Gå til innhold

Hadde dere dratt til legen for dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kroppen min har plutselig begynt å samle inmari mye vann, spesielt i hender og føtter. Hendene mine har mistet litt førlighet og er numne/sover veldig ofte, spesielt tommer, pekefinger og langefinger. Leggene mine og knærne mine gjør veldig vondt når jeg får fort, løper og går i trapper, det har jeg aldri opplevd før. Armene mine «mister styrke» jeg klarer å løfte tungt, men de verker i musklene og jeg kjenner at de blir slitne ved hver minste anstrengelse. Da også spesielt høyre arm. Vekta går oppover, selv om jeg ikke har gjort noen endringer i kost og er i en aktiv jobb hvor jeg er i bevegelse hele dagen. Også er jeg ekstremt sliten... men så tenker jeg, det er jo sikkert ingenting, han kommer til å si det er noe muskulært, prøv voltaren og kom tilbake hvis det ikke hjelper.... er veldig sjelden hos lege, kun når det har vært halsbetennelse o.l 

Anonymkode: f473d...593

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort

Anonymkode: cc553...58e

Skrevet

Ja

Anonymkode: f2031...3ea

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, det der høres ikke riktig ut. Om ikke annet så burde du få noe vanndrivende. Det er ikke "muskulært" hvis du samler vann i kroppen og har leddsmerter og slitenhet.

Skrevet

Ja, det ville jeg definitivt ha sjekket hos lege.

Skrevet

Ja.

Du kan jo lese litt om lavt stoffskifte.

Anonymkode: a3918...72c

Skrevet

Takk for svar, har time til mandag, så får vi se hva han sier (bestilte bare på SMS, så fikk ikke forklart detaljert). Men det har blitt verre, høyre arm er tung og rar og mistet mye krefter i den, også prikker den. Knær og området rundt (over og under) er veldig vondt ved anstrengelse, må ta pause opp trappa og «halter» på en måte litt etterpå for å få de i gang igjen. Også er jeg ekstremt sliten og trøtt i kroppen.... veldig rart dette! Gruer meg til jobb i morgen, føler meg helt mørbanket!

Anonymkode: f473d...593

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja.

Du kan jo lese litt om lavt stoffskifte.

Anonymkode: a3918...72c

Jeg synes ikke det høres ut som typiske tegn på lavt stoffskifte

Anonymkode: cc553...58e

Skrevet

Tror kanskje ikke jeg ville ventet til mandag... I det minste en telefon til legevakten ville jeg gjort... 

Anonymkode: af5e2...8ea

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, har time til mandag, så får vi se hva han sier (bestilte bare på SMS, så fikk ikke forklart detaljert). Men det har blitt verre, høyre arm er tung og rar og mistet mye krefter i den, også prikker den. Knær og området rundt (over og under) er veldig vondt ved anstrengelse, må ta pause opp trappa og «halter» på en måte litt etterpå for å få de i gang igjen. Også er jeg ekstremt sliten og trøtt i kroppen.... veldig rart dette! Gruer meg til jobb i morgen, føler meg helt mørbanket!

Anonymkode: f473d...593

Jeg hadde ringt legekontoret i morgen og fått en hastetime

Anonymkode: cc553...58e

Skrevet

Jeg hadde ringt legevakta nå. Så får de avgjøre om du kan vente til mandag , jeg tror de vil ha deg inn på sjekk i kveld !

Dette kan være noe som eskalerer fort.

Skrevet

Støtter en tlf til legevakta, spesielt siden det har utviklet seg negativt på kort tid.

Skrevet

Ring legevakta!

Anonymkode: ec0bd...2a9

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ringt legekontoret i morgen og fått en hastetime

Anonymkode: cc553...58e

Endrer svaret mitt og henger meg på de andre som sier ring legevakta

Anonymkode: cc553...58e

Skrevet

Ikke legg deg i kveld før du har snakket med dem på legevakta! 

Anonymkode: a5027...603

Gjest Antarctica
Skrevet

Enig, hvis det er en galopperende utvikling, bør du få sett på det nå!

Skrevet

Hvor lenge har dette pågått? Håper du får god hjelp! Fortell gjerne hvordan det går! 

Klem og lykke til!

Anonymkode: e5736...af1

Skrevet

HI, ringte du legevakt i går? Går det bra med deg?

Anonymkode: 96428...d4a

Skrevet

Hei igjen! Ringte ikke lege i går, det gikk over da jeg la meg, så venter på timen neste uke. Formen er bedre i dag, armen er fremdeles litt rar og er hoven i fingre, legger og litt i ansiktet. Knærne og muskler i bena, spesielt høyre ben er også ikke som de skal være. Merker det også i hofteledd og håndledd nå. Så jeg er spent på hva legen sier, men føler ikke det er noe akutt. Får sikkert bare svar at det er noe muskulært og beskjed om å ta voltaren uansett 🙈

Anonymkode: f473d...593

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei igjen! Ringte ikke lege i går, det gikk over da jeg la meg, så venter på timen neste uke. Formen er bedre i dag, armen er fremdeles litt rar og er hoven i fingre, legger og litt i ansiktet. Knærne og muskler i bena, spesielt høyre ben er også ikke som de skal være. Merker det også i hofteledd og håndledd nå. Så jeg er spent på hva legen sier, men føler ikke det er noe akutt. Får sikkert bare svar at det er noe muskulært og beskjed om å ta voltaren uansett 🙈

Anonymkode: f473d...593

Så dum er det faktisk ikke lov å være!

 

Anonymkode: 5fe89...777

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, har time til mandag, så får vi se hva han sier (bestilte bare på SMS, så fikk ikke forklart detaljert). Men det har blitt verre, høyre arm er tung og rar og mistet mye krefter i den, også prikker den. Knær og området rundt (over og under) er veldig vondt ved anstrengelse, må ta pause opp trappa og «halter» på en måte litt etterpå for å få de i gang igjen. Også er jeg ekstremt sliten og trøtt i kroppen.... veldig rart dette! Gruer meg til jobb i morgen, føler meg helt mørbanket!

Anonymkode: f473d...593

Ring inn og be om en akuttime?

Anonymkode: 80df6...735

Skrevet

Da har du iallefall kun deg selv å takke om det faktisk viser seg å være noe du burde startet behandling for snarest. 

Anonymkode: 0ea21...1c4

Skrevet

Ja, jeg ville oppsøkt lege for dette og for andre spørsmål jeg hadde hatt om min egen helse.

Anonymkode: a6b07...f62

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du iallefall kun deg selv å takke om det faktisk viser seg å være noe du burde startet behandling for snarest. 

Anonymkode: 0ea21...1c4

Grei du er a 🤔

men HI, så siste status fra deg nå.

ring lege nå du og forklar sympt.

Anonymkode: a6b07...f62

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du iallefall kun deg selv å takke om det faktisk viser seg å være noe du burde startet behandling for snarest. 

Anonymkode: 0ea21...1c4

Helt enig med deg

Anonymkode: cc553...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...