Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 For et dilemma..storebror ønsker seg sårt katt, lillebror har masse atopisk eksem. Kan vi ha katt eller burde vi la være? Lillebror er ikke 1 år engang..han kan vel velse av seg den atopiske eksemen med tid og stunder. Burde vi vente i noen år og se det ann eller spiller det ingen rolle om vi har katt? Blir ikke helt klok på det jeg leser av artikler på nett.. Anonymkode: 68f5a...ce0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Hvor gammel er broren? Små barn ønsker seg ofte kjæledyr, men er sjeldent i stand til å ta godt vare på dem. Og selvfølgelig skal yngstebarnets vel og ve, gå foran eldste sitt store ønske om katt. Ville absolutt ventet til de begge er klar for husdyr. Anonymkode: 367a2...c97
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Dere burde vente en stund,for så å ta allergitest av lillebror. Så får dere vite om han er allergisk mot katt eller ikke. Anonymkode: 48db6...749
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Vent. Det er ikke morsomt at få katten og bli glad i den og så i etterkant oppdage at det ikke går. Og om lillebroren sliter i mange år frem så er det slik at storebror ikke får katt. Barn dør ikke av ikke å få alle sine ønsker oppfylt. Her er jeg allergisk og da nytter det ikke noe at barna ønsker seg dyr. Slik er det bare. Det går bra det også. Anonymkode: aa2cc...a43
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 Vi har kaniner ute, der går grensen. Jeg er kjempeallergisk mot hund og masse annet. Tør ikke skaffe meg kjæledyr for så å levere tilbake dyret.. brant oss på det, kjøpte valp (samme rasen vi har hatt før), jeg hovnet opp og ble alvorlig syk.. måtte levere den tilbake. En enorm og ubeskrivelig sorg! Verst for meg. Det unner jeg ingen å gå gjennom. Og den sorgen kan barn oppleve dersom deres bestevenn må selges. Da kan han skylde på lillebroren og.. ikke bra.. Anonymkode: 6261f...cd9
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 Hvis alle i familien har lyst på katt, og ikke bare storebror, kan dere vel få en allergivennlig rase. Vi har katteallergikere i hus, men en katt som alle tåler fint. Anonymkode: 22b20...906
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvis alle i familien har lyst på katt, og ikke bare storebror, kan dere vel få en allergivennlig rase. Vi har katteallergikere i hus, men en katt som alle tåler fint. Anonymkode: 22b20...906 Problemet er om du ikke kan vite før etterpå om akkurat den allergikeren reagerer på akkurat den katten. Det finnes ikke katter som tåles av alle allergikere. Anonymkode: aa2cc...a43
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 Noen ønsker kan barn bare ikke få oppfylt. Min sønn som er enebarn ønsker seg så veldig et dyr, men jeg vet at vi ikke har kapasitet til å ta oss godt nok av en hund og katter klarer jeg bare ikke å ta i. Så da blir det ikke kjæledyr selv om jeg vet at han hadde hatt godt av det. Anonymkode: e97eb...e5b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 Storebror er 10 år, har ønsket seg katt i flere år 😣 hadde i utgangspunktet lovd at vi skulle få oss katt så snart lillebror ikke er så liten lengere, men ser den folkens! Vi blir å vente til lillebror forhåpentligvis har vekst av seg eksemet i begynnelsen av barneskolen. Så 5-6 år til da Anonymkode: 68f5a...ce0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Storebror er 10 år, har ønsket seg katt i flere år 😣 hadde i utgangspunktet lovd at vi skulle få oss katt så snart lillebror ikke er så liten lengere, men ser den folkens! Vi blir å vente til lillebror forhåpentligvis har vekst av seg eksemet i begynnelsen av barneskolen. Så 5-6 år til da Anonymkode: 68f5a...ce0 Det går fort. Bare vær obs på at han ikke nødvendigvis vokser det av seg.. Og husk at eksem kan bli verre etter år med dyr i hus Anonymkode: 6261f...cd9
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 Har barn med atopisk eksm og har hatt katt, og anbefaler deg å si nei. Vi hadde katt i ti år før første barnet begynte å reagere på katten. Hundehår har hun reagert på før, men ikke katt og kanin som vi hadde. Allergitester viser ingenting så en test sier ikke noe om dere kan ha eller ikke. Det er hårene som er ett problem for ett eksembarn. Enkelt forklart fra min datter: når tantes hund har vært i senga mi føles det ut som noen har mistet en boks nåler i senga mi. Slik føles huunde og kattehår på huden hennes. Så når du har ett så lite eksembarn aner du ikk hva dette barnet føler ang hårene til katten. Som sagt så hadde vi katt i mange år og det gikk veldig fint, helt til det ikke gikk fint lengre. Nå bor pusekattene våre hos mormor, ungen koser og sover med katten der for hun savner de, mendet gir utslag på eksemen. Hun er nå 16år så hun tar valgene selv og behandler seg selv. Sover pus på puta går det fint, det reagerer hun ikke på hårene, men har hun kost med pus og evt skal smøre seg så må klær taes av, helst skal det støvsuges der hun har tatt de av, vaske seg før hun kan smøre seg. For hårene merkes så godt på kroppen og det skal ingenting til. Anonymkode: 0ea08...c72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå