Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #1 Skrevet 29. januar 2019 Kroppen min har plutselig begynt å samle inmari mye vann, spesielt i hender og føtter. Hendene mine har mistet litt førlighet og er numne/sover veldig ofte, spesielt tommer, pekefinger og langefinger. Leggene mine og knærne mine gjør veldig vondt når jeg får fort, løper og går i trapper, det har jeg aldri opplevd før. Armene mine «mister styrke» jeg klarer å løfte tungt, men de verker i musklene og jeg kjenner at de blir slitne ved hver minste anstrengelse. Da også spesielt høyre arm. Vekta går oppover, selv om jeg ikke har gjort noen endringer i kost og er i en aktiv jobb hvor jeg er i bevegelse hele dagen. Også er jeg ekstremt sliten... men så tenker jeg, det er jo sikkert ingenting, han kommer til å si det er noe muskulært, prøv voltaren og kom tilbake hvis det ikke hjelper.... er veldig sjelden hos lege, kun når det har vært halsbetennelse o.l Anonymkode: f473d...593
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #2 Skrevet 29. januar 2019 Ja, det hadde jeg gjort Anonymkode: cc553...58e
Gjest Antarctica Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Ja, det der høres ikke riktig ut. Om ikke annet så burde du få noe vanndrivende. Det er ikke "muskulært" hvis du samler vann i kroppen og har leddsmerter og slitenhet.
sug lut Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 Ja, det ville jeg definitivt ha sjekket hos lege.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 Ja. Du kan jo lese litt om lavt stoffskifte. Anonymkode: a3918...72c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 Takk for svar, har time til mandag, så får vi se hva han sier (bestilte bare på SMS, så fikk ikke forklart detaljert). Men det har blitt verre, høyre arm er tung og rar og mistet mye krefter i den, også prikker den. Knær og området rundt (over og under) er veldig vondt ved anstrengelse, må ta pause opp trappa og «halter» på en måte litt etterpå for å få de i gang igjen. Også er jeg ekstremt sliten og trøtt i kroppen.... veldig rart dette! Gruer meg til jobb i morgen, føler meg helt mørbanket! Anonymkode: f473d...593
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja. Du kan jo lese litt om lavt stoffskifte. Anonymkode: a3918...72c Jeg synes ikke det høres ut som typiske tegn på lavt stoffskifte Anonymkode: cc553...58e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 Tror kanskje ikke jeg ville ventet til mandag... I det minste en telefon til legevakten ville jeg gjort... Anonymkode: af5e2...8ea
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar, har time til mandag, så får vi se hva han sier (bestilte bare på SMS, så fikk ikke forklart detaljert). Men det har blitt verre, høyre arm er tung og rar og mistet mye krefter i den, også prikker den. Knær og området rundt (over og under) er veldig vondt ved anstrengelse, må ta pause opp trappa og «halter» på en måte litt etterpå for å få de i gang igjen. Også er jeg ekstremt sliten og trøtt i kroppen.... veldig rart dette! Gruer meg til jobb i morgen, føler meg helt mørbanket! Anonymkode: f473d...593 Jeg hadde ringt legekontoret i morgen og fått en hastetime Anonymkode: cc553...58e
👀tante Sofie 👒 Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 Jeg hadde ringt legevakta nå. Så får de avgjøre om du kan vente til mandag , jeg tror de vil ha deg inn på sjekk i kveld ! Dette kan være noe som eskalerer fort.
Tekla123 Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 Støtter en tlf til legevakta, spesielt siden det har utviklet seg negativt på kort tid.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 Ring legevakta! Anonymkode: ec0bd...2a9
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ringt legekontoret i morgen og fått en hastetime Anonymkode: cc553...58e Endrer svaret mitt og henger meg på de andre som sier ring legevakta Anonymkode: cc553...58e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #15 Skrevet 30. januar 2019 Ikke legg deg i kveld før du har snakket med dem på legevakta! Anonymkode: a5027...603
Gjest Antarctica Skrevet 30. januar 2019 #16 Skrevet 30. januar 2019 Enig, hvis det er en galopperende utvikling, bør du få sett på det nå!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #17 Skrevet 30. januar 2019 Hvor lenge har dette pågått? Håper du får god hjelp! Fortell gjerne hvordan det går! Klem og lykke til! Anonymkode: e5736...af1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #18 Skrevet 31. januar 2019 HI, ringte du legevakt i går? Går det bra med deg? Anonymkode: 96428...d4a
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #19 Skrevet 31. januar 2019 Hei igjen! Ringte ikke lege i går, det gikk over da jeg la meg, så venter på timen neste uke. Formen er bedre i dag, armen er fremdeles litt rar og er hoven i fingre, legger og litt i ansiktet. Knærne og muskler i bena, spesielt høyre ben er også ikke som de skal være. Merker det også i hofteledd og håndledd nå. Så jeg er spent på hva legen sier, men føler ikke det er noe akutt. Får sikkert bare svar at det er noe muskulært og beskjed om å ta voltaren uansett 🙈 Anonymkode: f473d...593
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #20 Skrevet 31. januar 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei igjen! Ringte ikke lege i går, det gikk over da jeg la meg, så venter på timen neste uke. Formen er bedre i dag, armen er fremdeles litt rar og er hoven i fingre, legger og litt i ansiktet. Knærne og muskler i bena, spesielt høyre ben er også ikke som de skal være. Merker det også i hofteledd og håndledd nå. Så jeg er spent på hva legen sier, men føler ikke det er noe akutt. Får sikkert bare svar at det er noe muskulært og beskjed om å ta voltaren uansett 🙈 Anonymkode: f473d...593 Så dum er det faktisk ikke lov å være! Anonymkode: 5fe89...777
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #21 Skrevet 31. januar 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar, har time til mandag, så får vi se hva han sier (bestilte bare på SMS, så fikk ikke forklart detaljert). Men det har blitt verre, høyre arm er tung og rar og mistet mye krefter i den, også prikker den. Knær og området rundt (over og under) er veldig vondt ved anstrengelse, må ta pause opp trappa og «halter» på en måte litt etterpå for å få de i gang igjen. Også er jeg ekstremt sliten og trøtt i kroppen.... veldig rart dette! Gruer meg til jobb i morgen, føler meg helt mørbanket! Anonymkode: f473d...593 Ring inn og be om en akuttime? Anonymkode: 80df6...735
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #22 Skrevet 31. januar 2019 Da har du iallefall kun deg selv å takke om det faktisk viser seg å være noe du burde startet behandling for snarest. Anonymkode: 0ea21...1c4
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #23 Skrevet 31. januar 2019 Ja, jeg ville oppsøkt lege for dette og for andre spørsmål jeg hadde hatt om min egen helse. Anonymkode: a6b07...f62
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #24 Skrevet 31. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har du iallefall kun deg selv å takke om det faktisk viser seg å være noe du burde startet behandling for snarest. Anonymkode: 0ea21...1c4 Grei du er a 🤔 men HI, så siste status fra deg nå. ring lege nå du og forklar sympt. Anonymkode: a6b07...f62
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #25 Skrevet 31. januar 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har du iallefall kun deg selv å takke om det faktisk viser seg å være noe du burde startet behandling for snarest. Anonymkode: 0ea21...1c4 Helt enig med deg Anonymkode: cc553...58e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå