Gjest Havfruene Skrevet 29. januar 2019 #1 Skrevet 29. januar 2019 Har dere tenkt på følgende påstand: Vi bor i en lukket atmosfære. Vannet vi drikker er samme vann som dinosauresene benyttet til å vasse i. Innspill?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Hadde homeopati virket, ville all sykdom bli utryddet bare ved at folk drakk vann. Anonymkode: da0cd...3ce
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Innspill? Tja, vi er konstruert for å leve her kanskje, så vannet dinosaurene vasset i gir oss mye av brennstoffet vi trenger for å leve. Anonymkode: a203d...be4
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 Å komme med innspill betyr vel at man skal mene noe om det. Jeg kan ikke helt se at min mening vil endre på noe som helst. Anonymkode: a0588...f57
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 Jeg er usikker på om det er igjen noe vesentlig av det vannet som var på jorda da dinosaurene var her. Fotosyntesen og forbrenningen har ført til at veldig mye vann har blitt brukt opp og nytt er skapt. Noen som vet hvor mye vann som sirkulerer i denne prosessen i året? Anonymkode: 8f813...f5f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er usikker på om det er igjen noe vesentlig av det vannet som var på jorda da dinosaurene var her. Fotosyntesen og forbrenningen har ført til at veldig mye vann har blitt brukt opp og nytt er skapt. Noen som vet hvor mye vann som sirkulerer i denne prosessen i året? Anonymkode: 8f813...f5f Tror hun mener at det er de samme atomene. Anonymkode: a0588...f57
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror hun mener at det er de samme atomene. Anonymkode: a0588...f57 Det kan hende, men da burde hun ikke brukt vann som eksempel. Anonymkode: 8f813...f5f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 Jeg har atomer fra dinosaurer? Spennende tanke.. Anonymkode: 99583...170
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har atomer fra dinosaurer? Spennende tanke.. Anonymkode: 99583...170 Fra dinosaurlorten også. Anonymkode: a0588...f57
Gjest Havfruene Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 En liten oppklaring; Det vannet vi drikker idag er samme vann som dinosaurene vasset i. Vannet er ikke byttet ut i mellomtiden. Årsaken til det er at vi bor på en jordklode som er lukket. Altså vannet vi har transporteres ikke mellom ulike planeter og tilbake. Alt vann er samme vann som har vært helt fra evigheten. Lukket atmosfære = tiss og kloakk blir til vann, det vi idag drikker.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 10 minutter siden, Havfruene skrev: En liten oppklaring; Det vannet vi drikker idag er samme vann som dinosaurene vasset i. Vannet er ikke byttet ut i mellomtiden. Årsaken til det er at vi bor på en jordklode som er lukket. Altså vannet vi har transporteres ikke mellom ulike planeter og tilbake. Alt vann er samme vann som har vært helt fra evigheten. Lukket atmosfære = tiss og kloakk blir til vann, det vi idag drikker. Ehh nei Anonymkode: 07bbb...d83
Gjest Havfruene Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ehh nei Anonymkode: 07bbb...d83 Ehh jo, men siden du har annen mening, kan du isåfall forklare hvordan det kommer nytt vann til vår atmosfære?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 Akkurat nå, Havfruene skrev: Ehh jo, men siden du har annen mening, kan du isåfall forklare hvordan det kommer nytt vann til vår atmosfære? Ingen sa at det kom nytt vann. Men H2O brytes opp i H+O+O, løses opp, bindes sammen igjen. Anonymkode: a0588...f57
Gjest Havfruene Skrevet 30. januar 2019 #15 Skrevet 30. januar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen sa at det kom nytt vann. Men H2O brytes opp i H+O+O, løses opp, bindes sammen igjen. Anonymkode: a0588...f57 Men det betyr vel at vi isåfall er enig?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #16 Skrevet 31. januar 2019 2 timer siden, Havfruene skrev: Men det betyr vel at vi isåfall er enig? Nei, det betyr at du tar beviselig feil. Hydrogen og oksygen er kun vann når de opptrer sammen. Når de er spaltet til noe annet, er de noe annet. Plantene beholder hydrogenet for å lage karbohydrater, og slipper fra seg oksygenet. Det er barnelærdom, og ble dessuten nevnt her: 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er usikker på om det er igjen noe vesentlig av det vannet som var på jorda da dinosaurene var her. Fotosyntesen og forbrenningen har ført til at veldig mye vann har blitt brukt opp og nytt er skapt. Noen som vet hvor mye vann som sirkulerer i denne prosessen i året? Anonymkode: 8f813...f5f At du fortsatt tror det er "samme vannet" forteller jo bare at du er ...litt tett. Anonymkode: a0588...f57
soleia Skrevet 31. januar 2019 #17 Skrevet 31. januar 2019 Atmosfæra er ikkje lukka, det kjem stadig inn små mereorittar frå verdsrommet, men all materie stammar frå universets opprinnelse. Vi er alle laga av stjernestøv
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #18 Skrevet 31. januar 2019 6 timer siden, Havfruene skrev: Men det betyr vel at vi isåfall er enig? Brødet du spiser i dag er ikke det samme brødet som oldeforeldrene dine spiste. Selv om de inneholder samme atomene... Anonymkode: 5d30c...286
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #19 Skrevet 31. januar 2019 7 timer siden, Havfruene skrev: Men det betyr vel at vi isåfall er enig? Nei. Vann (H2O) er ikke et grunnstoff. Det er satt sammen av hydrogen (H) og oksygen (O). Atomene H og O er nesten konstante, men de inngår i stadig nye stoffer. Oksygenet kan for eksempel være i lufta vi puster i, i treverket i veggen din, i rusten på jernet og i oljen på havets bund for eksempel. På samme måte inngår H i forskjellige stoffer som sukker, proteiner, alkoholer og mye annet. Det skjer omdanninger hele tiden. Anonymkode: 8f813...f5f
Gjest Havfruene Skrevet 3. februar 2019 #20 Skrevet 3. februar 2019 Men.....Det er jo tyngdekrafta som gjør at vi bor i en lukket atmosfære.
Gjest Havfruene Skrevet 3. februar 2019 #21 Skrevet 3. februar 2019 På 31. januar 2019 den 8.19, Anonym bruker skrev: Nei. Vann (H2O) er ikke et grunnstoff. Det er satt sammen av hydrogen (H) og oksygen (O). Atomene H og O er nesten konstante, men de inngår i stadig nye stoffer. Oksygenet kan for eksempel være i lufta vi puster i, i treverket i veggen din, i rusten på jernet og i oljen på havets bund for eksempel. På samme måte inngår H i forskjellige stoffer som sukker, proteiner, alkoholer og mye annet. Det skjer omdanninger hele tiden. Anonymkode: 8f813...f5f Det er jeg enig i. Men mener du at andre atmosfærer tilfører oss vann, H og O?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #22 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Havfruene skrev: Det er jeg enig i. Men mener du at andre atmosfærer tilfører oss vann, H og O? Lurer på eksakt HVA som gjorde at du leste nettopp dét mellom linjene i et innlegg som ikke antydet noe som helst i den retning. Rareste vridning jeg har sett... Anonymkode: a0588...f57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå