Gå til innhold

Vanskelig venninneforhold (mye tekst)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld ❤️

Jeg har et problem jeg er usikker på hvordan jeg skal ta tak i, jeg sliter med å forstå dette menneske og hva hun vil oppnå. Takk på forhand om du tar deg tid til å lese og gjerne svare meg. 

Kort forklart hvordan dette begynte. 

Jeg har en «venninne» som jeg sliter veldig med, hun «spiser seg inn» over alt. Hun er tilflyttet for 4år siden og vi bor i en liten bygd der jeg har vokst opp. Kjente henne fra før da hun tok kontakt via nett for 9år siden.

La meg ta noen eksempler på hendelser rundt henne å jeg og henne. 

Hun har alltid ny kjæreste, var utro, fant en ny og dette skjedde så fort at jeg klarte ikke følge med fra hver gang vi snakket sammen. Etter mange år med dette, fant hun seg en mann i bygden hvor jeg bor.

Hun hadde en lang periode der hun kun tok kontakt hvis hun trengte at datteren ble underholdt, jeg sa fra hvordan jeg opplevde det men det ble ikke bedre. Jeg passet barnet hennes da hun kranglet med mannen, jeg lyttet og stilte opp. Og for all del hun til meg også til tider. 

Jeg inviterte henne  med et par-3 ganger da jeg skulle ut med mine venninner, da spesielt hun ene som skal være min forlover var en del med. Før jeg viste ordet av det hadde hun laget oss tre som en gruppe på diverse sosiale media, etter det opplevde jeg at jeg og min venninne fra barndommen ikke kunne gjøre noe sammen uten at hun  ble fornærmet om hun ikke var til stede! Hun er nå utrolig mye med damene til typen sin, og inviterer oss skjelden med på det hun enn finner på. 

Skal vi på trening og hun får det med seg, kan vi få «takk for invitasjonen» i retur. 

Hun kan komme med bemerkninger utav intet som «hva hadde du gjort om du og mannen gikk fra hverandre, du har ikke akkorat noe nettverk».

Faktum er at jeg har et utrolig stort nettverk, jeg har en stor familie med nære relasjoner der alle bor i gåavstand og stiller i bursdagen til alle barn osv. Dvs vi er 50 stk da alle er samlet og 40 av oss bor innenfor 4km. Hun derimot, har en søster som har mistet omsorgen for barnet pga rus, en bror som er barnløs å bor i en annen by og foreldre som er pensjonister. Hun har ikke godt forhold til svigerfamilien her i distriktet, hun har kun venner som er damene til typen hennes sine kompiser. 

Mannen min fridde til meg for 5år siden, da snakket hun som om det var en selvfølge at hun skulle være min forlover. Hun nermest planla at vi skulle på tur til Polen for å kjøpe brudekjole, enda jeg sa jeg ikke ønsket å reise til Polen. Jeg har to andre venninner som jeg gjerne ville skulle være forlovere. Da jeg fortalte henne at det var dem som skulle være forlovere så jeg hun ble skuffet, men hun tok det Ok. Da begynte hun å spørre meg ut hvordan jeg ville ha utdrikningslaget mitt. Jeg sa som sant var hvordan jeg ønsket det og tenkte ikke videre over det. 

Så gikk det et par dagar da hun ene som skal være min forlover sender melding om at hun og hun andre forloveren min, har fått SMS fra «venninnen» min der hun har forklart dem hvordan mitt utdrikkingslag skal være..... 

