HvittHus Skrevet 31. januar 2019 #1 Skrevet 31. januar 2019 Snakket med en person idag som fortalte at hXn ikke hadde fått oppstart av medisiner etter en operasjon som krever medikamentell behandling resten av livet. Uten disse medisinene skal man ikke kjøre bil, noe vedkommende gjorde. Jeg syntes historien skurret litt da personen burde ha vært veldig dårlig nå etter 5 uker uten medisiner, men så helt normal og grei ut og svarte adekvat for seg. Jeg har tatt vedkommende i å rote en del med faktaopplysninger før, så jeg lurer på om hXn rett og slett tuller litt med fakta igjen. Vi deler legesenter og jeg skal til legen i morgen. Så da blir spørsmålet om jeg bør si fra til min lege som igjen kan sjekke ut med fastlegen til vedkommende? Eller bør jeg rote litt mer i historien før jeg evnt gjør noe? Dette er ikke en person som jeg normalt sett har mye med å gjøre, så det er ikke bare enkelt å finne ut om historien stemmer.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #2 Skrevet 31. januar 2019 Det her skjønte jeg ikke mye av..... Anonymkode: 38174...624
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #3 Skrevet 31. januar 2019 Jeg ville kort meldt fra om bekymringen min til legen, og fått bekreftet at de vil sjekke det. Noe annet kan du jo ikke gjøre. Når du vet at personen kjører umedisinert kan han potensielt skade seg selv og andre, da er det bare riktig å si ifra til noen som kan undersøke det. Anonymkode: 2cc1d...8e8
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #4 Skrevet 31. januar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville kort meldt fra om bekymringen min til legen, og fått bekreftet at de vil sjekke det. Noe annet kan du jo ikke gjøre. Når du vet at personen kjører umedisinert kan han potensielt skade seg selv og andre, da er det bare riktig å si ifra til noen som kan undersøke det. Anonymkode: 2cc1d...8e8 Men har hi sin lege lov til å sjekke dette da? Anonymkode: 2a61c...44f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #5 Skrevet 31. januar 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men har hi sin lege lov til å sjekke dette da? Anonymkode: 2a61c...44f Nei, ikke hvis han ikke er vedkommendes fastlege. Men han kan melde fra til riktig fastlege, som kan ta det derfra. Poenget her er jo ikke at HI eller fastlegen skal få opplysninger, men at de skal melde fra om en potensielt farlig situasjon til rette vedkommende. Anonymkode: 2cc1d...8e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå