Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 En kollega av meg har levert oppsigelse. Det første leder sier er: Åh, så kjedelig at du skal skutte... Når er din siste dag? Kanskje vi kan ta 5 min en gang du har tid? Er dette profesjonelt håndtert av leder? Jeg selv ble helt paff når jeg fikk vite dette. Anonymkode: 13d63...660
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: En kollega av meg har levert oppsigelse. Det første leder sier er: Åh, så kjedelig at du skal slutte... Når er din siste dag? Kanskje vi kan ta 5 min en gang du har tid? Er dette profesjonelt håndtert av leder? Jeg selv ble helt paff når jeg fikk vite dette. Anonymkode: 13d63...660 Beklager skrivefeil Anonymkode: 13d63...660
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 Hva er problemet med det? Anonymkode: cde91...759
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er problemet med det? Anonymkode: cde91...759 Skjønner ikke jeg heller. Anonymkode: 5c9ed...cc6
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 Hva var galt med det HI? Anonymkode: 713c4...288
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 Lurer litt på hva du hadde ventet? Anonymkode: 8bb9c...60c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 Hva ble du paff over hi? Anonymkode: 340b9...65f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #8 Skrevet 29. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: En kollega av meg har levert oppsigelse. Det første leder sier er: Åh, så kjedelig at du skal skutte... Når er din siste dag? Kanskje vi kan ta 5 min en gang du har tid? Er dette profesjonelt håndtert av leder? Jeg selv ble helt paff når jeg fikk vite dette. Anonymkode: 13d63...660 Det er da ingenting rart med det? Anonymkode: 7aa3c...7c2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #9 Skrevet 29. januar 2019 Det kan vel tolkes som positivt og negativt. Jeg syns det er veldig rart at leder ikke vet når hennes siste dag er, for leder skal kunne vite reglene som gjelder iforhold til oppsigelse. Hos oss regnes to mnd oppsigelse, fra 1 dag i mnd. Så leverer du oppsigelsen 2 har en i praksis nestn 3 mnd igjen å jobbe. At vi ikke praktiserer dette i stor grad er en annen sak. Her tar leder og den som skal slutte en samtale og diskuterer om personen ønsker å slutte før eller ikke. Om leder får ønsket til å gå opp iforhold til arbeidslister er også en sak. Siste som sluttet hos oss jobbet en uke etter hun sa opp, hun hadde flaks for det gikk veldig greit iforhold til srbeidslister, selv om hun var forberedt på å jobbe ut oppsigelsestiden. Anonymkode: 5eaed...190
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #10 Skrevet 29. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: At vi ikke praktiserer dette i stor grad er en annen sak. Her tar leder og den som skal slutte en samtale og diskuterer om personen ønsker å slutte før eller ikke. Det var vel eksakt dette den lederen prøvde å ta initiativ til, en liten snakk om hvordan de kan gjøre det på greiest mulig måte. Vedkommende vet sikkert hvor lang oppsigelsestida er, men det betyr ikke at hun/han regner ut datoen i hodet på stående fot. Anonymkode: 5c9ed...cc6
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #11 Skrevet 29. januar 2019 Hei igjen Leder hadde bare spurt om hun hadde 5 min. Når hun tok de 5 min, hadde leder kun spurt om hvorfor hun skulle slutte, sakt ok og gått videre i avdelingen. Jeg personlig synes ikke dette er godt nok fra en leder. Anonymkode: 13d63...660
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #12 Skrevet 29. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hei igjen Leder hadde bare spurt om hun hadde 5 min. Når hun tok de 5 min, hadde leder kun spurt om hvorfor hun skulle slutte, sakt ok og gått videre i avdelingen. Jeg personlig synes ikke dette er godt nok fra en leder. Anonymkode: 13d63...660 Men ...hva ser du for deg I STEDET? Hva burde leder heller ha gjort, hva er "godt nok"? Anonymkode: 5c9ed...cc6
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #13 Skrevet 29. januar 2019 Hæ? Ingenting galt med det vel? Siste dag kommer jo blant annet an på ferie og avspasering, så det er vel helt naturlig å spørre om? Anonymkode: 4f19f...03a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #14 Skrevet 29. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan vel tolkes som positivt og negativt. Jeg syns det er veldig rart at leder ikke vet når hennes siste dag er, for leder skal kunne vite reglene som gjelder iforhold til oppsigelse. Hos oss regnes to mnd oppsigelse, fra 1 dag i mnd. Så leverer du oppsigelsen 2 har en i praksis nestn 3 mnd igjen å jobbe. At vi ikke praktiserer dette i stor grad er en annen sak. Her tar leder og den som skal slutte en samtale og diskuterer om personen ønsker å slutte før eller ikke. Om leder får ønsket til å gå opp iforhold til arbeidslister er også en sak. Siste som sluttet hos oss jobbet en uke etter hun sa opp, hun hadde flaks for det gikk veldig greit iforhold til srbeidslister, selv om hun var forberedt på å jobbe ut oppsigelsestiden. Anonymkode: 5eaed...190 Nå er det jo ikke alltid nærmeste leder er den samme som styrer de her tingene, det kan være en sjef over der igjen. Anonymkode: 340b9...65f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #15 Skrevet 29. januar 2019 hva skulle leder gjort annerledes? Folk slutter i jobber stadig vekk. Man kan ikke la dagen bli ødelagt av den grunn. Anonymkode: 99e4a...aa3
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #16 Skrevet 29. januar 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei igjen Leder hadde bare spurt om hun hadde 5 min. Når hun tok de 5 min, hadde leder kun spurt om hvorfor hun skulle slutte, sakt ok og gått videre i avdelingen. Jeg personlig synes ikke dette er godt nok fra en leder. Anonymkode: 13d63...660 Hvorfor skriver du hun, når alle skjønner at det er deg selv? Og hvis det var noe som ikke er så greit som er årsaken til at du slutter, så har altså en leder lovpålagte plikter til å ta tak mens du jobber der, men ikke etter at du har sluttet. Anonymkode: 7aa3c...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå