Gå til innhold

Sjalu lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å studerer på høgskole og skal bli grunnskolelærer. Det er snakk om at jeg skal i praksis på skolen lillebroren min går på, dette er en veldig bra skole, alle vil ha jobb der, og det er god lønn, siden dette et privat tilbud. Men lillebroren min blir så fort sjalu. Er rett for at jeg skal gi de andre barna oppmerksomhet i det heletatt, han er veldig sånn at han vil ha mamma, pappa og storesøster for seg sjøl. Forstår dette, men han går der jo ikke i all evighet, og vil gjerne ha en fot innom. ALLE fra nærområdet mitt som utdanner seg til lærere drømmer om å arbeide på denne skolen. Gode villkår, små klasser og mye bedre lønn. Er KJEMPEHELDIG som har fått tilbud om å være der!

Har forsøkt å snakke med han, men samtalen går sånn :

Hadde det ikke vært kjekt om jeg jobba litt på skolen din?
NEI, da bytter jeg skole.

I barnehagen kan jeg vel arbeide, der er ikke du....

NEI, det kan du ikke. 

Sa dette for å finne ut om han var flau over meg eller noe. Men det var bare at jeg ikke fikk arbeide med andre barn. Er veldig poppis når han har besøk av venner og slike ting, og da slår han seg også helt vrang. Uff, Skal ikke være enkelt. Han er personen til å nekte å dra på skolen hvis jeg begynner å arbeide der 😕 Hva gjør man? 

Kan arbeide et annet sted, selvfølgelig, men er surt å måtte si nei. 

Anonymkode: 1439b...92c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er broren din da, har han noen diagnoser?

Jeg har en venninne som jobber på barneskolen her, og hun har to barn. I samarbeid med rektor har hun aldri hatt klassene hennes egne barn går i, og holdt en viss avstand fra disse. Hun er jo en del av foreldregruppen i disse klassene, og ikke en del av lærerstaben som i de andre klassene.

Det er en balanse, og du må bare være ærlig med rektor på denne skolen om at det nok er best du ikke er i klassen til broren din. At du er på skolen, i skolegården osv må han jo bare takle, venne seg til.

Anonymkode: dec8b...94c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er broren din da, har han noen diagnoser?

Jeg har en venninne som jobber på barneskolen her, og hun har to barn. I samarbeid med rektor har hun aldri hatt klassene hennes egne barn går i, og holdt en viss avstand fra disse. Hun er jo en del av foreldregruppen i disse klassene, og ikke en del av lærerstaben som i de andre klassene.

Det er en balanse, og du må bare være ærlig med rektor på denne skolen om at det nok er best du ikke er i klassen til broren din. At du er på skolen, i skolegården osv må han jo bare takle, venne seg til.

Han er 8 år, og har ingen diagnoser, men han er "enebarn" i den forstand at han er attpåklatt. Så han har noen av de egenskapene enebarn ofte får, at man er litt vant til at ting går sin vei. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han er 8 år, og har ingen diagnoser, men han er "enebarn" i den forstand at han er attpåklatt. Så han har noen av de egenskapene enebarn ofte får, at man er litt vant til at ting går sin vei. 

Da er det kanskje på tide at han lærer at verden kan butte litt imot. Du skal ikke spørre han om det er greit at du jobber på "hans" skole, bare fortelle at der har du fått jobb. Han må bare forholde seg til det.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det kanskje på tide at han lærer at verden kan butte litt imot. Du skal ikke spørre han om det er greit at du jobber på "hans" skole, bare fortelle at der har du fått jobb. Han må bare forholde seg til det.

Du har rett, han må vel bare forholde seg til det. Tusentakk for svar ❤️ 🙂

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har han vel bare godt av å få se at det ikke er han som bestemmer alt her i verden. Du gjør ham en tjeneste ved å gjøre det motsatte av hva han ønsker, men du burde ikke ha spurt ham om lov.

Skrevet

Altså herregud...at du i det hele tatt vurderer å bytte sted pga lillebror er jo helt på trynet.

Som lærer må du takle vrange elever.. 

Du får vel kanskje ikke ansvar for broren din sin klasse med en gang 

Anonymkode: 93254...d1e

Skrevet

Ikke ha hans klasse hvertfall! 

Anonymkode: 1dac2...9ba

Skrevet

Flott anledning dette her. Nå kan du øve deg på å være en tydelig voksen. En åtte år gammel gutt må lære seg til at det faktisk er en god del saker hvor han ikke har noe som helst han skulle ha sagt.

Anonymkode: 2139f...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...