Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #1 Skrevet 31. januar 2019 Er oppmerksomhetssyke mennesker med for god tid og få bekymringer! Aaaaargh, deilig å få det ut! Anonymkode: 963f0...a1b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #2 Skrevet 31. januar 2019 11-åringen min er vegetarianer, det er ganske styrete. Men hun hater oppmerksomhet rundt det og takker bare nei til det hun får servert.. heldigvis spiser hun fisk. Men hun er imponerende standhaftig i sin overbevisning, spiser ikke gelé-godteri engang. Hun som er en søtmons! Håper det går over😆 Selv om det har ført til at hele familien spiser kjøtt lenger. Anonymkode: 8062c...41f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #3 Skrevet 31. januar 2019 Påstand: du trenger noen å mislike. Siden det ikke er stuerent å mislike jøder, svarte, etc...så blir det veganere. Bra du ikke levde i nazi Tyskland Anonymkode: 9b567...199
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #4 Skrevet 31. januar 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: 11-åringen min er vegetarianer, det er ganske styrete. Men hun hater oppmerksomhet rundt det og takker bare nei til det hun får servert.. heldigvis spiser hun fisk. Men hun er imponerende standhaftig i sin overbevisning, spiser ikke gelé-godteri engang. Hun som er en søtmons! Håper det går over😆 Selv om det har ført til at hele familien spiser kjøtt lenger. Anonymkode: 8062c...41f Hun er ikke vegetarianer om hun spiser fisk. Anonymkode: bb7ae...3d2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #5 Skrevet 31. januar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Påstand: du trenger noen å mislike. Siden det ikke er stuerent å mislike jøder, svarte, etc...så blir det veganere. Bra du ikke levde i nazi Tyskland Anonymkode: 9b567...199 Altså. Du kan da virkelig ikke sammenligne en fiks ide med etnisk og religiøst opphav? Er du helt på styr? Anonymkode: 963f0...a1b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #6 Skrevet 31. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså. Du kan da virkelig ikke sammenligne en fiks ide med etnisk og religiøst opphav? Er du helt på styr? Anonymkode: 963f0...a1b Enig i at det er fiks idé hvis motivasjonen er en mote-/slankegreie, som lavkarbo eller lignende. Ikke enig hvis begrunnelsen er dyrevelferd. Anonymkode: 9ff64...3c0
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er ikke vegetarianer om hun spiser fisk. Anonymkode: bb7ae...3d2 Pesco-vegetar heter det visst. Nå lærte jeg noe nytt. Anonymkode: 8062c...41f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #8 Skrevet 31. januar 2019 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: 11-åringen min er vegetarianer, det er ganske styrete. Men hun hater oppmerksomhet rundt det og takker bare nei til det hun får servert.. heldigvis spiser hun fisk. Men hun er imponerende standhaftig i sin overbevisning, spiser ikke gelé-godteri engang. Hun som er en søtmons! Håper det går over😆 Selv om det har ført til at hele familien spiser kjøtt lenger. Anonymkode: 8062c...41f Knapt spiser kjøtt, skulle det stå. Før noen Korrekturianere arresterer meg🤣 Anonymkode: 8062c...41f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 17 minutes ago, Anonym bruker said: Altså. Du kan da virkelig ikke sammenligne en fiks ide med etnisk og religiøst opphav? Er du helt på styr? Anonymkode: 963f0...a1b Du kommer med tidenes useriøse og barnslige innlegg, også reagerer du på usaklighet? Hehe, jau. Anonymkode: 9b567...199
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #10 Skrevet 31. januar 2019 De gangene jeg lager vegetar så er det som regel fordi det er så enkelt og kjapt slenge sammen. Trenger ikke akkurat god tid 😄 Jeg elsker vegetarmat, ganske enkelt fordi jeg ikke er særlig glad i kjøtt. Sønnen min er lik meg der. Han sa en dag at han lett kunne vært vegetarianer, fordi mat uten kjøtt er så godt. Anonymkode: cb6f7...bb1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #11 Skrevet 31. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pesco-vegetar heter det visst. Nå lærte jeg noe nytt. Anonymkode: 8062c...41f Jeg er vant til å kalle det pescetarianer. Anonymkode: 33517...a31
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #12 Skrevet 31. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kommer med tidenes useriøse og barnslige innlegg, også reagerer du på usaklighet? Hehe, jau. Anonymkode: 9b567...199 Den var visst øm, den tåen jeg traff? Anonymkode: 963f0...a1b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #13 Skrevet 31. januar 2019 8 minutes ago, Anonym bruker said: Den var visst øm, den tåen jeg traff? Anonymkode: 963f0...a1b Absolutt ikke, spiser kjøtt og alt annet. Synes bare det er så vittig at du tiltrekker deg oppmerksomhet ved å klage på andre som du mener tiltrekker seg oppmerksomhet 😆 Anonymkode: 9b567...199
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #14 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er oppmerksomhetssyke mennesker med for god tid og få bekymringer! Anonymkode: 963f0...a1b Nå blander du vel med feminister? Anonymkode: abb61...58a
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #15 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå blander du vel med feminister? Anonymkode: abb61...58a Er ikke du utestengt? Anonymkode: cd544...8f6
the amazing spidermamma Skrevet 31. januar 2019 #16 Skrevet 31. januar 2019 De fleste jeg kjenner som er vegetarianere er det motsatte av oppmerksomhetssyke. De ønsker minst mulig styr rundt valget de har tatt, og aller minst å måtte forsvare seg hver gang de spiser et måltid. De er ikke misjonerende på noen måte, men jeg må si ganske tålmodige med de som absolutt må konfrontere dem med hva de spiser til middag. Jeg vet ikke helt hva din påstand er basert på, og jeg forstår ikke helt dette raseriet som noen føler fordi enkelte andre velger å ikke spise kjøtt. Har friskt i minne kommentarfeltet under en vegetarburgeroppskrift som dukket opp i Facebook-feeden min. Folk var helt fra seg av forargelse over denne oppskriften - her skulle ingen komme her og tvinge dem til å spise vegetarmat!!!? Så det finnes nok av gale kjøttetere også.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #17 Skrevet 31. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: 11-åringen min er vegetarianer, det er ganske styrete. Men hun hater oppmerksomhet rundt det og takker bare nei til det hun får servert.. heldigvis spiser hun fisk. Men hun er imponerende standhaftig i sin overbevisning, spiser ikke gelé-godteri engang. Hun som er en søtmons! Håper det går over😆 Selv om det har ført til at hele familien spiser kjøtt lenger. Anonymkode: 8062c...41f Da er hun ikke vegetarianer. Anonymkode: fe7c4...035
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #18 Skrevet 31. januar 2019 Jeg skjønner ikke hvorfor folk har problemer med at folk spiser en annen type mat enn man gjør selv, uansett om de er vegetarianere eller hva de nå er. Jeg ble satt på diett av lege for å sjekke ut diverse ting, og ble i alle sosiale sammenhenger uglesett og fikk mye rare og sure kommentarer på det, enda jeg ikke ba om noen som helst særbehandling i det hele tatt. Anonymkode: cd544...8f6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #19 Skrevet 31. januar 2019 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er hun ikke vegetarianer. Anonymkode: fe7c4...035 Det har jeg allerede svart på. Anonymkode: 8062c...41f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #21 Skrevet 31. januar 2019 Ikke enig. Har vært vegetarianer i syv år nå, og kjenner meg ikke igjen. Liker ikke oppmerksomhet, og hvert fall ikke rundt mat. Tåler heller ikke gluten, så mat er noe pes når jeg skal spise andre plasser enn hjemme. Det tar for mye plass hele greiene, men det er jo verdt det siden jeg får spise sunt og glutenfritt. Føler meg egentlig litt teit som må gå gjennom menyen med servitør og prøver å finne noe jeg kan spise. Skal jeg i selskap eller lignende tar jeg lett med egen mat, sånn at vertskapet får en litt lettere jobb. For god tid? Tjaa. Har vel generelt god tid. Men bekymringer? Tror jeg har langt mer bekymringer enn en gjennomsnittsnordmann. Anonymkode: 80a7f...61b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #22 Skrevet 31. januar 2019 Veganere og vegetarianere tar dyrehelse og miljø og klima på alvor, og går foran som et godt eksempel. Om vi skal bo på denne kloden i mange generasjoner fremover så må alles forbruk av animalske produkter ned på et veldig lavt nivå! Jeg er langt fra viljesterk nok til å bli vegetarianer/veganer, men vi forsøker å spise mindre kjøtt generelt, og når vi spiser er det fugl og sjømat, som ikke er fullt så ille for klimaet som rødt kjøtt. Jeg er ikke tøff nok til å ta et standpunkt og formidle det til alle rundt meg, så på besøk spiser jeg alltid det som serveres. Klimaet påvirker oss alle, både dem som spiser kjøtt og dem som gjør en innsats for fellesskapet ved å la det være. Anonymkode: 500ea...4f1
gale damen Skrevet 1. februar 2019 #23 Skrevet 1. februar 2019 Korrekturianer. Det var en fin nyskapning av et ord, og jeg skal straks ta det i bruk. Jeg er definitivt en korrekturianer. Påstanden i HI er for øvrig absurd.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #25 Skrevet 1. februar 2019 18 minutter siden, Fru Banderas skrev: HI, du virker jo direkte dum. I motsetning til deg som kommer med gjennomtenkte og velformulerte argument? hi Anonymkode: 963f0...a1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå