Gå til innhold

Missed abortion, helt knust!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle vært 11+1 uker i dag og var på tidlig ul i dag ettersom jeg spontanaborterte forrige gang jeg var gravid og ikke hadde mensen etter det. Ble gravid med en gang etter spontanaborten. 

Vi var så spente og jeg fikk nesten ikke sove i natt da jeg var så nervøs. Hadde sett for oss at vi skulle se den sprelle inni der og kanskje til og med kunne se kjønn, men det viste seg at min lille engel var død. Hadde mest sannsynlig dødd rundt uke 5. Har hatt kraftige graviditetssymptomer hele veien og ikke blødd en eneste dråpe. 

Nå sitter jeg her gråtkvalt og har tatt piller for å få det ut. Jeg var helt i sjokk hos gynekologen og klarte ikke å spør eller si noen ting. Jeg bare gråt.

Er det noen fler her som har opplevd det samme? Når kan jeg bli gravid igjen? Jeg er litt usikker på om jeg vil prøve mer. Orker ikke å gå igjennom det en gang til. Synes det har vært forferdelig å være gravid, men jeg ønsket det sterkt for det❤️ Jeg føler meg så tom! Føler det bare er en vond drøm og venter på å våkne. Hvordan skal jeg komme meg gjennom dette? 

Anonymkode: ecc37...4ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd det samme, ja, først spontanabort, så en MA før vi lyktes på tredje forsøk. 

Ellers har jeg ingen fornuftige eller gode ord til deg her og nå, kjenner jeg, annet enn at jeg gjerne vil få gi deg en virtuell varm klem. 

Anonymkode: 4553d...2de

Skrevet

Så trist! Det er forferdelig når drømmer blir knust. 

Prøv å finne trøst i at dette er kroppens måte å rydde opp selv, det har nok vært feil på fosteret som ikke var forenelig med liv. 

Jeg hadde missed abortion på tvillinger i uke 12. De hadde bare vært døde i 4-7 dager og jeg måtte på sykehuset for å gjennomføre aborten. 

Det var trist, men jeg hadde barn hjemme og kom meg rimelig greit gjennom det. 

Jeg ble gravid 3 mnd etter og har nå en skjønn jente på 5 år. 

Håper det går fint med deg. Det er lov å gråte og kjenne på sorg og skuffelse. 

De beste ønsker. 

Anonymkode: 04062...a1a

Skrevet

Opplevde det i uke 12, døde i uke 9. Ble gravid 6 mnd etter, alt gikk greit da.

Anonymkode: b5322...d85

Skrevet

Har opplevd det samme. Mistet 2 ganger etterhverandre, men etter det har jeg fått 4 friske barn på rappen 💓 siste ble jeg gravid med som 35 åring på prevansjon 😂

Jeg ble gravid igjen med en gang. Jeg har alltid blitt gravid på første forsøk. 

Skrevet

Jeg gikk gjennom det samme for 2 uker siden. Ul i uke 8 hvor fosteret mest sannsynlig døde i uke 6. Helt forferdelig.

Har ikke så mange råd dessverre, men sender varme tanker. Håper tiden vil hjelpe❤

Anonymkode: f48fc...917

Skrevet
3 minutter siden, 3 i april skrev:

Har opplevd det samme. Mistet 2 ganger etterhverandre, men etter det har jeg fått 4 friske barn på rappen 💓 siste ble jeg gravid med som 35 åring på prevansjon 😂

Jeg ble gravid igjen med en gang. Jeg har alltid blitt gravid på første forsøk. 

Fantastisk❤️ Visste du når du skulle ha eggløsning? Når jeg er ferdig med å blø nå så vet jeg ikke når jeg skal ha eggløsning. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk gjennom det samme for 2 uker siden. Ul i uke 8 hvor fosteret mest sannsynlig døde i uke 6. Helt forferdelig.

Har ikke så mange råd dessverre, men sender varme tanker. Håper tiden vil hjelpe❤

Hvordan går det med deg nå?❤️ Håper jeg klarer å komme over det. Føler jeg har et psykisk sammenbrudd. Måtte du ta piller for å få det ut? Er 4,5 timer siden jeg tok pillene, men foreløpig bare kommet bittelitt brunlig slim. Er så redd😞

Skrevet

Jeg har opplevd dette for ca 17 år siden.. Var første gang jeg var gravid og vi gledet oss veldig. Begynte å blø litt i uke 12 og ble sendt til ul.  Viste seg at fostersekken var tom  og det var ikke noe foster der. Jeg ble knust og gråt i flere dager etterpå💔 Jeg ble gravid igjen fortere enn anbefalt😉 (på første eggløsning etter MA'en) og har nå en kjekk kar på 16 år.

Anonymkode: 95b06...39a

Skrevet (endret)

Jeg har også hatt MA. Helt grusomt. Føler med deg og sender deg varm klem.

Jeg var også kjemperedd. Hadde panikkanfall, gråt og gråt. Det er lurt å snakke med noen og dele etterhvert når du er klar. Er du sammen med noen nå? Fint å ha noen der. Jeg selvmedisinerte med rødvin og smertestillende, og så på film (!) mens jeg ventet på at pillene skulle virke. Vil ikke anbefale det, altså. Ta vare på deg selv!

Gode tanker til deg,

MTN

Endret av MammantilNurket
Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det med deg nå?❤️ Håper jeg klarer å komme over det. Føler jeg har et psykisk sammenbrudd. Måtte du ta piller for å få det ut? Er 4,5 timer siden jeg tok pillene, men foreløpig bare kommet bittelitt brunlig slim. Er så redd😞

Kjære deg, det er ikke noe å være redd for. Når du er såpass kort på vei, så kommer det nok til å gå helt fint. 

Jeg fikk noen tabeletter først (i munnen) og så noen vaginalt etter to dager. Det skjedde ingenting før de vaginale ble satt inn. 

Skulle det skje noe allerede i dag, iflg legen? 

Uansett, bruk de smertestillende du har fått og innstill deg på at det tar den tiden det tar. Det er tungt og vondt, men du kommer gjennom det 💕

Skrevet

Vært der selv. Seks ganger. To MA og resten SA. 

Selvsagt skal du prøve igjen. Det regnes ikke som noe unormalt før det skjer tre ganger, så mange har vært i dine sko. 

Problemet for meg var mest «nå må jeg starte på nytt-følelsen» Man blir gravid, gleder seg, ukene går og snart er man ferdig med den kritiske perioden. Det er så langt frem å måtte starte på nytt. Jeg har et veldig nøkternt forhold til at det går galt, da var det ikke liv laga da er min refleksjon. 

Viste seg at kroppen min slutter å produsere hormoner etter unnfangelse. Hormoner som fosteret trenger for å leve. Jeg fikk vaginalgel som jeg tok de første tolv ukene og da satt den. Nå har jeg en femåring. Tiden går, du blir gravid på nytt og du vil få barnet ditt. Helt normalt med masse følelser nå, lyst å gi opp, orker jeg dette osv. Men du kommer deg over det (nesten, jeg tenker jo litt på noen av disse som jeg gikk lengre med, siste mistet jeg i uke 13) Det er lov å gråte, være nedfor, føle seg sliten og utmattet. Samtidig så skjer dette mange av oss, og det skjer oftere enn du tror/vet, vi snakker bare ikke så mye om det. 

Sørg ferdig og prøv igjen, du har bevist at du kan bli gravid, dét er bra. 

Anonymkode: b76c0...224

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fantastisk❤️ Visste du når du skulle ha eggløsning? Når jeg er ferdig med å blø nå så vet jeg ikke når jeg skal ha eggløsning. 

Jeg fikk beskjed om å vente til jeg hadde hatt 1 mens før jeg ble gravid, gjorde det å ble gravid med en gang etter det 💓 lykke til, håper alt går bra denne gangen 💓

Skrevet

Kjære deg, det er fryktelig vondt i sjelen når sånt skjer. Vi er mange som har gått den veien. For meg var det en trøst at jeg ikke var alene. Gi deg selv lov til å sørge og gi deg  selv støtte på at det er greit å sørge. Så kan du prøve å huske på at det kommer nye sjanser, for det gjør det. Lykke til fremover!

Skrevet

Sender deg en god klem♥️

Jeg opplevde det samme for snart 13 år siden. UL viste en liten engel uten et bankende hjerte. Var helt knust. Vi ble gravide igjen ca halvt år senere og har nå verdens fineste snart 12 åring😍

Håper du finner styrke og håp om at det går bra neste gang. Spør om det er noe du lurer på. Jeg tok ikke tabletter forresten. Tror ikke det var så vanlig den gangen. Ble narkose og utskraping for min del. 

Anonymkode: 0a57a...935

Skrevet

Jeg som skrev at jeg opplevde MA i uke 12.

I motsetning til alle andres opplevelse i tråden her så opplevdes ikke min MA  spesielt «traumatisk» elller veldig trist. Var lei meg et par dager, så gikk det over.

Jeg har alltid ment at opplevelsen av MA og SA overdramatiseres noe voldsomt og mange dyrker sorgen. Det er faktisk naturens gang, kroppen ordner opp selv. 

Nå er det mange som opplever en drøss av aborter og klart det tar på psykisk !! Jeg sikter til de som opplever en MA eller SA i løpet av livet, og det er flesteparten av oss damer.

Klart drømmen om en baby blir knust der og da, men det er ikke verdens undergang så lenge man er frisk og rask til å gå på igjen. Litt mer angstfylt enn sist pga redsel for abort igjen, kanskje få litt hjelp i den perioden?

God klem til deg 💙

mitt råd: start å prøve igjen ganske snart, ikke dyrk sorgen. 

Har selv mistet flere nære unge mennesker i død, mulig derfor jeg har denne innstillingen.

Anonymkode: b5322...d85

Skrevet

Varm klem til deg, dette er vondt 💜 men en lege sa at 99% av kvinner som blir gravid på egenhånd får barn tilslutt.

Dette var en trøst for meg i 2008-2010 når jeg var gjennom 4 stykk MA’er og hadde det tøft. Fikk friske jenter i 2011 og 2012 og da var det ikke så mye tid til å sørge. Men den tøffe tiden er nok med meg fortsatt på et vis. 

Ta vare på deg selv og la kroppen få en syklus på seg, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig! 

Anonymkode: 9ac4a...bfd

Skrevet

Takk for fine tilbakemeldinger og for at dere deler deres personlige historier med meg❤️ Det gjør godt å høre at så mange av dere har lykkes til slutt. Jeg er veldig langt nede akkurat nå. Vært oppe i hele natt og ventet på at pillene skulle funke. Jeg blør nå men ikke slik jeg trodde det kom til å være. Blør litt mer enn en vanlig mens og er sterkere smerter, men har begynt å avta nå. Hvor lenge blødde dere andre her som fikk piller? Jeg måtte sette 4 stk i kjeden og ta 2 oralt. 2 av pillene jeg satt i kjeden har kommet ut igjen. Skal de det? 

Jeg synes det er så tungt å skulle starte helt på nytt igjen. Først skulle jeg ha i juli, men så spontanaborterte jeg dagen etter testen viste positiv. Nå skulle jeg ha i slutten av aug og så er det MA og det oppdages ikke før jeg nesten er 3 mnd på vei. Er så sliten og lei meg. Orker nesten ikke tanken på å skulle starte helt på nytt igjen, samtidig som jeg ønsker barn. Mannen er også en god del år eldre enn meg og ønsket ikke at det skulle drøye noe lenger nå😞 Dette er helt forferdelig å gå gjennom. Hadde aldri i min villeste fantasi noen gang trodd at jeg skulle gå i gjennom en pillebort.

Skrevet

Jeg tror ikke det er meningen at de skal falle ut av skjeden etter innsettelse. 

Jeg hadde ringt den du har fått pillene av, enten det er fastlege eller på gyn pol og hørt hva de sier. Det er viktig at du får ut alt  

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det går mye bedre nå enn for bare 1 uke siden. Har ei på 1,5 år som gjør dagene veldig mye enklere❤ jeg måtte ta tabletter ja. En veldig lite ålreit opplevelse, noe jeg håper jeg aldri må gjennom igjen. Men jeg har fortalt meg selv hver dag at det var ikke liv laga, og føler nå at jeg klarer å fokusere mer på det som skal skje fremover. 

Vi er på ivf-karusellen, så håper bare mensen ikke lar vente på seg altfor lenge, og at vi kan begynne å planlegge neste innsett. 

Forbered deg på at det kan ta litt tid. Jeg fikk beskjed om at ting ville starte etter 4-6 timer og at de fleste var "ferdig" innen 1 døgn. Her begynte det etter 18 timer og det siste kom etter 6 døgn😓 og ha noen sammen med deg❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...