Nå har alt toppet seg der hun solgte meg et barnesete, jeg trodde dette var Ok. Et par dager etter dette var avtalt fikk jeg «Nå får du hente sete». jeg hentet det samme dag, hun slengte sete inni bilen tok en jekkestroppe rundt barnesetet og bilsetet. Jeg ble litt forvirret og satt ut, da jeg trodde det var et sete som var i orden og var med isofix. Spørte om isofixen, da svaret hun at det var ødelagt og at det funker fint med jekkestroppe. Jeg ble så paff og hadde det litt travelt så jeg kjørte hjem. Etter litt bestemmer jeg meg for at dette plaget meg og jeg tok det opp med henne. Det falt IKKE i god jord, hun ble rasende og ba meg komme å sette setet hos henne. Det ble gjort, etterpå snakket vi litt overfladisk og jeg trodde ting ville gå over med tiden.

Sååå, viser det seg at hun har vert å gravd opp alt man kan finne av dritt om meg. Der hun har fått vite noe om mannen min som er 5år gammelt og ikke har noe med henne å gjøre men som er en ganske privat sak og egentlig ikke mange som vet om. Desverre kom dette for feil øre ved en forsnakkelse for lenge siden og hun har nok vert å gravd rundt da hun ikke har vist noe om dette før nå. 

Hun kommer da til meg og gråter over hvor skuffet hun er av meg som ikke har fortalt henne dette, jeg forklarer at dette er ikke noe jeg ønsker snakke om, det er gammelt og hun har ikke noe med det. Hun oppsøker venninnen min (forloverne min), der hun legget det frem hvor grusom jeg er og hvor mye hu  har stilt opp for meg og hvor dårlig venn jeg er som ikke har sagt dette til henne. Jeg snakker såklart med min forlover, der hun forteller hun har vert hos henne. Jeg spør henne da om hun har sagt det til flere en henne, ja hun hadde sagt dette til to angre og kanskje noe på fylla! Jeg skriver da til henne, at skjønner jeg ikke hvorfor hun lurer på hvorfor hun ikke får vite noe for hun har svaret i at hun nettopp har bekreftet at hun sier ting videre. 

Nå har hun slettet meg på sosiale media, søsteren min har hørt på bygda at hun snakker om meg. 

Jeg er utrolig fortvilet over dette, vi er familie på fem og dette er ikke fine ting hun sier om meg/oss. Jeg er usikker på hvordan jeg skal ta tak i dette.... Jeg skjønner meg ikke på henne, hva vil hun oppnå med dette??  Vi er voksene mennesker (trodde jeg). Jeg opplever hun driver litt «splitt og hersk». Sjalusi drama? 

Dette ble muligens noe rotete skrevet, håper det er forstålig og hvis ikke bare spør så skal jeg prøve forklare det bedre. 

Anonymkode: 697e9...281

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å ikke bare slenge ut et "hev deg over det, gammelt drit er gammelt drit".. 

For det første; gi blanke blaffen i hu der fremover og kutt henne godt ut av livet ditt på alle mulige måter. Ja, så har hun funnet ut noe gammelt dritt om mannen din, men hvis det er noe dere har blitt ferdig med så ikke la det gå utover livet deres som er her og nå. Jeg gjorde også dumme ting for 5 år tilbake, mye kan endre seg ila den tiden. 

Den "venninnen" er som en gift. En saktevirkende gift. En energi-stjeler og tydeligvis noen som ikke er kommet over ungdomsskole-drama perioden sin. 

Hver gang du hører snakk om noe hun har sagt så bare la det gli forbi, inn det ene øret og ut det andre og hvis noen spør hva du tenker om henne er det bare å si at du ønsker heller ordentlige venninner som bryr seg om deg og ikke venninner som bruker deg som støtte, for så å tråkke på deg og kaste deg i søla. Skikkelig gode venninner gjør ikke sånt. 

God klem og håper du klarer å heve deg over dette og glemme denne "venninnen" din for godt. 

Anonymkode: 3cab5...8c5

Skrevet

Du må bare fortsette å være den du er. Folk klarer fint å se forskjell på en klengete megge og en god venn. Fortsett å være en god venn mot dem du ellers har i nettverket. Og si til henne, når du får anledning, at du ikke setter pris på at hun sprer løgner.

Anonymkode: a486e...03e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...