Gå til innhold

En mamma som drikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vondt

Mamma var vel det man kan kalle periodealkoholiker da jeg vokste opp. Det var bare oss to, og jeg har noen opplevelser jeg godt kunne være foruten..

Etter at jeg ble voksen så har det tilsynelatende bedret seg.. men heg har opplevd å komne hjem til en sørpe full mor første gang jeg dro med meg kjæresten min halve landet for å møte henne. Utrolig ubehagelig - og pinlig, for av en eller annen grunn så tar jeg på meg noe av skammen.

Jeg har også opplevd å komme hjem på sommerferie sammen ned mann og barn, og finne henne full.. det er bare en gang det har skjedd foran barna.. men det raseriet som reiv i meg da, det var nok langt mer dramatisk enn tilstanden hennes. Jeg klikket i vinkel rett og slett.. ingenting kan sette meg så ut av spill som når hun drikker.

Nå ringte jeg henne for å dele en god nyhet, og jeg hørte at hun hadde drukket. Hun jobber reduserte tider frem mot pensjonsalder, og jeg er redd for at dette er noe som forekommer.. at hun drikker når hun kommer hjem fra jobb tidlig. Jeg avsluttet samtalen raskt, og fikk ikke delt nyheten med henne.

Hun er så fin og snill, og barna elsker henne.. men så har hun dette helvetes problemet / sykdommen. Å få henne til å søke hjelp er ikke mulig.. 

Når hun er edru sliter jeg også med å dele ting med henne, åpne meg og le sammen med henne. Jeg blir så forknytt.. og jeg tror det er fordi jeg har møtt henne full så mange ganger når jeg gar gledet meg til å dele noe.. For eksempel da jeg kom hjem etter mitt første diskotek i 6. klasse, og hun ikke engang husket hvor jeg hadde vært.. det var så trist.. Kan det være det som gjør at jeg ikke klarer å snakke skikkelig med henne når hun er edru heller?  Jeg får så fryktelig dårlig samvittighet over at heg ikke klarer å åpne meg for henne. Og føler at det er med på å gjøre problemene verre

Jeg er så redd for hva som kan komme til å skje med henne 😥😥😥

Er det andre med erfaringer eller kunnskap på feltet? 

Anonymkode: cc413...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må si til henne hva du mener. Si det du skriver her. Hun vil mest sannsynlig nekte, det er veldig typisk for en alkoholiker. Min mor var også sånn. Jeg kunne snakke og formane så mye jeg orket, men alkoholen telte mest. Det er riktig av det å kalle det en sykdom, for det er nettopp det det er. Det ødelegger familier, og skaper masse splid. 

Anonymkode: 81603...9ec

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må si til henne hva du mener. Si det du skriver her. Hun vil mest sannsynlig nekte, det er veldig typisk for en alkoholiker. Min mor var også sånn. Jeg kunne snakke og formane så mye jeg orket, men alkoholen telte mest. Det er riktig av det å kalle det en sykdom, for det er nettopp det det er. Det ødelegger familier, og skaper masse splid. 

Anonymkode: 81603...9ec

Jeg har sagt det flere ganger, og det er like opprivende hver gang 😥

Trist å høre at du deler mine erfaringer ❤️

HI

Anonymkode: cc413...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...