket i trynet på SOME. Veldig lite gøy var det uansett. Har ingen råd dessverre, bare medfølelse. Anonymkode: 6d3c4...bbf
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #7 Skrevet 3. februar 2019 Skjønner at det er sårt, ungdomstiden kan være en utfordring for de fleste vil jeg tro. Men snakk med henne, var dette en type fest hun kunne tenke seg å bli med på? Hadde hun fått lov av deg? (da tenker jeg på om det var voksne der eller evnt eldre ungdommer, alkohol osv....) Hvis hun ville vært med så kan hun spørre bestevennen om den festen, og slenge på et "kan jeg bli med neste gang"? Det er ikke sikkert arrangøren av denne festen kjente datteren din og derfor var ikke hun bedt. Og bestevennen kan ha latt være å dra med fler nå for å først selv få innpass i denne "kule gjengen som har fester". Lurt å prøve å avdramatisere det. Det finnes stort sett en naturlig forklaring på sånt. Men støtt henne i å spørre venninnen sin. Anonymkode: fa6e7...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå