Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 https://www.dagsavisen.no/oslo/12-ar-gamle-jenter-far-dickpics-1.1270958
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Det er bare tull å innbille seg at man har. Men det er viktig å ha en dialog med barna hvor man ikke fordømmer men faktisk viser interesse for deres liv på internett, sånn at de sier i fra om de får dickpics feks.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Jeg sjekker ikke alt, men gjør det innimellom. Vet om at det sendes DP på trinnet, men hun sier at hun ikke får noen. Jeg tror henne foreløpig på det, hun er i den "klikken" som er sportsinterressert, hun sier at ingen gidder å sende noe til de eller få de med på ting. Anonymkode: 9a539...b0b
Yellow Brick Road Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 11 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Det er bare tull å innbille seg at man har. Men det er viktig å ha en dialog med barna hvor man ikke fordømmer men faktisk viser interesse for deres liv på internett, sånn at de sier i fra om de får dickpics feks. Nettopp! Jeg har ikke full kontroll, langt i fra også, antar jeg. Jeg driver ikke og sjekker ungenes digitale enheter, for jeg vet at uansett hvor mye vi sjekker, uansett om både jeg og mannen er temmelig data-kyndige, så er ungene smartere enn oss - i alle all smarte nok til å skjule det de vil skjule. Like lite som jeg henger over ungene når de er ute med vennene sine, henger jeg over dem på nett. Men vi snakker mye om det som skjer på nett, om farer og risikoer og hva som er lurt og hva som kan være dumt. Samtidig som vi forteller dem at om de nå skulle gjøre noe dumt likevel eller opplever noe som ikke er hyggelig, så må de aldri være redde for å fortelle det hjemme. Åpenhet er viktig!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 God nok kontroll, det vil si via dialog med ungene. Anonymkode: da3b9...4c5
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #6 Skrevet 1. februar 2019 Naivt å tro at man noen sinne har full kontroll. Anonymkode: f8186...90c
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 Absolutt ikke, men vi snakker mye om både mobbing, nakenbilder og folk som ikke er den de utgir seg for på nett. De er så store at jeg må stole på dem, og heller legge til rette for dialog og sunne holdninger.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 Nei, ikke i det hele tatt. Men han er relativt åpen om det som skjer på sosiale medier og er godt informert om nettvett osv. Han viste meg uoppfordret bl.a en grov mobbesnap av en i nærmiljøet og en hærverksnap. Kontaktet selvsagt foreldre, skole og politi. Han er 15 år. Anonymkode: 3ede1...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå