Gå til innhold

Gravide som klager..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har et spørsmål til alle dere der ute som er/har/skal bli vært gravid; hva synes dere om at noen planlegger å bli gravid - for så å klage hele tiden for at de får større mage?
Jeg gleder meg såå utrolig mye til det er vår tur å prøve, og kjenner jeg blir litt irritert når jeg hører andre klage over dette.
Jeg tenker at når de selv planlegger å bli gravide, så synes jeg det er helt unødvendig å "klage" så mye. 

Ja, jeg skjønner at det er en stor forandring, men jeg blir lei når jeg hører dette ofte. 
Deres mening?

Anonymkode: 4e0f2...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å klage over større mage synes jeg ikke noe om.

Jeg er selv akkurat blitt gravid, er mitt 3. barn, og er nå litt eldre enn forige svangerskap.

Jeg hadde ingen planer om å klage, er glad for å endelig være gravid etter å ha prøvd på dette lenge.

Men når jeg nå har plager som jeg ikke tidligere har opplevd, og mye sterkere plager enn i mine forige svangerskap, så føler jeg at jeg har lov å klage litt. Klager ikke voldsomt utenfor hjemmet, har fått 50% sykemelding, og blir sannsynligvis 100% sykemeldt, eller i allefall får forlenget min 50% sykemelding.

Det er slitsomt å ikke klare stort selv, og når det å dusje er noe jeg planlegger på dager hvor jeg ikke har jobb, rett og slett fordi jeg ikke makter begge deler på en dag.

Anonymkode: 8a46c...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk til slutt barn ved hjelp av ICSI, så det var en vei å gå. Likevel hatet jeg å være gravid fra begynnelse til slutt, det er noe av det jævligste jeg har vært med på. Jeg klaget ikke til kreti og pleti, men mine nærmeste fikk stadige oppdateringer om hvor forferdelig jeg hadde det og hvor jeg hatet at kroppen min forandret seg og alt ble tyngre.

Anonymkode: bd92f...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klage fordi man får mage var da særdeles rart. Har jeg aldri hørt, og hadde hatt null sympati. Men selvfølgelig skal man få lov til å klage over diverse plager man har som gravid. Man valgte det selv, men man kan da vel få litt medfølelse når man plages likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å klage litt som gravid. Er ikke bare-bare heller 😉 og for noen kan faktisk magen bli så stor at det virkelig er ubehagelig, vanskelig og problematisk. 

Jeg tenker at du skal vente til du selv står i situasjonen. Lett å dømme noe man aldri har prøvd.

Anonymkode: 65ed0...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 18.28, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen!

Jeg har et spørsmål til alle dere der ute som er/har/skal bli vært gravid; hva synes dere om at noen planlegger å bli gravid - for så å klage hele tiden for at de får større mage?
Jeg gleder meg såå utrolig mye til det er vår tur å prøve, og kjenner jeg blir litt irritert når jeg hører andre klage over dette.
Jeg tenker at når de selv planlegger å bli gravide, så synes jeg det er helt unødvendig å "klage" så mye. 

Ja, jeg skjønner at det er en stor forandring, men jeg blir lei når jeg hører dette ofte. 
Deres mening?

Anonymkode: 4e0f2...830

Det er enkelt å ha en formening om noe og irritere seg over en situsjon man ikke selv er i. Jeg gledet meg masse til å være gravid og jeg klaget minimalt i graviditeten også! Nøt det fra start til slutt, MEN jeg hadde et enkelt svangerskap. De verste plagene mine var forstoppelse og bekkenløsning.

Så hadde jeg venninner rundt meg som har hatt et helvetes svangerskap! Med bekkenlåsning, halsbrann, hypermesis, forstoppelse så ille at de måtte på sykehus, risikosvangerskap, svangerskapsforgiftning, lagt på seg på grensa til overvekt som har blitt kritisk osv. Noen utvikler svangerskapsDEPRESJON, som ofte kan være bakrunn for at man sliter med hvordan man ser ut under svangerskapet. Som kan føre til at man ligger å ønsker at man dør under fødsel, men at babyen overlever. Dette er tanker man kan få behandling for både under og etter svangerskap og da er det ofte sånn at man i etterkant skammer seg over alle tankene og følelsene man har hatt. Det er utrolig vondt for de som vet hvordan det er. Så før DU dømmer folk for å klage, så må du nesten være litt mer realistisk. Å være gravid er ikke en drøm for alle og det ER slitsomt for mange. Noen blir sengeliggende på grunn av prematurrier og står i fare for å miste babyen sin. 

Jeg kan forstå at du kanskje sliter med å skjønne hvorfor folk klager, men det er kanskje fordi du ikke har vært gravid enda? Det sier jeg ikke for å være frekk eller gni salt i såret, men fordi før jeg ble gravid og fikk barn så så jeg for meg at svangerskapet baare var en dans på roser og koselig. Jeg visste ikke man kunne ha sååå mange plager under et svangerskap, jeg tenkte ikke over at det fantes flere risikofaktor når man er gravid. Selv om jeg hadde et drømmesvangerskap, så hadde jeg mennesker rundt meg som hadde totalt annerledes graviditet og da kom det som en bølge i ansiktet mitt.

 

Anonymkode: 34fd3...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 30.1.2019 den 18.28, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen!

Jeg har et spørsmål til alle dere der ute som er/har/skal bli vært gravid; hva synes dere om at noen planlegger å bli gravid - for så å klage hele tiden for at de får større mage?
Jeg gleder meg såå utrolig mye til det er vår tur å prøve, og kjenner jeg blir litt irritert når jeg hører andre klage over dette.
Jeg tenker at når de selv planlegger å bli gravide, så synes jeg det er helt unødvendig å "klage" så mye. 

Ja, jeg skjønner at det er en stor forandring, men jeg blir lei når jeg hører dette ofte. 
Deres mening?

Anonymkode: 4e0f2...830

Jeg tenker at du vil forstå hvor denne klagingen kommer fra når du selv blir gravid en dag.  Med min førstemann var jeg frisk,  følte meg derav bra, og var stolt av magen. Med sistemann var jeg syk i svangerskapet, og av den grunn følte jeg meg ikke bra, og synes det var tungt og slitsomt med mage. 

Anonymkode: 9a04c...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...