Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #1 Skrevet 31. januar 2019 Hvor mye er lederansvar verdt når man skal gå fra vanlig stilling til lederstilling? Hvilket nivå ville du forventet at økningen lå på? 10% , 20% eller hva? Jeg aner ikke hva som er vanlig og hva jeg bør forvente. Har i utgangpunktet nokså høy lønn, og er veldig godt kvalifisert for stillingen. Anonymkode: b99ee...c6e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #2 Skrevet 31. januar 2019 Dette er jo svært bransjeavhengig! Jeg jobber i mediebransjen og er mellomleder. Har 62tusen i måneden (og ligger nok litt lavt i forhold til andre). Men hadde jeg hatt en stilling som ikke var mellomleder ville jeg likevel hatt høyere enn mange andre i tilsvarende stilling pga lang erfaring. Jeg kunne fint fått mellom 50-55tusen feks. Mens en med mindre erfaring ville fått 45tusen. Men det er jo endel bransjer hvor det er mye større forskjell mellom vanlig- og lederlønn Anonymkode: 6973c...8da
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #3 Skrevet 31. januar 2019 Jeg jobber i helsevesenet, og fikk ny lederstilling nå (avdelingsleder) . Går fra ca 400 000kr til litt over 600 000kr fra startdato. Anonymkode: 24690...130
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #4 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor mye er lederansvar verdt når man skal gå fra vanlig stilling til lederstilling? Hvilket nivå ville du forventet at økningen lå på? 10% , 20% eller hva? Jeg aner ikke hva som er vanlig og hva jeg bør forvente. Har i utgangpunktet nokså høy lønn, og er veldig godt kvalifisert for stillingen. Anonymkode: b99ee...c6e Minst 20% Anonymkode: 1de08...d9a
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #5 Skrevet 31. januar 2019 Det eneste som bruker å være rimelig fast er at som leder skal du ha høyere lønn enn de du er satt til å lede. Hvis det gjelder en mellomlederstilling i det offentlige regner jeg med du får 10 000 mer enn dine ansatte, hvis det gjelder en lederstilling på neste nivå vil jeg gjette 40-50 000 over der igjen. Anonymkode: 115c4...a59
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #6 Skrevet 31. januar 2019 Mens jeg er butikksjef og tjener nesten ikke mer enn de som jobber fulltid, så det er nok riktig som de sier over her at det er veldig bransjeavhengig. Anonymkode: 70943...e3f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 Noen lederstillinger har ikke personalansvar. De som har det må bruke en del tid på å planlegge seg rundt fravær, tid på konfliktløsning etc. Det spiser mye tid i tillegg til de oppgavene man har og bør belønnes økonomisk. Anonymkode: 80f54...004
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #8 Skrevet 31. januar 2019 Takk for svar alle sammen. Er en jobb innen finans og jeg vet jeg allerede ligger høyere enn mange mellomledere i bransjen. Har 900 i dag, og tenker at det bør hvertfall være 20%. Er litt redd får å bli skuffet for vil virkelig ha jobben, men vil jo ha betalt for å påta meg mer ansvar enn jeg har i dag også. Er personalansvar også. Anonymkode: b99ee...c6e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det eneste som bruker å være rimelig fast er at som leder skal du ha høyere lønn enn de du er satt til å lede. Hvis det gjelder en mellomlederstilling i det offentlige regner jeg med du får 10 000 mer enn dine ansatte, hvis det gjelder en lederstilling på neste nivå vil jeg gjette 40-50 000 over der igjen. Anonymkode: 115c4...a59 Det er det absolutt ingen fasit på. Hos er det mange medarbeidere som tjener bedre enn sin leder. Vi har faglige karriereveier, som ikke innebærer å bli leder. Jeg jobber i Staten. Anonymkode: f0d58...08f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå