Gå til innhold

Barselopphold med nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis mor og barn er friske etter fødsel, får vi tilbud om å bo på barselhotell. Det gjorde vi sist, men det var med.nr 1. 

Er det mest riktig at pappa er hjemme med barn nr 1, og kommer på besøk på dagtid med søsken. Jeg tenker at vår 3 åring trenger pappan sin mer, enn hva jeg og baby gjør de første dagene. 

Hva er vanlig å gjøre egentlig? 

Anonymkode: c31f6...48f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på barsel til legesjekk og blodprøven i hælen var tatt( noen kommuner kan helsestasjonen ta prøven, da er det bare å reise hjem). Orket ikke lenger enn hva jeg måtte, da alt gikk bra

Anonymkode: 93edb...328

Skrevet

Barselshotell høres supert ut. Og ja det er vel best om fra blir hjemme med eldste og bare kommer på besøk. Er jo ikke sikkert dere blir så lenge. Jeg var klar til å reise timer ette fødselsen med nr 2. Dessverre måtte vi vente til lillemann hadde tisset da han hadde litt nyrerproblemer, men vi fikk da dra hjem dagen etter han ble født ca 24 timer etter fødselen. Måtte komme tilbake dagen etter for en eller annen sjekk (bilirubin?) men vi bor 15 min unna så ingen stress for oss.

Lykke til

Anonymkode: a7c00...0b7

Skrevet

Nå var jeg dårlig etter fødselen, så jeg fikk ikke bo på hotellet, men planen var uansett at pappaen skulle dra hjem til nr1 om natta. 

Anonymkode: 46134...293

Skrevet

Her har pappa reist hjem til eldre søsken hver gang, første gangen (snart 18 år siden) lå jeg på firemannsrom inne på barsel så han måtte reise hjem da også ;)

Vi har fire barn sammen, og mamma har passe søsken mens han har vært med på fødselen, så har han reist hjem til søsken.

Anonymkode: 6f38b...f8e

Skrevet

Storesøster bodde hos besteforeldre mens vi lå på barselhotellet. Men det er jo ikke så lenge man blir der. To netter er vel max om alt er bra med mor og barn.

Anonymkode: 6250a...e2e

Skrevet

Minste er født kl 1938 med keisersnitt. Pappan lå på sykehuset med meg den natten, etterpå sov han hjemme med storesøster. Ja ble i 4 dager pga spinalhodepine. 

Skrevet

Pappaen sov første natten med meg og nr 2 på barselhotell. 

Jeg hadde håpet å kunne reise hjem, men måtte bli i 3 netter fordi de fant en liten bilyd på hjertet som måtte undersøkes. Da var jeg og babyen alene, og lengtet hjem :)

Anonymkode: 6fbd6...3c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...