Gå til innhold

Jobb og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som føler at den kabalen ikke helt går opp til alles beste?

Jeg er alenemor med 4 barn. Far har forduftet. Lang historie. Jeg har ikke familie, dessverre. Ingen venner som ikke jobber og alle har nok med sitt! 

Jeg synes det er for ille å måtte røske opp fra skole og venner for å flytte nærmere en jobb. Bor i en pendler kommune. De eldste barna er minst 5 timer alene hver dag. Skyldfølelsen er til å ta på!

Er det noen kreative sjeler her som har laget sin egen arbeidsplass hjemme ifra? Eller noen som har noen ideer her?

Anonymkode: 8670d...397

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å svare på. Jeg var skeptisk til å få barn, da jeg tenkte ansvaret jeg ville ha for det resten av livet. Valgte til slutt å tørre og satte grensen på 2 barn. Ble alene og bodde i en pendler kommune. Var vanskelig og jeg fikk smake på mine egne meninger før jeg fikk barn.

Ble sammen med ny mann og var klar på at det overhode ikke var aktuellt med felles barn. Kjente på de tankene jeg hadde hatt og bestemte meg for at jeg aldri skulle ha flere barn. Det holdt for meg og ha ansvar for to barn om livets lykke skulle snu seg. For min del ble det et bra valg siden det også ble slutt med den mannen.

Jeg besluttet at jeg hadde et økonomisk ansvar for mine barn og sosialt, så jeg kunne ikke leve livet som alenemor og pendle.

Jeg flyttet meg og barna til jobbstedet. Jeg prioriterte å pendle på fritiden til det gamle stedet, så barna fikk opprettholde vennskapet med sine gamle venner. Nå er dette 8 år siden og barna er i midten av tenårene. Vi alle tre har det veldig bra og angrer ikke på flyttingen. Hverdagen ble bedre ved å bo nærmere jobb både for barna og meg. De har fortsatt venner fra forrige sted og jeg er fortsatt alene, men har et flott jobb og sosialt liv og er lykkelig.

Jeg ville flyttet om jeg var deg, vet du har enda flere barn enn meg, så kan jo ikke sammenligne, men flyttingen gikk fint for mine barn og vi angrer ikke.

Anonymkode: 60c9a...df2

Skrevet

Jobber du like mye alle dager? Kunne du jobbet lenger 1 dag i uka, for så å ha kortere dager de andre dagene? Så kunne barna dine blitt med venner hjem denne ene dagen, og dere inviterte tilbake de andre dagene?

Anonymkode: dfe72...cb6

Skrevet

Vi kan jo flytte mot jobben. Men barna vil heller flytte til "hjemstedet" vi forlot for drøye året siden om vi skal flytte. Men er ikke jobb til meg der heller. Derfor jeg tenkte på at det går jo å skape din egen arbeidsplass! Spørsmålet er bare hva.!?

Og jo jeg kan søke om en dag med redusert arbeidstid, men vinninga går bort i kø på vei hjem. Kollektiv tar dessverre lenger tid for meg.

Men takk for gode innspill!!

Hi

Skrevet

Er det mulig for deg å søke på en annen stilling mere lokalt (også selvom det kanskje ikke er en jobb du egentlig ønsker deg?). Hvis ja kan du jo søke ett års permisjon fra jobben du har nå og gi det en sjanse. En mindre presset hverdag er gull verdt!

Anonymkode: 9450d...93f

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det mulig for deg å søke på en annen stilling mere lokalt (også selvom det kanskje ikke er en jobb du egentlig ønsker deg?). Hvis ja kan du jo søke ett års permisjon fra jobben du har nå og gi det en sjanse. En mindre presset hverdag er gull verdt!

Anonymkode: 9450d...93f

Det er ingen jobber lokalt. Jeg har faktisk søkt i matbutikken bare for å jobbe nærmere barna og få mer tid her. Det er ikke noe ledig.

Hi

Skrevet

Herregud, flytt. 5 timer hver dag aleine..???

Anonymkode: 6728f...262

Skrevet

Det skal mye til å klare å lage en bedrift eller ha en jobb hjemme som man kan leve av. Spesielt når du ikke har en lidenskap eller idé som du er gira på. 

Eneste du kan tenke på er "hva er jeg skikkelig god på" og eventuelt se om du kan bruke den kompetansen på en måte. Men å starte egen bedrift er ikke et hvilehjem. Og jobbe hjemme kan fort bli ensomt og isolerende. Du må tenke på egen trivsel også.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ærlig talt flyttet nærmere arbeidsplassen min. Barn har flyttet millioner av ganger før uten å ta skade av det. Ja, det er en overgang, men det går seg som regel til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...