Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #1 Skrevet 31. januar 2019 Jeg har skrevet her før, har diverse plager som ikke er helt «normalt», blant annet nummenhet først i en arm og nå i ett bein, svimmelhet osv. Har tatt mr av hele sentralnervesystemet, spinalpunksjon, begge var helt fine med unntak av en liten lesjon i hjernen som blir klassifisert som uspesifikk, ingen slike bånd i spinalvæsken. De har mistenkt ms hele veien. Var på kontroll i går, da jeg fortsatt er nummen i ene beinet. Samme rulla som alle andre ganger med undersøkelser osv, har en oppadvendt plantarrefleks (babinski), og uttalt krafttap i høyre ben, ellers ingen feil med meg. Legen forklarte at de mente fortsatt det nesten garantert er ms, men siden prøvene er fine kan de ikke gi meg noen diagnose og jeg må bare vente og se om det skjer noe mer. Dette syns jeg er veldig rart, det kan jo være mye annet enn ms, og når det er gjort så grundige mr-undersøkelser OG spinalvæskeprøve som sier at det ikke er ms blir jeg sittende som et spørsmålstegn. Legen jeg var hos før den siste mr undersøkelsen snakket om at jeg skulle gjennom andre undersøkelser om bildene var fine, blant annet emg, nevrografi og en del blodprøver for å sjekke bindevevssykdommer osv. Men denne legen mente det ikke var noe vits da de var sikre på at det er ms!? Hvordan kan de være det når prøvene er fine? Og hvis de er så sikre tross prøvene: hvorfor settes det ikke igang behandling? Har mange i familien som har hatt ms, og det virker som de har lagt litt for mye vekt på det.. Så nå er jeg satt opp på kontroll hos fastlegen, med beskjed om å ta kontakt gjennom ham om det benet ikke blir bedre innen en måned eller om det skjer noe nytt.. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, trenger å blåse ut litt kanskje. Føler rett og slett jeg er litt i limbo akkurat nå. (har spurt legene flere ganger om det ikke kan være psykisk, men de nevrologiske undersøkelsene gir visst bevis på at det ikke er det med «feil» reflekser osv) Anonymkode: 2e0fa...ae8
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #2 Skrevet 31. januar 2019 Ingen her inne som kan svare deg på hva det er. Får du trygd? Anonymkode: 9b84f...698
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #3 Skrevet 31. januar 2019 Huff.. jeg ville bare si at jeg føler med deg! jeg går igjennom noe av det samme som deg. Masse uspesifikke symptomer men alle prøver og undersøkelser er foreløpig helt fine. Jeg er i gang med en større utredning nå, så har ikke kommet så langt som deg. Men om jeg forstår deg rett så kjenner vi mye på den samme håpløsheten over å være syk uten å vite hvorfor. Jeg synes ihvertfall det er vanvittig slitsomt og tungt. Jeg gikk fra å være en frisk,energisk 30 åring med full jobb, videreutdanning på gang, to barn, mann og livet på stell- til å ikke kunne jobbe, i perioder klarer jeg ikke å være den mammaen jeg ønsker og alt dette «uten grunn». Utmattende! uansett..ønsker deg masse lykke til! Jeg håper du får svar etterhvert, at legene tar deg på alvor og fortsetter å utrede. ❤️ Anonymkode: d61e8...093
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #4 Skrevet 31. januar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen her inne som kan svare deg på hva det er. Får du trygd? Anonymkode: 9b84f...698 Nei, vet som sagt ikke helt hvor jeg ville med dette. Har legetime på onsdag, så får høre litt da. Nei, jobber og studerer, ikke syk på andre måter, bare disse rare tingene som dukker opp gran tid til annen, så er jeg helt fin i flere måneder før neste skjer.. 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff.. jeg ville bare si at jeg føler med deg! jeg går igjennom noe av det samme som deg. Masse uspesifikke symptomer men alle prøver og undersøkelser er foreløpig helt fine. Jeg er i gang med en større utredning nå, så har ikke kommet så langt som deg. Men om jeg forstår deg rett så kjenner vi mye på den samme håpløsheten over å være syk uten å vite hvorfor. Jeg synes ihvertfall det er vanvittig slitsomt og tungt. Jeg gikk fra å være en frisk,energisk 30 åring med full jobb, videreutdanning på gang, to barn, mann og livet på stell- til å ikke kunne jobbe, i perioder klarer jeg ikke å være den mammaen jeg ønsker og alt dette «uten grunn». Utmattende! uansett..ønsker deg masse lykke til! Jeg håper du får svar etterhvert, at legene tar deg på alvor og fortsetter å utrede. ❤️ Anonymkode: d61e8...093 Uff, høres ut som du har det litt verre enn meg. Jeg er fortsatt i helt fin form ellers, litt mer sliten enn vanlig om dagen, men foruten halting akkurat nå er jeg i fin form. Skrekken er at høyre armen skal bli påvirket, den trenger jeg for jobben min. Tusen takk for lykkeønskninger! Heldigvis føler jeg at legene tar meg veldig på alvor, altså, de ser jo at noe ikke stemmer på undersøkelsene osv, det eneste jeg føler litt på er at de virker så sikre på at det er ms at jeg er redd de «glemmer» andre muligheter. Aller helst hadde jeg håpet det var psykisk, eller noe så greit som en nerve i klem 😛 Ønsker deg all lykke til også! Håper de finner ut av det og at det er noe som er enkelt å fikse ❤️ Anonymkode: 2e0fa...ae8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå