Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Måtte bare kalle det noe! I går tok jeg meg selv i å sitte på badet og se for meg at hunden min levde. At han kom glad bort til meg, strakk seg opp mot kneet mitt og at jeg koste med ham. Det var så ekte. Jeg kunne lukte ham, føle hans nærvær, og kjenne den stri pelsen hans, og føle på lykke og trygghet. Etter han ble avlivet for over 3 år siden har jeg nesten ikke følt en dag med trygghet. Vi kjøpte valp av akkurat samme rasen i fjor, var på besøk hos oppdretteren i timevis i flere dager for å hilse på hundene. Alt gikk bra. Helt til vi kom hjem. Jeg hovnet opp i hele kroppen og ble alvorlig syk, og jeg gråt fordi jeg måtte levere tilbake valpen. Jeg ble så syk, jeg som hadde bodd med hunder store deler av livet. Måtte på 3 uker med kortison for å få ned hevelsene. Måtte selge møbler. Gikk måneder før jeg ble ok igjen. Jeg kan ikke ha hund. Jeg tror kun hundefolk kan forstå hvilken sorg det er for meg, og jeg greier ikke å komme over det. Jeg er ensom, rastløs, og deprimert. Jeg har PTSD og hunden min var min største trøst oppi dette. Min klippe, i tillegg til mannen min. En som alltid var der for meg. Alle som har hund vet hvor mye hundene betyr for oss. Så etter hunden min døde fikk jeg masse fysiske symptomer og en ukjent sykdom. Etter 3 år i utredning vet legene enda ikke hva som feiler meg. Annet enn at det har noe med immunforsvaret å gjøre. Jeg føler hele psyken min steiler snart, og nå sitter jeg innimellom og leker meg inn i at jeg faktisk har hunden min, at han er her, og at jeg ikke er alene. Der og da er det "ekte", men jeg skjønner jo at det er noe galt i hodet mitt. Hva kan jeg gjøre? Er det harmløst? Anonymkode: 48479...8c4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 Dette høres absolutt ikke normalt ut. Du må få hjelp. Klart det er tungt å miste noen man er glad i, men slike reaksjoner bør du ta på alvor. Anonymkode: 35f54...ffd
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette høres absolutt ikke normalt ut. Du må få hjelp. Klart det er tungt å miste noen man er glad i, men slike reaksjoner bør du ta på alvor. Anonymkode: 35f54...ffd Ja, og jeg gjør jo det... Tror bare det er mye for meg. Men hjelp er ikke å få. Så må eventuelt ty til selvhjelp. ---- Noen som kan noe om emnet? Anonymkode: 48479...8c4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, og jeg gjør jo det... Tror bare det er mye for meg. Men hjelp er ikke å få. Så må eventuelt ty til selvhjelp. ---- Noen som kan noe om emnet? Anonymkode: 48479...8c4 Du sier du snakker med en lege? Kanskje du bør bli henvist til psykolog/psykiater? Anonymkode: 35f54...ffd
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du sier du snakker med en lege? Kanskje du bør bli henvist til psykolog/psykiater? Anonymkode: 35f54...ffd Har gått til psykolog masse gitt. 3 år Pga ptsd. Redd de legger meg inn elns, har ikke tid til sånt. studerer Anonymkode: 48479...8c4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Det må du jo ta deg tid til. Det gjelder helsen din. Dette høres virkelig ikke sunt ut. Jeg har mistet en søster og andre nære i familien, man sørger og glemmer aldri. Men livet må jo gå videre. Anonymkode: 35f54...ffd
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det må du jo ta deg tid til. Det gjelder helsen din. Dette høres virkelig ikke sunt ut. Jeg har mistet en søster og andre nære i familien, man sørger og glemmer aldri. Men livet må jo gå videre. Anonymkode: 35f54...ffd Jeg har mistet mange nære altså... Jeg har mange sorger. Tror ikke dette har noe med akkurat dét å gjøre, mer at jeg er ensom og savner hund Anonymkode: 48479...8c4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 Kan du ikke teste ut såkalte ‘allergivennlige’ raser? Hvis du er heldig kan du finne en hund du ikke reagerer på Anonymkode: d0f73...971
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #9 Skrevet 2. februar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan du ikke teste ut såkalte ‘allergivennlige’ raser? Hvis du er heldig kan du finne en hund du ikke reagerer på Anonymkode: d0f73...971 Har tenkt tanken, men vet ikke hvordan jeg skulle testet det egentlig siden jeg ikke reagerte på hunden før vi hadde den hjemme. Var med den i mange timer flere dager for å se om det gikk greit (hadde utviklet endel andre allergier så ville forsikre meg) Anonymkode: 48479...8c4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #10 Skrevet 2. februar 2019 Hør om du kan få passe en hund av allergivennlig rase. Du må se etter de med hår, ikke pels. Altså se etter malteser, shih tzu, puddel...Google litt og se.. Du har ptsd og er vel sikkert kjent med flashbacks? Det kan jo høres ut som det er det du har, men at dette er et trygt flashback og du derfor ikke reagerer med angst eller ønsker å forhindre det. Jeg har samme diagnose og har det jeg selv kaller positive flashbacks eller ønsketenkninger. Jeg kan forestille meg at jeg snakker med en som er trygg, og jeg snakker noen ganger høyt. Det virker så ekte, men det er jo ikke det og det vet jeg. Men så lenge dette ikke gjør meg sykere eller går utover livskvaliteten så har jeg selv latt det være. Er jo hyggelig å ha sånne stunder som er gode og. Før ensomheten kommer å klasker deg i bakhue da. Du kan jo ta det opp med legen og høre hva han/hun tenker? Anonymkode: 1de3f...4ce
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #11 Skrevet 2. februar 2019 Hva slags tester er tatt av deg? Har de tatt mr av hodet med og uten kontrast? Har de sjekket spinalvæsken din? Ja, slike ting kan absolutt være psykisk, men når du i tillegg har masse andre symptomer vil det være nødvendig å utelukke andre ting som svulst osv først. Det at du faktisk kan kjenne pelsen og til og med lukte hunden er tegn som viser til at dette kanskje ikke «bare» er psykisk. Anonymkode: e3c79...0ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå