Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #1 Skrevet 31. januar 2019 Mannen min har i den siste mnd BRÅVÅKNET midt på natta uten forvarsel i fullstendig panikk!! Han føler han ikke får puste, svetter, hjertebank, typisk panikkanfall. og jeg tror han er sikker på at det er hjerteinfarkt han får. Men logikken vet at det ikke er det som skjer. Han har ikke angst til vanlig, han fungerer veldig fint i hverdagen. Han tok søvn apne test for ca 1år tilbake, men den viste ingenting. Jeg blir LIVREDD når han våkner sånn, jeg hopper opp og er klar til kamp. Men etter at jeg har roet han litt ned så sovner han igjen. Noen flere som opplever dette? Anonymkode: 047b5...ba3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #3 Skrevet 31. januar 2019 Oppsøk lege. Min eks gjorde dette et par ganger. Siste gangen våknet jeg til hans hender rundt min hals. Vi delte ikke rom etter dette. Anonymkode: 06481...c9c
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #4 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nattskrekk? Anonymkode: b0075...17e Nattskrekk er ikke det når man fremdeles egentlig sover? Mannen får med seg at han er våken og husker det dagen etter. Anonymkode: 047b5...ba3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #5 Skrevet 31. januar 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oppsøk lege. Min eks gjorde dette et par ganger. Siste gangen våknet jeg til hans hender rundt min hals. Vi delte ikke rom etter dette. Anonymkode: 06481...c9c Æsj da Ja jeg prøver å få han til å oppsøke lege, men han er redd legen skal tro han er en tulling siden han allerede har oppsøkt legen ang dette for et par år siden. Da det ble tatt litt tester. Anonymkode: 047b5...ba3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #6 Skrevet 31. januar 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Æsj da Ja jeg prøver å få han til å oppsøke lege, men han er redd legen skal tro han er en tulling siden han allerede har oppsøkt legen ang dette for et par år siden. Da det ble tatt litt tester. Anonymkode: 047b5...ba3 Legen bør jo selvsagt ta det på alvor, spesielt mtp at han har hatt det før. Anonymkode: ec51d...63b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 Snorker han!? Anonymkode: 8a6ca...63f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #8 Skrevet 31. januar 2019 Høres ut som faren min. Han fikk påvist angina pectoris. Ikke at det trenger å være det eller andre alvorlige ting. Men kanskje en tur til legen uansett ikke er så dumt? Anonymkode: 74f1d...a55
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 Høres ut som panikkangst ja. Jeg får det i perioder selv. Våkner brått med en kropp i alarmberedskap, vanvittig hjertebank og det kjennes ut som det er lite oksygen i rommet. Jeg vet nå hva det er og blir ikke lengre redd. Men litt av greia med panikkangst er jo at det kjennes ut som man skal dø. For min del kommer dette i perioder hvor det (ubevisst) er for mye for meg, ift stress. Be han oppsøke lege og få hjelp. Lykke til! Anonymkode: 007cb...b05
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #10 Skrevet 31. januar 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som faren min. Han fikk påvist angina pectoris. Ikke at det trenger å være det eller andre alvorlige ting. Men kanskje en tur til legen uansett ikke er så dumt? Anonymkode: 74f1d...a55 https://www.lhl.no/hjerte--og-karsykdommer/angina-pectoris/ Det høres jo ikke ut som det? Anonymkode: 007cb...b05
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #11 Skrevet 31. januar 2019 Vet ikke hvor dere bor, men kontakt nasjonalt søvnsenter Haukeland universitetssykehus. Anonymkode: 991f8...2fd
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #12 Skrevet 31. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.lhl.no/hjerte--og-karsykdommer/angina-pectoris/ Det høres jo ikke ut som det? Anonymkode: 007cb...b05 Beklager, jeg tror jeg surrer nå. Mente det var angina han hadde. Han og våknet av hjertebank og i panikk. Det han fikk utløste seg ved hvile. Han måtte iallefall inn til utblokkering og bruker nå blodfortynnende og nitroglyserin ved behov. Anonymkode: 74f1d...a55
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #13 Skrevet 31. januar 2019 Jeg opplever det i perioder jeg er litt sliten og det er mye stress. Våkner av at pulsen nærmest vibrerer, alle lyder forsvinner og hjertet bare hamrer. Blir redd hver gang. Legen sier det kommer av stress og at det er en form for angstanfall. Jeg er ikke plaga med angst til daglig. Skjer kun om natta og er kroppens måte å si ifra at jeg må stresse ned her i allefall. Anonymkode: 87c48...974
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #14 Skrevet 31. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Snorker han!? Anonymkode: 8a6ca...63f Ja det gjør han Anonymkode: 047b5...ba3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #15 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som panikkangst ja. Jeg får det i perioder selv. Våkner brått med en kropp i alarmberedskap, vanvittig hjertebank og det kjennes ut som det er lite oksygen i rommet. Jeg vet nå hva det er og blir ikke lengre redd. Men litt av greia med panikkangst er jo at det kjennes ut som man skal dø. For min del kommer dette i perioder hvor det (ubevisst) er for mye for meg, ift stress. Be han oppsøke lege og få hjelp. Lykke til! Anonymkode: 007cb...b05 Har du angst på dagtid og? generelt angst? Han sier han ikke føler at han har angst eller er noe i den duren, så han forstår ikke sjøl hvorfor han våkner. Anonymkode: 047b5...ba3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #16 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke hvor dere bor, men kontakt nasjonalt søvnsenter Haukeland universitetssykehus. Anonymkode: 991f8...2fd Det er jo et stykke unna, vi er på sørlandet Men i verste fall går det jo an ja! Anonymkode: 047b5...ba3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #17 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Beklager, jeg tror jeg surrer nå. Mente det var angina han hadde. Han og våknet av hjertebank og i panikk. Det han fikk utløste seg ved hvile. Han måtte iallefall inn til utblokkering og bruker nå blodfortynnende og nitroglyserin ved behov. Anonymkode: 74f1d...a55 Auch, det er litt skremmende å lese (google), for det er virkelig helt forferdelig å se på når han våkner! Det er som han dør og får hjerteinfarkt! Han SPRETTER opp som en strikk og er helt panisk! Anonymkode: 047b5...ba3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #18 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg opplever det i perioder jeg er litt sliten og det er mye stress. Våkner av at pulsen nærmest vibrerer, alle lyder forsvinner og hjertet bare hamrer. Blir redd hver gang. Legen sier det kommer av stress og at det er en form for angstanfall. Jeg er ikke plaga med angst til daglig. Skjer kun om natta og er kroppens måte å si ifra at jeg må stresse ned her i allefall. Anonymkode: 87c48...974 Uff det er så forferdelig! jeg kan få det på dagtid /når jeg er våken. Anonymkode: 047b5...ba3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #19 Skrevet 31. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Auch, det er litt skremmende å lese (google), for det er virkelig helt forferdelig å se på når han våkner! Det er som han dør og får hjerteinfarkt! Han SPRETTER opp som en strikk og er helt panisk! Anonymkode: 047b5...ba3 Ja det var lite arti da det stod på 😬 men når det er sagt, så er det jo mange andre ting og som kan utløse dette. For faren min var det hjertet. Men det er uansett lurt med et legebesøk for å få hjelp. Syntes synd på mannen din, forstår at det er skremmende ❤️ Anonymkode: 74f1d...a55
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #20 Skrevet 31. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det var lite arti da det stod på 😬 men når det er sagt, så er det jo mange andre ting og som kan utløse dette. For faren min var det hjertet. Men det er uansett lurt med et legebesøk for å få hjelp. Syntes synd på mannen din, forstår at det er skremmende ❤️ Anonymkode: 74f1d...a55 Ja han har bestilt legetime men det er i utgangspunktet for å ta blodprøve bare for å sjekke at alt står bra til med vitaminer osv, men jeg skal snike meg med eller oppfordre han til å prate om det. Ja takk, det må være helt jævlig Anonymkode: 047b5...ba3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå