Gå til innhold

Foreldremøter på videregående??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig vanlig?? 

Anonymkode: 96ea7...b25

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig vanlig?? 

Anonymkode: 96ea7...b25

Selvfølgelig, mange er jo umyndige

Anonymkode: f84da...374

Skrevet

Lovpålagt. 

Skrevet

Ja, to ganger i året.

Helt vanlig frem til barnet blitt 18 år.

Anonymkode: 148e9...002

Skrevet

Helt vanlig og nyttig. Ved vår vgs har vi også minimum én oppstartssamtale og én utviklingssamtale med elev, foresatt og kontaktlærer i 1. klasse. 

Anonymkode: d12e1...828

Skrevet

Jeg kan altså ikke huske at server foreldremøter på VGS på 90-tallet, men da var jo heller ikke det å gå på VGS en rettighet, men noe man måtte ha gode nok karakterer til. 

Synes dog at det er smart å ha det. Man er ikke så voksen som kan tror på i den alderen. 

Anonymkode: 74eae...fc1

Skrevet

Så sjokkert over å måtte følge opp ungdommen din?

Anonymkode: f571a...8c0

Skrevet

Jeg tror ikke vi hadde foreldremøter da jeg gikk på VGS (slutten av 90-tallet). Er dette noe nytt?

Anonymkode: 21589...f08

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke vi hadde foreldremøter da jeg gikk på VGS (slutten av 90-tallet). Er dette noe nytt?

Anonymkode: 21589...f08

Det må det helt klart være. Men nå er jo også VGS en rettighet også, så det er jo mye som er nytt siden 90-tallet foråsiresånn. 

Skrevet

Ja, en gang i året for elever som går VG1 og VG2, samt en utviklingssamtale med foreldre til elever under 18 år. Jeg vet at min mor gikk på foreldremøte da jeg gikk VGS på midten av 90-tallet, så det er ikke noe nytt akkurat. 

Anonymkode: cc3fc...e55

Skrevet

Husker de skulle ha det når jeg gikk på VGs på 90 tallet. Men det ble vanskelig fordi jeg hadde flyttet hjemmefra første året (16år), og hadde ikke noen til å stille opp i møtene. Dette ble fryktelig vanskelig for de, husker jeg. Men "vant" gjennom til slutt, og hadde utviklingssamtaler uten foreldre når jeg var 17

...så det har i allfall vært vanlig siden den gang 

Anonymkode: aa6f9...ba5

Skrevet

Skulle ønske det var foreldremøter da jeg gikk på vgs. Kanskje jeg hadde fått bedre hjelp. Tror ikke foreldrene mine visste noe av hva som skjedde på vgs. Nå flyttet jeg ut da jeg var 16 år, men syns foreldremøter bare er et gode. 

Anonymkode: fe1bb...d96

Skrevet

Ja. Det var det til og med da jeg gikk på videregående på 1980-tallet. 

Skrevet

Jepp,helt vanlig. Vi har vært på 2 foreldremøter og 2 utviklingssamtaler på 1-året,og en av hver på 2.årets første semester. Deretter er det verken foreldremøter eller utviklingssamtaler hos oss da ungdommene blir myndig iløpet av året.

Anonymkode: 06eb0...093

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan altså ikke huske at server foreldremøter på VGS på 90-tallet, men da var jo heller ikke det å gå på VGS en rettighet, men noe man måtte ha gode nok karakterer til. 

Synes dog at det er smart å ha det. Man er ikke så voksen som kan tror på i den alderen. 

Fra 1994 har alle har rett til å gå på videregående. 

Anonymkode: f0fd8...7fc

Skrevet

Jeg var ferdig på videregående i 06, aldri hatt noe foreldremøter på de 4 forskjellige skolene jeg gikk på. 

Anonymkode: 0e980...e12

Skrevet

Jeg gikk på vgs på slutten av 90-tallet, og vi hadde ikke foreldremøter. Det var et velkomstmøte på grunnkurs husker jeg, men det var i aulaen med alle sammen. Det var ingen foreldremøter på klassenivå og ingen utviklingssamtaler med foreldre. De hadde vi selv. I tillegg skrev vi meldingsbok selv fra første stund, altså fra vi var 15/16 år. Dette var nok litt spesielt for min skole, for nærmeste vgs hadde egen meldingsbok fra 18 år. Vi fikk prentet inn fra dag en; ansvar for egen læring! Hehe, hadde en knalltøff og herlig norsklærer som også var min kontaktlærer og hver gang jeg tenker på henne dukker «ansvar for egen læring»- regla opp 😊

Anonymkode: aec2c...64d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...