Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 Hva gjør dere som har mine og dine barn hvis aktivitetene "kræsjer"? Mine stebarn har en aktivitet som det følger med litt i helgene. Dette havner nå på en helg de ikke er hos oss. Likevel vet jeg at faren vil møte opp (mest sannsynlig) siden han ikke møtte opp sist gang. Mitt barn har også en aktivitet og ser at denne kommer på samme dagen HVIS jeg melder på. Ene siden av meg får dårlig samvittighet ovenfor stebarn hvis jeg gjør Det, mens den andre siden av meg tenker at det i utgangspunktet ikke er vår helg. Og at jeg ikke kan ta hensyn til alt som skjer hele tiden. Det er jeg som holder styr på fems aktiviteter og jeg vet jo at det faller på fen helgen. Kan linsom ikke si at jeg ikke visste om det. Er redd det ser ut som at jeg ikke er interessert i dem. Jeg møter opp på masse og kjører til og fra treninger så det også er sagt. Kjenner jeg blir sliten av hele tiden å kjenne på dette. Kan jeg melde på min på den aktiviteten den liker og si til faren at han får dra på sine barns aktivitet? Synes det er kjett å dele seg men det er det jo også mange "normale" familier som gjør også vel? Anonymkode: bca45...b72
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Beklager skrivefeil da jeg skriver på farten her. Anonymkode: bca45...b72
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva gjør dere som har mine og dine barn hvis aktivitetene "kræsjer"? Mine stebarn har en aktivitet som det følger med litt i helgene. Dette havner nå på en helg de ikke er hos oss. Likevel vet jeg at faren vil møte opp (mest sannsynlig) siden han ikke møtte opp sist gang. Mitt barn har også en aktivitet og ser at denne kommer på samme dagen HVIS jeg melder på. Ene siden av meg får dårlig samvittighet ovenfor stebarn hvis jeg gjør Det, mens den andre siden av meg tenker at det i utgangspunktet ikke er vår helg. Og at jeg ikke kan ta hensyn til alt som skjer hele tiden. Det er jeg som holder styr på fems aktiviteter og jeg vet jo at det faller på fen helgen. Kan linsom ikke si at jeg ikke visste om det. Er redd det ser ut som at jeg ikke er interessert i dem. Jeg møter opp på masse og kjører til og fra treninger så det også er sagt. Kjenner jeg blir sliten av hele tiden å kjenne på dette. Kan jeg melde på min på den aktiviteten den liker og si til faren at han får dra på sine barns aktivitet? Synes det er kjett å dele seg men det er det jo også mange "normale" familier som gjør også vel? Anonymkode: bca45...b72 De fleste familier med flere barn deler seg. Vi har fem, og det er sjelden hele familien stiller for å se en av dem spille kamp eller turnere. Meld på du! Deres yngste barn skal ikke lide av at storesøsken har aktivitet samme helg. Helt normalt å dele seg! Anonymkode: fb4d7...f46
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 Begge foreldre trenger jo ikke å være med på alt. Hvis mannen din har lyst til å dra på aktivitet med et barn kan jo du dra med det andre. Det er helt normalt for alle med flere barn. Etter hvert kan barna dra uten foreldre også. Anonymkode: 72cc7...00a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Begge foreldre trenger jo ikke å være med på alt. Hvis mannen din har lyst til å dra på aktivitet med et barn kan jo du dra med det andre. Det er helt normalt for alle med flere barn. Etter hvert kan barna dra uten foreldre også. Anonymkode: 72cc7...00a Er så redd for å havne i kategorien dårlig stemor. Men jeg føler at vi skal kunne ha det såpass fritt at jeg skal slippe å tenke på sånt når de ikke er her. Samtidig er jeg redd jeg ikke har argumenter som holder hvis vi skulle komme i en diskusjon her hjemme. Det er ikke sånn at mitt barn må være på den aktiviteten den helgen men synes ikke slikt skal gå utover den heller. Anonymkode: bca45...b72
