Gå til innhold

Hvordan er det med rep av bil og pris..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bilen på eu-kontroll og fikk et tilbud på reparasjon på 5300. Da jeg henta bilen i dag måtte jeg betale 5800 og fikk beskjed at en gummipakning til eksospotta han hadde bestilt ikke passet, men alt annet var fikset så den skulle henge på plass. Når jeg kjører hjem så hører jeg jo at eksospotte henger løst baki der. Drar fram tilbudet jeg fikk når jeg kommer hjem å ser at denne pakningen er listet som 2-er feil, men jeg har da altså fått papiret i hånda av verkstedet at bilen er godkjent. Nå må jo jeg ringe tilbake å se at de må bestille denne delen da for å fikse det. Jeg har altså allerede betalt 15 % over tilbudsprisen for en jobb de ikke har blitt ferdig med. Er det rett av meg da å kreve at de gjør seg ferdig uten ekstra kostnader?

Anonymkode: 1fa99...334

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Vi trenger visst flere mannfolk hit 😛

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi trenger visst flere mannfolk hit 😛

Haha aww! Kan ikke svare deg, feil kjønn her også 😂

Anonymkode: 994ff...305

Skrevet

Hvorfor måtte du betale 500 ekstra da? Og den gummpakningen til eksospotta som ikke passet, den har han ikke tenkt til å bestille igjen og få fikset?

Anonymkode: ba52d...595

Skrevet

Haha sant jeg står der som et spm tegn når de forteller hva som er feil :) det var 200 mer i frakt og resten deler enn først antatt i følge kvitteringen jeg fikk. Jo han sa han hadde bestilt en uoriginal del som ikke passet, så om det enda skranglet skulle jeg ringe så han fikk bestilt en del som passet. Men det er jo ikke fjernet noe fra kvitteringen jeg fikk, jeg skal vel ikke stå for en del jeg ikke fikk? Jeg tenker at det bør vel ikke jeg betale for da eller? :)

hi

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha sant jeg står der som et spm tegn når de forteller hva som er feil :) det var 200 mer i frakt og resten deler enn først antatt i følge kvitteringen jeg fikk. Jo han sa han hadde bestilt en uoriginal del som ikke passet, så om det enda skranglet skulle jeg ringe så han fikk bestilt en del som passet. Men det er jo ikke fjernet noe fra kvitteringen jeg fikk, jeg skal vel ikke stå for en del jeg ikke fikk? Jeg tenker at det bør vel ikke jeg betale for da eller? :)

hi

Men har du betalt for delen og arbeidet da? For det skulle du jo ikke ha gjort i tilfelle. Jeg hadde ikke betalt frakt for ny del i hvertfall

Anonymkode: ba52d...595

Skrevet

Det vet jeg ikke, men jeg fikk et tilbud på papir med pris 5300 og oversikt over hva som trengte å gjøres, deler, arbeid osv. Jeg sammenlignet når jeg kom hjem og det så ikke ut som de hadde trekt fra den delen nei. Men er det ikke uansett slik at prisen ikke skal gå over 15 % av det du har fått tilbud på?

Hi

Skrevet

Sikker på det ikke er selve EU kontrollen du har betalt for utenom? Den koster jo noe den også...

Anonymkode: a27d2...a9f

Skrevet

Jeg hadde bilen på verksted i høst. Da satte de inn en del som ikke passet. Det viste seg jo straks, og da bestilte de ny del og satte den i uten ekstra kostnader for meg. Det var jo de som hadde gjort feil.

Men jeg vet ikke hvordan jussen er i dette, om det er noe man har krav på. Om du er medlem i NAF kan du kanskje spørre der?

Anonymkode: 561ad...44c

Skrevet

Har aldri gått over tilbud på rep. Men kostnad på rep er ikke medregnet EU-kontroll for den har du jo alt bestilt. 

De er veldig ryddige på Bertel O. Steen som jeg bruker. Skulle de oppdage noe mer så ringer de og spør om lov. De ringer selv bare for 200,- 

Anonymkode: ba45b...c92

Skrevet

Neida jeg hadde den på EU-kontroll for et par uker siden, så det er betalt for. Denne gangen var for å reparere feilene de fant. Tror nesten bare jeg må ringe å høre med dem, for den gummidelen må visst settes på likevel da eksospotta fortsatt skrangler 😕 

HI

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri gått over tilbud på rep. Men kostnad på rep er ikke medregnet EU-kontroll for den har du jo alt bestilt. 

De er veldig ryddige på Bertel O. Steen som jeg bruker. Skulle de oppdage noe mer så ringer de og spør om lov. De ringer selv bare for 200,- 

Selvsagt må de ringe for sånt 

Anonymkode: c254d...884

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt må de ringe for sånt 

Anonymkode: c254d...884

Åpenbart gjør de ikke det da, ref hovedinnlegget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...