Gå til innhold

Hvor skal årets ferie gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To barneskolebarn. Vil gjerne ha det varmt men også oppleve litt andre ting enn å sole oss. Jeg kunne tenke meg Italia men mannen sier der er det så dyrt. Han foreslår Spania eller Kroatia.

Egentlig kunne jeg tenke meg å se flere land i løpet av ferien, men ene barnet vårt blir bilsyk.

Noen som har tips til familieferie i Europa?

Anonymkode: 14097...98f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroatia er også blitt dyrt. Hva med Hellas? Dit skal vi - har bare ikke bestemt oss helt ennå. 

Anonymkode: 64d31...c99

Skrevet

Italia er ikke spesielt mye dyrere enn de andre middelhavslandene. Hvis dere skal til et billig land må det bli Polen eller Ungarn.

Anonymkode: 6e9de...4bd

Skrevet

Italia er min favoritt. Sardinia og Sicilia💛 Ikke noe dyrere enn andre, men alt blir dyrt hvis man vil. Polen er billig, sopot har fine strender men ikke så mye mer enn det. Må lete med lupe for å finne Ok restauranter. Vi drar til Marbella denne sommeren da foreldrene mine har leilighet der. 

Anonymkode: bde2d...dcf

Skrevet

Vi skal til Frankrike og Italia. Flyr til Nice og har leid hus sammen med gode venner en uke på rivieraen. Så skal vi toge litt rundt i Italia før vi skal være en uke på Amalifikysten og flyr hjem fra Napoli. Blir ikke kjempedyrt, kommer på 30 000,- for fly, bo og tog og da bor vi med ganske høy standard og reiser i juli

Anonymkode: 56f7e...903

Skrevet

Vi skal på campingtur til Strömstad. Og gleder oss stort. Er nok ikke særlig mye mer harry enn de fleste her inne heller. 

Anonymkode: 319bd...cf6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal på campingtur til Strömstad. Og gleder oss stort. Er nok ikke særlig mye mer harry enn de fleste her inne heller. 

Anonymkode: 319bd...cf6

Det er jo kjempefint i Strømstad, så lenge du ikke skal tilbringe ferien på Nordbysenteret

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

To barneskolebarn. Vil gjerne ha det varmt men også oppleve litt andre ting enn å sole oss. Jeg kunne tenke meg Italia men mannen sier der er det så dyrt. Han foreslår Spania eller Kroatia.

Egentlig kunne jeg tenke meg å se flere land i løpet av ferien, men ene barnet vårt blir bilsyk.

Noen som har tips til familieferie i Europa?

Man blir vel ikke ferdig med Kroatia eller Spania i løpet av en ferie. Vi skal være i Norge i år også. Forhåpentligvis like varm sommer, men med regn på natten.

Anonymkode: cc38a...1cc

Skrevet

Vi skal være tre uker i nærheten av Alicante. Leid hus med privat svømmebasseng. Har to barn på barneskolen, og de elsker denne type ferie. Betaler ca 20.000 kr for huset og 10.000 kr for fly. I tillegg kommer mat og leiebil.

Anonymkode: 039c6...c3e

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal til Frankrike og Italia. Flyr til Nice og har leid hus sammen med gode venner en uke på rivieraen. Så skal vi toge litt rundt i Italia før vi skal være en uke på Amalifikysten og flyr hjem fra Napoli. Blir ikke kjempedyrt, kommer på 30 000,- for fly, bo og tog og da bor vi med ganske høy standard og reiser i juli

Høres deilig ut.

Om dere bor med venner så kommer jo prisen ned. Vi må enten ha en egenleilighet eller to rom på hotell, hele familien må få sove bra.

Hvilke steder i Italia skal dere?

Skrevet

I år blir det muligens bilferie til nordsverige hvis jeg er i form til det. Har "sein" ferie i år, og termin i begynnelsen av september, så vi tar alt som det kommer.

Anonymkode: 24843...940

Skrevet

Camping i Sverige med ungene☺️

Anonymkode: a1a2c...bfb

Skrevet

Vi skal til Portugal, en uke ett sted, så en uke ett annet sted. Vi pleier å kombinere minst to destinasjoner i løpet av ferien, for å få litt variasjon, men som regel i samme land og ikke for store avstander. Eller en uke i ro og en med litt mer reisevirksomhet. Jeg synes Spania og Frankrike er billigere enn Italia. Kroatia har blitt dyrere, men er fortsatt billigere enn Italia. 

Anonymkode: e590b...183

Skrevet

I år blir det egen terrasse, både hjemme og på hytta. 

Vi skal spare penger til neste års store dannelsesreise for tenåringene. 

Anonymkode: 2b8c7...87f

Skrevet

Vi skal til Malaga, Spania. Sol, masse finne på med barna bare en liten togtur unna. God og rimelig mat. Leier leilighet via air bnb.

Anonymkode: 3f7f5...537

Skrevet

Hva dere vil reise rundt er det jo deilig å ta tog, spessielt med barn. Mye bedre å skape av på toget enn å sitte innesperret i en varm bil i timesvis.

Anonymkode: 13b6a...cf1

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I år blir det egen terrasse, både hjemme og på hytta. 

Vi skal spare penger til neste års store dannelsesreise for tenåringene. 

Og hvor går så den?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo kjempefint i Strømstad, så lenge du ikke skal tilbringe ferien på Nordbysenteret

Avsporing, men nordbysenteret ligger ikke i Strømstad.

Anonymkode: 0392d...3ec

Skrevet
5 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Og hvor går så den?

Til Roma. 

Skrevet

I år blir det litt av hvert . Det blir 2 ferier til 2 forskjellige øyer i middelhavet med barna. Med mannen blir det 3 ukers roadtrip nedover i Europa . 

Skrevet
31 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

I år blir det litt av hvert . Det blir 2 ferier til 2 forskjellige øyer i middelhavet med barna. Med mannen blir det 3 ukers roadtrip nedover i Europa . 

Jobber dere ikke siden du har så mye ferie?

Anonymkode: 97c59...4d2

Skrevet

Siden vi bor på Sørlandet holder vi oss her om sommeren, men i september/oktober skal vi to uker til Alanya.

Anonymkode: 93805...79c

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobber dere ikke siden du har så mye ferie?

Anonymkode: 97c59...4d2

Selvsagt jobber vi. Hadde vi ikke jobbet så hadde vi ikke hatt råd til å reise så mye

Skrevet

Jeg ville prøvd meg på Albania tror jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...