Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 Noen her som snakker Latvisk? hadde gjerne trengt litt hjelp. Jeg skal sammenligne Norsk og Latvisk, og lurte på om dere har noen ord som er like på begge såråk å komme med:) Anonymkode: e5b91...4d7
Zaone Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Jeg er latvisk. Kan prøve å hjelpe. Du mener ord som: å sortere - zortēt, å klappe - klapēt, skorstein - skurstenis, kasse - kaste, spann - spainis, brille - brilles, bukse - bikses, glasur - glazūra, skorstein - skurstenis, stork - stārķis, sag - zāģis, glass - glāze, å spille - spēlēt, kurv - kurvis, telt - telts, døbbel - dubults, krus - krūze, brennevin - brandavīns (brukt mest av eldre meneske), sitron - citrons, agurk - gurķis, plomme - plūme, perrong - perons, tulipan - tulpe, plaster - plāksteris. Det er mye mer, men kan ikke huske alle med en gang. Send meg PM om du trenger mer hjelp
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2019 #3 Skrevet 31. januar 2019 På 28.1.2019 den 14.31, Zaone skrev: Jeg er latvisk. Kan prøve å hjelpe. Du mener ord som: å sortere - zortēt, å klappe - klapēt, skorstein - skurstenis, kasse - kaste, spann - spainis, brille - brilles, bukse - bikses, glasur - glazūra, skorstein - skurstenis, stork - stārķis, sag - zāģis, glass - glāze, å spille - spēlēt, kurv - kurvis, telt - telts, døbbel - dubults, krus - krūze, brennevin - brandavīns (brukt mest av eldre meneske), sitron - citrons, agurk - gurķis, plomme - plūme, perrong - perons, tulipan - tulpe, plaster - plāksteris. Det er mye mer, men kan ikke huske alle med en gang. Send meg PM om du trenger mer hjelp Tusen hjertelig!❤️ Anonymkode: e5b91...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå