Gå til innhold

Mor prøvde drepe sine tre barn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på VG , jeg blir helt satt ut. Hva får en mor til å ta det steget, hun må jo være alvorlig syk! Hvordan kan det bli sånn uten at noen fanger opp tegn? 

Anonymkode: 11b4e...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg leste det. Helt fullstendig vanvittig!

Anonymkode: d31a8...c86

Skrevet

Selvfølgelig er hun alvorlig syk. Politiet har bedt om, og retten samtykket i, å unndra fengslingskjennelsen offentlighet. De har også bedt om rettspsykiatrisk vurdering.

Og du vet da ingenting om hvorvidt noen har fanget opp tegn. Jeg jobber i barneverntjenesten og forholder meg til mange foreldre jeg anser som forholdsvis alvorlig psykisk syke, som har daglig omsorg for eller samvær med sine barn. Det er ikke slik at verken jeg eller eventuelle behandlere eller andre oppfølgere de måtte ha kan sitte og garantere at ingen av dem på et tidspunkt vil tørne og kunne gjøre noe slikt. Men de fleste gjør det jo ikke. Det tilhører, heldigvis, de absolutte sjeldenhetene at foreldre (og spesielt kvinner) tar livet av egne barn i Norge.

Anonymkode: d46af...e66

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leste på VG , jeg blir helt satt ut. Hva får en mor til å ta det steget, hun må jo være alvorlig syk! Hvordan kan det bli sånn uten at noen fanger opp tegn? 

Anonymkode: 11b4e...45b

Les Aftenposten i stedet. Det har versert noen feile opplysninger i avisene tidligere.

Anonymkode: e0479...dfd

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Les Aftenposten i stedet. Det har versert noen feile opplysninger i avisene tidligere.

Anonymkode: e0479...dfd

Er to saker i Bergen og sakene ble nok litt blandet når de kom ut.

Ene saken handler om en mor som prøvde å knekke nakken på sine 3 barn i alderen 4-6 år. Hun meldte selv i fra til politiet.

I den andre saken er en mor og hennes kjæreste arrestert pga de har utøvd vold mot et lite barn. Virker som om det er moren sitt barn, og at kjæresten ikke er faren.

Anonymkode: 190c3...c58

Skrevet

Regner med det er en psykose. Og at det er mange rundt de nå som har vist at hun har slitt, men antok det gikk greit.

 

Hun tilkalte jo hjelp selv så regner med hun blir å få tvungen psykisk hjelp

 

Anonymkode: cf6e6...b8d

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er hun alvorlig syk. Politiet har bedt om, og retten samtykket i, å unndra fengslingskjennelsen offentlighet. De har også bedt om rettspsykiatrisk vurdering.

Og du vet da ingenting om hvorvidt noen har fanget opp tegn. Jeg jobber i barneverntjenesten og forholder meg til mange foreldre jeg anser som forholdsvis alvorlig psykisk syke, som har daglig omsorg for eller samvær med sine barn. Det er ikke slik at verken jeg eller eventuelle behandlere eller andre oppfølgere de måtte ha kan sitte og garantere at ingen av dem på et tidspunkt vil tørne og kunne gjøre noe slikt. Men de fleste gjør det jo ikke. Det tilhører, heldigvis, de absolutte sjeldenhetene at foreldre (og spesielt kvinner) tar livet av egne barn i Norge.

Anonymkode: d46af...e66

Jobber også i bv. Men er ikke helt enig med deg i en ting. De alvorlige psykisk syke med daglig omsorg blir fratatt omsorgen.

Du skrev det som om du møter MANGE slike med daglig omsorg. Satser på at det bare var litt klønete formulering, ellers blir jeg rett og slett bekymret. For dere tar vel omsorgen fra disse foreldrene???

Anonymkode: 11f00...a15

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med det er en psykose. Og at det er mange rundt de nå som har vist at hun har slitt, men antok det gikk greit.

 

Hun tilkalte jo hjelp selv så regner med hun blir å få tvungen psykisk hjelp

 

Anonymkode: cf6e6...b8d

Uff, ja. Leste litt mer og ser at ungene har det bra etter forholdene. Det er nok blandet to saker, for i den første virket det som de var utsatt for vold, men fikk ikke inntrykk av det i oppdatert versjon.

håper hun får god hjelp Og at ungene klarer seg bra. 

Den andre sakene er også forjævlig.

Anonymkode: 11b4e...45b

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber også i bv. Men er ikke helt enig med deg i en ting. De alvorlige psykisk syke med daglig omsorg blir fratatt omsorgen.

Du skrev det som om du møter MANGE slike med daglig omsorg. Satser på at det bare var litt klønete formulering, ellers blir jeg rett og slett bekymret. For dere tar vel omsorgen fra disse foreldrene???

Anonymkode: 11f00...a15

Jeg jobber i indre Oslo, og møter definitivt mange slike med daglig omsorg. Det er ingen klønete formulering. Noen fratas omsorgen, noen får hjelp, noen klarer vi ikke dokumentere forholdene hos, noen søker vi å få inn tvangstiltak hos men får ikke medhold, noen søker vi å hjelpe men lykkes ikke. Det varierer jo mye. En hel del har også alvorlig psykisk sykdom og klarer å gi adekvat omsorg - men det kan hende vi har ulike definisjoner av hva som utgjør alvorlig psykisk sykdom?

Det er ingen automatikk i at alvorlig psykisk sykdom hos foresatt skal føre til omsorgsovertakelse, og det mener jeg heller ikke det skal være. Som oftest er det behov for ganske omfattende bistand, men det lykkes man ikke alltid med å få gitt.

(Jeg skrev jo også "jeg anser." Jeg har ikke formell diagnostisk kompetanse. I blant - forholdsvis ofte, egentlig, gitt den demografien jeg jobber i - møter jeg mennesker jeg er helt sikker på ville fått en tung psykiatrisk diagnose om de ble utredet, men hvor ting som språk, etnisk og sosioøkonomisk bakgrunn, hyppige flyttinger og et generelt livskaos av en annen verden gjør at de ikke fanges opp av systemer. Det er ikke grunnlag for akuttplassering av barn at en enslig mor forteller meg at hun har en demon på skulderen som jevnlig instruerer henne, for så å blånekte for det da hun skjønner at det gjør meg bekymret og aldeles ikke ville være med på å snakke med noen lege, men jeg anser jo at det sannsynliggjør alvorlig psykisk lidelse).

Anonymkode: d46af...e66

Skrevet

Heldigvis så gjekk det bra, trur ikkje ho har prøvd så voldsomt.. Trur det er meir rop om hjelp ❤ at ho har skjønt sjølv at ho må ha hjelp og ringt og sagt det sjølv. 

Trist 

Anonymkode: 54581...911

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...