Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #1 Skrevet 29. januar 2019 Jeg leier en sokkel leilighet med uteområde uten gjennom av trafikk med to store vinduer slik at jeg kunne sende mine barn ut å leke mens jeg selv er inne med babyen. Det var eneste grunnen til å leie denne rønna. Jeg pusset opp alle rom, fjernet byggematerialer og søppel etter meg. Huseier pusset opp badet og et lite soverom grunnet vannlekkasje. Nå har jeg hatt en enorm søppelhaug med spiker, vindelsliper, og andre byggematerialer utenfor vinduet siden begynnelsen av Oktober. Jeg har gjentatte ganger bedt huseier fjerne dette for jeg kan ikke sende ut barna i dette skrotet. De sier først nå at det er vanskelig å gjøre pga midtvinter. De vil fjerne noe til neste uke men kan ikke garantere for at det er sikkert for spiker og skjulte gjenstander i snøen. Har jeg noen rettigheter her?! Rimelig oppgitt da babyen er ørebarn på 3 mnd med ørebetennelse. Jeg er alenemor. Kjenner ingen her. Så har ingen jeg kan sende ut barna med. Anonymkode: 83506...776
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #2 Skrevet 29. januar 2019 52 visninger og ingen svar?! Hi Anonymkode: 83506...776
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #3 Skrevet 29. januar 2019 Det blir litt vanskelig med tanke på at du leier desverre... Er det felles hage eller «din» hage del ? Anonymkode: 783f2...d41
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Tenker dette burde vært tatt før snøen kom. Men er nok ikke noen klare retningslinjer på akkurat dette. Hvor gamle er barne dine? Du får bli med de ut litt mens baby sover(ha med babycall?) Eller gi de klare instrukser på hvor de kan leke om de er store nok til det. Anonymkode: e54ca...9d1
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 Hvis barna er store nok til å være ute alene må de da være store nok til å få beskjed og oppføre seg deretter? Og minste kan sove inne alene så kan du være ute. Du lager storm i vannglass. Anonymkode: 1d991...aa4
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 Barn er da ikke så store før de forstår "Dere kan ikke leke der borte for der er det planker og spiker under snøen", eller du kan bli med ut når babyen sover og bare ha med babycall. Siden du leier har du ingen rettigheter på dette. Utleier skulle selvfølgelig ryddet før snøen kom, men du kan ikke forvente at han skal labbe ut i snøen for å fjerne oppussingsrot som ligger under den. Anonymkode: 87e7b...67e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 Jeg reagerer mest på at du forteller at du pusset opp.... de pengene ser du aldri igjen. Jeg tenker du må finne en tenåring som kunne tenke seg å leke med ungene dine og passe dem litt, f eks på lekeplassen, så de kan utfolde seg. Går de i bhg? Anonymkode: 25ee4...39f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Barn er da ikke så store før de forstår "Dere kan ikke leke der borte for der er det planker og spiker under snøen", eller du kan bli med ut når babyen sover og bare ha med babycall. Siden du leier har du ingen rettigheter på dette. Utleier skulle selvfølgelig ryddet før snøen kom, men du kan ikke forvente at han skal labbe ut i snøen for å fjerne oppussingsrot som ligger under den. Anonymkode: 87e7b...67e Det kommer ikke frem om denne uteplassen kun er HI sin og huseier har en annen del, eller om det er en felles hage som også HIhar tilgang til Er det kun HI sin kan da virkelig ikke huseier bruke det som sin egen dumpingplass. Akkurat som han ikke kan bruke soverommet hennes som laget. Er det lei ut så et det leietager sitt, både ute og inne. Anonymkode: 55f2d...d8e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 Hva står det i leiekontrakten din at leieobjektet er? Anonymkode: b28a7...d6e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 Uteplassen er på "min side" av huset. Andre siden er huseier sin som de har fylt opp med campingvogner og annet dritt de har dratt inn på tomta si de siste mnd. Og det er ikke plass til å leke noen annen plass her utenfor hos meg på grunn av så stor mengde med søppel. Kontrakten sier sokkel leilighet med egen hage. Hi Anonymkode: 83506...776
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uteplassen er på "min side" av huset. Andre siden er huseier sin som de har fylt opp med campingvogner og annet dritt de har dratt inn på tomta si de siste mnd. Og det er ikke plass til å leke noen annen plass her utenfor hos meg på grunn av så stor mengde med søppel. Kontrakten sier sokkel leilighet med egen hage. Hi Anonymkode: 83506...776 Hør om du kan få redusert leieprisen for de månedene du er uten hage. Argumenter med at du trenger uteplassen og aldri ville ha leid der hvis det ikke var tilgjengelig areal å leke på. Anonymkode: 25ee4...39f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uteplassen er på "min side" av huset. Andre siden er huseier sin som de har fylt opp med campingvogner og annet dritt de har dratt inn på tomta si de siste mnd. Og det er ikke plass til å leke noen annen plass her utenfor hos meg på grunn av så stor mengde med søppel. Kontrakten sier sokkel leilighet med egen hage. Hi Anonymkode: 83506...776 Da er saken klar, de kan ikke etterlate søppel der med mindre det er etter avtale med deg som leietager. Tilby de å fjerne det mot reduksjon i neste husleie..... Anonymkode: 55f2d...d8e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er saken klar, de kan ikke etterlate søppel der med mindre det er etter avtale med deg som leietager. Tilby de å fjerne det mot reduksjon i neste husleie..... Anonymkode: 55f2d...d8e Stemmer. Dersom ikke noe skjer så kan du også holde tilbake leie inntil problemet er løst. Anonymkode: ffab2...4e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå