Gå til innhold

Noen her som snakker Latvisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som snakker Latvisk? hadde gjerne trengt litt hjelp. Jeg skal sammenligne Norsk og Latvisk, og lurte på om dere har noen ord som er like på begge såråk å komme med:)

Anonymkode: e5b91...4d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er latvisk. Kan prøve å hjelpe.

Du mener ord som: å sortere - zortēt, å klappe - klapēt, skorstein - skurstenis, kasse - kaste, spann - spainis, brille - brilles, bukse - bikses, glasur - glazūra, skorstein - skurstenis, stork - stārķis, sag - zāģis, glass - glāze, å spille - spēlēt, kurv - kurvis, telt - telts, døbbel - dubults, krus - krūze, brennevin - brandavīns (brukt mest av eldre meneske), sitron - citrons, agurk - gurķis, plomme - plūme, perrong - perons, tulipan - tulpe, plaster - plāksteris.

Det er mye mer, men kan ikke huske alle med en gang. Send meg PM om du trenger mer hjelp

Skrevet
På 28.1.2019 den 14.31, Zaone skrev:

Jeg er latvisk. Kan prøve å hjelpe.

Du mener ord som: å sortere - zortēt, å klappe - klapēt, skorstein - skurstenis, kasse - kaste, spann - spainis, brille - brilles, bukse - bikses, glasur - glazūra, skorstein - skurstenis, stork - stārķis, sag - zāģis, glass - glāze, å spille - spēlēt, kurv - kurvis, telt - telts, døbbel - dubults, krus - krūze, brennevin - brandavīns (brukt mest av eldre meneske), sitron - citrons, agurk - gurķis, plomme - plūme, perrong - perons, tulipan - tulpe, plaster - plāksteris.

Det er mye mer, men kan ikke huske alle med en gang. Send meg PM om du trenger mer hjelp

Tusen hjertelig!❤️

Anonymkode: e5b91...4d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...