Gå til innhold

Hvor viktig mener dere like inntereser i ett forhold er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg liker å se film ,gå på kino og treffer en som ikke liker film å ikke skjønner poenget med å dra på kino .Hva tenker dere om det.Jeg føler det er sånt vi burde gjort sammen men han mener like inntereser ikke er så nøye.

Anonymkode: 53e2a...d24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hvor stor del av tida som skal gå med til de tingene dere ikke har til felles. Hva om det var han som sa til deg at du burde bli med og se en fjerdedivisjonskamp i fotball hver lørdag, for sånne ting var det viktig at dere kunne gjøre sammen? Ville din interesse for mannen økt, eller ville du tenke at det var best han dro dit aleine?

Anonymkode: 98e61...cfc

Skrevet

Godt poeng.Men jeg ser endel på tv film og han liker ikke tv film.I tillegg orker han ikke lyder fra TVen.Hvordan liv blir det da hvis jeg føler jeg ikke kan se på tv.

Skrevet

Svært lite viktig. Min mann elsker fotball og sport. Jeg hater det. Han elsker å trene, jeg hater det. Jeg elsker shopping og kafé. Han liker å reise til storbyer. Jeg vil reise til villmarka. 

Vi har vært sammen i 20 år og er veldig lykkelige. Vi har samme verdier og samme innstilling til livet. Vi er fleksible og tilpasser oss. 

Anonymkode: bea5f...285

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt poeng.Men jeg ser endel på tv film og han liker ikke tv film.I tillegg orker han ikke lyder fra TVen.Hvordan liv blir det da hvis jeg føler jeg ikke kan se på tv.

Jeg hater også lyd fra tv-en. Min mann tar da hensyn og ser på iPad med øretelefoner. Dette burde ikke være et konflikttema i 2019, med mindre man leter etter konflikter da. 

Anonymkode: bea5f...285

Skrevet

Jeg synes det er veldig viktig, men ser at det er ulike erfaringer her. Jeg har bodd med en som ikke likte samme musikk som meg, ikke likte samme type mat eller å kose seg med god mat, ikke likte samme type klær og stil, ikke likte å se på det samme. Ikke likte konserter eller festivaler som jeg liker. Det ble alt for mye ulikt. Det var kjempekjedelig rett og slett,og jeg mistet meg selv for å prøve å finne noe felles. 

Anonymkode: 83797...31f

Skrevet

Jeg mener man bør ha like interesser, men ulike hobbyer. Altså at hele familien liker å gå tur/ski/skøyter/stranda sammen, men på kveldene kunne han sett fotball og jeg strikket. Man må jo kunne gjøre noe sammen uten at det skal bli en konflikt av det. Hvis hver ferie og hver helg ender opp med diskusjon, så blir det jo ikke noe hyggelig. Men å ha forskjellige hobbyer trenger man.

Anonymkode: 94183...e87

Skrevet

Jeg tenker at grunnholdning til livet og verdiholdninger er viktig . Interesser trenger ikke være felles. Kanskje tvert om. Blir litt kjedelig å gjøre alt sammen hele tiden. Lite nye impulser. Forskjellige interesser gir også mulighet til å få og gi kunnskap . Og så gjør man kompromisser underveis. Ser mannen film med meg en kveld, får jeg lyst til å se fotball med ham en annen gang. Ikke for fotballen sin del, men for å glede han. Gi og få. 

Har faktisk hatt noen vennepar i omgangskretsen, som har hatt kliss like interesser. Skikkelig idyll de første årene. Men så har det endt med noen skikkelig fæle skilsmisser, og hat forhold. Alle fordi de hadde lite alenetid og tråkket oppå hverandre i nærmest alle gjøremål, og dermed fikk ekstra god tid til å ergrer seg over bagateller hos partneren.

Anonymkode: 207ab...5d3

Skrevet

Mannen min og jeg har en del helt ulike hobbyer og interesser, og det er ikke noe problem. Tvert i mot er det fint å ikke dele alt, men ha noe en heller kan dele med venner eller kose seg med alene. Vi er derimot like på viktige områder, som at vi begge prioriterer familie og hjemmekos, er glad i gode matopplevelser, har samme verdier og livssyn ol.

Anonymkode: 40d1f...27e

Skrevet

Er ganske viktig. Hvis TV er viktig for deg og han ikke liker TV lydene engang blir dette håpløst. 

Lov med forskjellige interesser men ikke hvis den andre «hater» interessene dine. En ting er å syntes sport er kjedelig og kjipt men man må fortsatt kunne respektere at den andre har en egen interesse for noe :) men nekter man partneren interessene sine så er det veldig dårlig forhold 

Anonymkode: d7d61...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...