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine stebarn har en aktivitet som det følger med litt i helgene. Dette havner nå på en helg de ikke er hos oss. Likevel vet jeg at faren vil møte opp (mest sannsynlig) siden han ikke møtte opp sist gang. Mitt barn har også en aktivitet og ser at denne kommer på samme dagen HVIS jeg melder på. Må alle voksne se på ALT som alles barn gjør? Kan dere ikke deles opp? Mangler stebarnet ditt en mor? Anonymkode: 62196...f8a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: De fleste familier med flere barn deler seg. Vi har fem, og det er sjelden hele familien stiller for å se en av dem spille kamp eller turnere. Meld på du! Deres yngste barn skal ikke lide av at storesøsken har aktivitet samme helg. Helt normalt å dele seg! Anonymkode: fb4d7...f46 Har dere felles barn? Føler meg så slem liksom når jeg melder på samtidig som jeg vet at de skal på turnering. Samtidig så blir jeg så utrolig sliten av å hele tiden tenke på slike ting. Det har desverre skjedd mye som spiller inn på hvorfor jeg har blitt sånn. Anonymkode: bca45...b72
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må alle voksne se på ALT som alles barn gjør? Kan dere ikke deles opp? Mangler stebarnet ditt en mor? Anonymkode: 62196...f8a Det er det jeg også tenker. Føler bare så på at jeg burde bli med. Nei mine stebarn har begge foreldrene. Derimot mitt barn har meg og samboer (stefar) Så det har ingen andre enn meg som stiller opp hvis han ikke er med. Anonymkode: bca45...b72
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er det jeg også tenker. Føler bare så på at jeg burde bli med. Nei mine stebarn har begge foreldrene. Derimot mitt barn har meg og samboer (stefar) Så det har ingen andre enn meg som stiller opp hvis han ikke er med. Anonymkode: bca45...b72 Ja, og? Er det så lite, det, da? Jeg kjenner ingen barn som har begge foreldre med på alt. Det ville jo være sykt. Fint hvis ENTEN mamma eller pappa er der, men både mamma, pappa og stemor - hallo! Anonymkode: 62196...f8a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er det jeg også tenker. Føler bare så på at jeg burde bli med. Nei mine stebarn har begge foreldrene. Derimot mitt barn har meg og samboer (stefar) Så det har ingen andre enn meg som stiller opp hvis han ikke er med. Anonymkode: bca45...b72 Det jeg ser er at jeg må bli flinkere til er å ikke ta så himla hensyn. Men når man har fått slengt så mye etter seg og det virker som at man ikke gjør en god jobb som stemor så er det vanskelig. Anonymkode: bca45...b72
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, og? Er det så lite, det, da? Jeg kjenner ingen barn som har begge foreldre med på alt. Det ville jo være sykt. Fint hvis ENTEN mamma eller pappa er der, men både mamma, pappa og stemor - hallo! Anonymkode: 62196...f8a Nei for meg går det helt greit å stille opp alene innimellom. Det er bare at jeg har samvittighet som kunne fylt opp ett helt hav. Og vil nok bare høre hva andre gjør i slike situasjoner. Som jeg skrev lenger opp så har jeg opplevd en del etter jeg ble stemor, og det preger en person når man får følelsen av at andre syns man gjør en dårlig jobb. Anonymkode: bca45...b72
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #12 Skrevet 28. januar 2019 Du føler du er en dårlig stemor om du ikke møter opp og ser på stebarnet en helg dere ikke har det hos dere? Det er jo helt hinnsides all fornuft, det holder da lenge at far og mor møter opp der, også kan du følge det andre barnet et annet sted. Skulle noen spørre etter deg svarer jo bare far at nei, hun er med "Truls" på turning denne helgen... Her har vi bare felles barn, og vi er da slett ikke alltid med begge to på ting. Noen ganger er vi det, men det holder da lenge at en er med også har den andre ansvaret for de andre barna. Det er helt normalt å dele seg altså, helt normalt. Selv vi som har bare felles barn sier da ikke til et barn at nei du kan ikke være med på noe denne helgen for vi skal se på broren din, vil to barn noe en helg blir vi med en unge hver. Anonymkode: ffc23...268
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #13 Skrevet 28. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det jeg ser er at jeg må bli flinkere til er å ikke ta så himla hensyn. Men når man har fått slengt så mye etter seg og det virker som at man ikke gjør en god jobb som stemor så er det vanskelig. Anonymkode: bca45...b72 Å være stemor er ikke en jobb; og det er faren som skal være primæromsorgsgiver for de barna. Dersom moren deres var død, ville mer hvile på deg, men de HAR to foreldre. Du er ikke forpliktet til annet enn å være grei. Anonymkode: 62196...f8a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #14 Skrevet 28. januar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har dere felles barn? Føler meg så slem liksom når jeg melder på samtidig som jeg vet at de skal på turnering. Samtidig så blir jeg så utrolig sliten av å hele tiden tenke på slike ting. Det har desverre skjedd mye som spiller inn på hvorfor jeg har blitt sånn. Anonymkode: bca45...b72 Ja, alle fem er felles. Du må legge av deg disse følelsene, så du ikke sliter deg helt ut. Det er vel ikke forventet at du også skal stille på stebarnas aktivitet? Følg ditt barn på den aktuelle aktiviteten, og la far følge sine. Null stress. Ingen kan gjøre alt sammen hele tiden. Anonymkode: fb4d7...f46
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #15 Skrevet 28. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, alle fem er felles. Du må legge av deg disse følelsene, så du ikke sliter deg helt ut. Det er vel ikke forventet at du også skal stille på stebarnas aktivitet? Følg ditt barn på den aktuelle aktiviteten, og la far følge sine. Null stress. Ingen kan gjøre alt sammen hele tiden. Anonymkode: fb4d7...f46 Takk. Det er nok bare slike ting jeg trenger å høre. Anonymkode: bca45...b72
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #16 Skrevet 28. januar 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du føler du er en dårlig stemor om du ikke møter opp og ser på stebarnet en helg dere ikke har det hos dere? Det er jo helt hinnsides all fornuft, det holder da lenge at far og mor møter opp der, også kan du følge det andre barnet et annet sted. Skulle noen spørre etter deg svarer jo bare far at nei, hun er med "Truls" på turning denne helgen... Jeg er faktisk så gammeldags at jeg tenker at ikke far trenger å være der heller. Det er ikke hans helg, da får mor dra på turnering eller skirenn eller hva det nå er, og så kan far dra med det andre barnet (som visstnok OGSÅ er hans!) Anonymkode: 62196...f8a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #17 Skrevet 28. januar 2019 Ser ikke problemet en gang. Her hender det besteforeldre må være med på noe i helgene fordi vi har tre barn og kan ikke være tre steder samtidig. Skjønner ikke at du orker tenke på slikt jeg. Anonymkode: c46bb...68f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #18 Skrevet 28. januar 2019 Jeg og mannen har ett barn, og det er felles. Likevel er ikke begge med på alt alltid. Aldri tenkt at vi burde det en gang, de fleste andre har jo bare med én. Anonymkode: 741c0...1dc
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #19 Skrevet 28. januar 2019 Takker for svar. Mitt barn er nå påmeldt😊 Anonymkode: bca45...b72
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #20 Skrevet 28. januar 2019 Vi har 5 barn totalt og skiller ikke så mye på mitt/ditt/våre. Barna får bli med på et som de har lyst til og vi foreldre stiller på så godt vi kan. til helga må datter sitte på med venninna og mora til håndballturnering. Vi får ikke blitt med, men jenta vet jo at vi som regel alle andre ganger ser på ho. ene gutten skal på skirenn for første gang. Her stiller mannen opp da han er interessert i ski og dette er noe de to har felles. Dette er min gutt og det er stefar som skal se han noe de begge ønsker. jeg skal sjonglere litt på 3 stykker. To skal i bursdag på lekeland og en skal på svømming. Jeg ser svømming og så henter jeg de minste innimellom og så må de bli med på svømming. Mulig besteforeldre skulle komme å se så da er det mulig jeg drar på aking med de små og besteforeldrene heier på svømmeren. og selvsagt er håndballjenta førsteprioritet neste gang. Sånn går nå dagene og ungene er ikke misfornøyd. De eldste er selvstendige og klarer seg selv en dag på turnering. Til kvelds samles vi alle til god middag med dessert, prating rundt bordet og spill/film osv. Vi spør om dagen, hvordan ting gikk osv Jeg tror dette er mye viktigere enn å se hver eneste ting og trening. Anonymkode: 53aaf...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå