Gå til innhold

Ansatte som ikke kan gjøre alt-bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om ansatte som for eks ikke kan sitte på gulvet,ta over dressen på hender,sette strikken rundt støvlene,løfte og legge flere barn pga helseproblemer?? Mener dere at de ansatte burde kunne gjøre alt som man må gjøre i en bhg?? 

Anonymkode: ee30b...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker dere om ansatte som for eks ikke kan sitte på gulvet,ta over dressen på hender,sette strikken rundt støvlene,løfte og legge flere barn pga helseproblemer?? Mener dere at de ansatte burde kunne gjøre alt som man må gjøre i en bhg?? 

Anonymkode: ee30b...afa

I en barnehage mener jeg at alle i utgangspunktet må kunne gjøre alt, men ved skader , sykdom eller at man er sliten, så hjelper man hverandre selvfølgelig. Det fungerer dårlig hvis det er noen som aldri kan gjøre de tunge løftene.

Anonymkode: 1fae3...4c3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I en barnehage mener jeg at alle i utgangspunktet må kunne gjøre alt, men ved skader , sykdom eller at man er sliten, så hjelper man hverandre selvfølgelig. Det fungerer dårlig hvis det er noen som aldri kan gjøre de tunge løftene.

Postet litt fort.

Men jeg mener og at barnehagen har ansvar for å legge tilrette på best mulig måte, så de ansatte ikke trenger nødvendigvis å sitte på gulvet, eller løfte opp og ned av stellebord. Det er ikke nødvendig å sitte på gulvet når man kler. Barnehagen har ansvar for at de ansatte belastes minst mulig.

Skrevet

Synes det går fint jeg, stort sett da 🙂. 

Har jobbet med ei som ikke kunne trekke buksen over støvlene pga kronisk sykdom , men hu kunne så mye annet at det aldri var noen problem, vi utfyller hverandre og hjelper hverandre når det trengs 🙂. 

Anonymkode: 8c86f...6f4

Skrevet

Jeg må og si at hvis en ansatt ikke kan dra dressen over vottene eller strikken under beina, så burde det ikke være et stort problem. Men hvis det er mange andre ting og som den samme ansatte ikke kan gjøre, så blir det fort litt tungvint. Men jeg er mest opptatt av at de tunge oppgavene må deles på.

Skrevet

Tenker at man hjelper hverandre. Jeg må være ærlig og si at jeg neppe ville ansatt en ny som har en liste med ting de ikke kan gjøre, men ved skade eller sykdom som har oppstått etter ansettelse så hadde jeg ikke syntes det var slitsomt og dumt. 

Anonymkode: d4c66...5d9

Skrevet

Det kommer helt an på hva den ansatte ikke kan og om det er midlertidig eller varig. Det kommer også an på hvor mye det betyr for hverdagen i barnehagen. Jeg tenker at slike ansatte kanskje bør være med de største barna i hvert fall. Det er ganske slitsomt på småbarnsavdeling med en som kan gjøre veldig lite 

Anonymkode: 8ea64...e25

Skrevet

Nei, alle må ikke kunne gjøre alt. Det handler om å hjelpe hverandre. Vi er et lite team på 4 stk og alle har ting de ikke kan, makter eller vil gjøre.

Gir fiktive eksempler under, men det illustrerer poenget mitt godt (mener jeg selv da 😂)

Jeg vil f.eks ikke sette brøddeig (vi baker brød hver dag), men jeg elsker å ha samlinger, synge, gå turer og har god kontroll i kaotiske overgangssituasjoner.

A kan ikke skifte for mange bleier, eller legge for mange i vogn, men er knallgod på brøddeigen, arrangere smågrupper og tilberede måltider sammen med barna. 

B kan ikke gå turer i skogen, men er god som gull på bleieskift, legging, formingsaktiviteter og spontane lesestunder.

C sliter med å synge for mye og ha samlinger, men er råflink til å fikse hinderløyper, eksperimenter, undrende spørsmål og lage sporløyper.

Sammen utfyller vi hverandre og gjør hverandre gode. Ingen sliter seg ut og alle er mer motivert når vi vet vi ikke blir satt til oppgaver vi ikke føler vi mestrer. Barna får også det aller beste fra hver voksen i alle aktiviteter, for de voksne er positive og motiverte. Vi har også veldig lavt sykefravær.

Anonymkode: ee0c0...e70

Skrevet

Jeg vet ikke.. Det spørs hvor mye det er hun ikke kan gjøre. Det er jo bra at hun kan forsette i jobb, alternativet er jo å bli sykemeldt. De ansatte hjelper vel hverandre så godt de kan, men det burde ikke være slik over lengre tid. Bhg er allerede ofte underbemannet, så om en av de få som er på jobb ikke kan gjøre noe tungt, blir det mye på de andre. 

Jeg jobber på sykehjem. Det er noe av det samme der. Vi er allerede veldig få på jobb, så når den ene forteller at i dag kan hun ikke gjøre noe tungt, så faller alt på meg evt. meg og en annen. Da er jeg ofte ganske sliten når jeg kommer hjem. Det går av og til, men over tid hadde det ikke gått. 

Anonymkode: b70e8...422

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...