Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Mitt barn skal konfirmeres om to år, og det er rift om lokalene her. Jeg har forstått det sånn at folk er tidlig ute med å bestille. Men hvordan kan jeg bestille nå? Vi vet jo ikke ennå hvilken helg det blir konfirmasjon, siden de pleier å fordeles utover flere helger. Hvordan har dere andre gjort det? Anonymkode: ef62a...c06
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Ring de aktuelle stedene og avklar hvordan de gjør det. Det finnes ikke en metode som gjelder for alle. Anonymkode: 654b0...415
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Sikker på at at datoene ikke er klare? her er de klare flere år før selve konfirmasjonen. Hør med kirkekontoret.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 Jeg ringte det lokale kirkekontoret og fikk vite at det var konfirmasjon tre helger. Så booket jeg lokale den ene dagen av de tre det var ledig. Så satser jeg på når han begynner konfirmasjonsundervisningen at han får stå til konfirmasjon den dagen jeg har booket😬😬 Anonymkode: 2cff0...1a7
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 OK, så la oss si at det er 3 helger. Velger man selv hvilken av de tre helgene man vil at barnet skal konfirmeres? Og kan man da gi beskjed allerede i år? Eller mener dere at kirkekontoret tar for gitt at mitt barn skal konfirmeres om to år, og derfor har satt av en dato til han allerede nå? Hi Anonymkode: ef62a...c06
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. februar 2019 #6 Skrevet 1. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: OK, så la oss si at det er 3 helger. Velger man selv hvilken av de tre helgene man vil at barnet skal konfirmeres? Og kan man da gi beskjed allerede i år? Eller mener dere at kirkekontoret tar for gitt at mitt barn skal konfirmeres om to år, og derfor har satt av en dato til han allerede nå? Hi Anonymkode: ef62a...c06 Nei men her vet man hvilken kirke barnet skal konfirmeres i og hvilke helger den kirken har satt opp konfirmasjon.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #7 Skrevet 1. februar 2019 Her vet man flere pr i forvegen hvilke helger det er konfirmasjon i den aktuelle kirken og hvilke helger det er borgerlig konfirmasjon. Ut fra hvor man bor vet man jo hvilke menighet/kirke man tilhører. På kirkens nettsider eller ved å ringe kirkekontoret kan du få vite hvilke datoer som gjelder for dere og om dere evt selv kan velge mellom aktuelle datoer. Mitt barn skal konfirmeres borgerlig så her er det bare en dato som gjelder. Jeg bestilte lokaler tre pr i forvegen da vi ville ha samme lokale som storebror hadde Anonymkode: 4a25b...89b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #8 Skrevet 1. februar 2019 På kirkekontorets hjemmeside sto det hvilke helger det skulle være konfirmasjon. Så skrev jeg en mail til dem og sa at vi gjerne ville ha akkurat den datoen. Fikk bekreftelse på at det så var notert. Etterpå bestilte jeg lokale. To år i forveien. Så enkelt var det i alle fall her. Anonymkode: 8b19b...a3b
Yellow Brick Road Skrevet 1. februar 2019 #9 Skrevet 1. februar 2019 Men det hjelper jo ikke at noen vet hvilken helg det er konfirmasjon lang tid i forveien, når HI ikke vet det. Her hos oss vet vi heller ikke. Datoene kommer 1 1/2 - nesten 2 år i forveien. Dvs. noen uker etter konfirmasjonene 2 år før. Og "booking" av dag skjer ca 1 år i forveien. Før dette er det ingen som vet eksakt dato. Hvordan det gjøres med bestilling av lokalet, aner jeg ikke, så det kan jeg ikke hjelpe deg med HI.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #10 Skrevet 1. februar 2019 OK, takk for innspill. Vår kirke pleier å ha konfirmasjon 3-4 helger på rad, det er ikke bare én helg. Da hadde det vært enklere, ja. Hi Anonymkode: ef62a...c06
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #11 Skrevet 1. februar 2019 På vår menighets hjemmeside står de aktuelle konfirmasjonsdagene. Vi får velge dato og klokkeslett (som regel 2-3 gudstjenester hver dato) Vi får oppfylt ønske om dato, men ikke sikkert vi får det klokkeslettet vi ønsker. Anonymkode: 5079d...c75
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #12 Skrevet 1. februar 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: OK, takk for innspill. Vår kirke pleier å ha konfirmasjon 3-4 helger på rad, det er ikke bare én helg. Da hadde det vært enklere, ja. Hi Anonymkode: ef62a...c06 Det er vel slett ikke sikkert? Men Hvis du ikke engang orker å kontakte kirken for å høre hvordan de gjør det mtp valg av helg så blir det såklart vanskelig..... Anonymkode: 4a25b...89b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #13 Skrevet 1. februar 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: OK, takk for innspill. Vår kirke pleier å ha konfirmasjon 3-4 helger på rad, det er ikke bare én helg. Da hadde det vært enklere, ja. Hi Anonymkode: ef62a...c06 Er det ikke bare å ringe å høre om det er mulig å få bestemme dato da? Anonymkode: cf4a8...394
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå