Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #1 Skrevet 29. januar 2019 Jeg skal være dagmamma for to tvillinger på ett år og storebroren på 4 år. Jeg skal passe barna hos dem. Det er snakk om to dager i uken å foreldre spør meg hvor mye jeg ønsker i lønn. Hva er en grei pris å ta? Det er snakk om ca 7 timer per gang. Anonymkode: 3c634...e27
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #2 Skrevet 29. januar 2019 Har ingen utgifter på å komme meg der ettersom jeg bare bor 5 minutt unna å gå. Anonymkode: 3c634...e27
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #3 Skrevet 29. januar 2019 Vanskelig å si en pris sånn synes jeg. Da jeg var dagmamma for et par år siden var det kontantstøtte+bhg pris. Men da passet jeg barnet full tid 07.30-16.30 hver dag hjemme hos meg. Måltider, bleier og alt inkludert. Anonymkode: 64649...f6c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #4 Skrevet 29. januar 2019 Ja jeg synes også det er vanskelig å si en pris så derfor jeg spør her Anonymkode: 3c634...e27
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #5 Skrevet 29. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg synes også det er vanskelig å si en pris så derfor jeg spør her Anonymkode: 3c634...e27 4-5000 pr mnd pr barn er vanlig for full plass. To dager i uka blir vel da ca 1600-2000 pr mnd pr barn? Eventuelt litt søskenmoderasjon? Jeg vet ikke jeg, men mellom 5 og 6000 i mnd for de tre barna er vel innenfor? Anonymkode: 96f77...474
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: 4-5000 pr mnd pr barn er vanlig for full plass. To dager i uka blir vel da ca 1600-2000 pr mnd pr barn? Eventuelt litt søskenmoderasjon? Jeg vet ikke jeg, men mellom 5 og 6000 i mnd for de tre barna er vel innenfor? Anonymkode: 96f77...474 Takk for svar Anonymkode: 3c634...e27
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 4-5000kr er da virkelig ikke vanlig pris for full plass. Det som er vanlig er kontantstøtte (7500kr) +barnehagepris (2990kr). Allså da en dagspris på 525kr pr barn. Anonymkode: 0ab4f...ee6
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: 4-5000kr er da virkelig ikke vanlig pris for full plass. Det som er vanlig er kontantstøtte (7500kr) +barnehagepris (2990kr). Allså da en dagspris på 525kr pr barn. Anonymkode: 0ab4f...ee6 Hvor i landet opereres det med disse prisene? Jeg jobbet som hvit dagmamma for noen år siden og fikk da høre at det å ta mer enn 3500.- pr barn fulltid var å flå foreldrene. Dvs at de skulle tjene 2500.- pr mnd på å ha barna hos meg. De fikk jo KS som den gang var på 6000.- Dette var i Østfold. Anonymkode: 05b68...45e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 Jeg var dagmamma for to barn det året min egen fylte 1 år. Tok kontantstøtte og barnehagepris. Ingen som protesterte på det. Er utdannet barnehagelærer med 15 års fartstid som pedagogisk leder og småbarna pedagog da. Bosatt ved kysten i Vestfold. Anonymkode: 20c55...a31
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor i landet opereres det med disse prisene? Jeg jobbet som hvit dagmamma for noen år siden og fikk da høre at det å ta mer enn 3500.- pr barn fulltid var å flå foreldrene. Dvs at de skulle tjene 2500.- pr mnd på å ha barna hos meg. De fikk jo KS som den gang var på 6000.- Dette var i Østfold. Anonymkode: 05b68...45e Når jeg har hatt barn på fulltid har jeg tatt 6000 kr i måneden. For 3500 kr hadde jeg ikke giddet å være dagmamma på heltid. Anonymkode: 3c634...e27
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Når jeg har hatt barn på fulltid har jeg tatt 6000 kr i måneden. For 3500 kr hadde jeg ikke giddet å være dagmamma på heltid. Anonymkode: 3c634...e27 Kan jeg spørre hvor i landet dette er. I Stavanger er det mange som vil ha kontantstøtten + barnehagepris. Har hatt kontakt med noen foreldre nå som sier de ikke har råd til mer enn 5000 pr mnd, men synes det er merkelig når de får kontantstøtten på 7500,- Anonymkode: bfbe7...d67
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #12 Skrevet 31. januar 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre hvor i landet dette er. I Stavanger er det mange som vil ha kontantstøtten + barnehagepris. Har hatt kontakt med noen foreldre nå som sier de ikke har råd til mer enn 5000 pr mnd, men synes det er merkelig når de får kontantstøtten på 7500,- Anonymkode: bfbe7...d67 Da har de ikke råd til å ha barn. Helt vanlig med kontantstøtte +barnehagepris. Anonymkode: 20c55...a31
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #13 Skrevet 31. januar 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre hvor i landet dette er. I Stavanger er det mange som vil ha kontantstøtten + barnehagepris. Har hatt kontakt med noen foreldre nå som sier de ikke har råd til mer enn 5000 pr mnd, men synes det er merkelig når de får kontantstøtten på 7500,- Anonymkode: bfbe7...d67 Det er vel de som jobber deltid en periode og er helt avhengig av kontantstøtten for å få det til å gå opp? Hadde de jobbet full tid kunne de vel bare brukt barnehage? Her jeg bor er det full barnehagedektning og ingen bruker dagmamma, de som var dagmamma tidligere har måttet finne seg annet arbeid. Anonymkode: 6f682...516
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #14 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er vel de som jobber deltid en periode og er helt avhengig av kontantstøtten for å få det til å gå opp? Hadde de jobbet full tid kunne de vel bare brukt barnehage? Her jeg bor er det full barnehagedektning og ingen bruker dagmamma, de som var dagmamma tidligere har måttet finne seg annet arbeid. Anonymkode: 6f682...516 Har de deltid hos dagmamma, reduseres jo betalingen utifra det. Med en dagsats på 525 kr, betaler du feks 6300 kr i mnd. Da sitter du igjen med 1200 kr av kontantstøtten og betaler ingenting fra egen lomme. I tillegg får man trukket det fra på skatten. En god del spør du meg. Anonymkode: 20c55...a31
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #15 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har de deltid hos dagmamma, reduseres jo betalingen utifra det. Med en dagsats på 525 kr, betaler du feks 6300 kr i mnd. Da sitter du igjen med 1200 kr av kontantstøtten og betaler ingenting fra egen lomme. I tillegg får man trukket det fra på skatten. En god del spør du meg. Anonymkode: 20c55...a31 Hvis du har tre dager i uka... Anonymkode: 20c55...a31
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #16 Skrevet 31. januar 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel de som jobber deltid en periode og er helt avhengig av kontantstøtten for å få det til å gå opp? Hadde de jobbet full tid kunne de vel bare brukt barnehage? Her jeg bor er det full barnehagedektning og ingen bruker dagmamma, de som var dagmamma tidligere har måttet finne seg annet arbeid. Anonymkode: 6f682...516 Ja, men her vet jeg de jobber fullt. Det er jo snakk om full plass Anonymkode: bfbe7...d67
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #17 Skrevet 31. januar 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre hvor i landet dette er. I Stavanger er det mange som vil ha kontantstøtten + barnehagepris. Har hatt kontakt med noen foreldre nå som sier de ikke har råd til mer enn 5000 pr mnd, men synes det er merkelig når de får kontantstøtten på 7500,- Anonymkode: bfbe7...d67 Jeg bor i Bergen å her er det også helt vanlig å ta kontantstøtten +bhgpris,er bare jeg som har valgt å ta en lavere sum. Anonymkode: 3c634...e27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå