Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 Imorgen skal sønnen min på 7 år ha med seg en fra klassen hjem for leke ute i snøen sammen. Jeg har veldig lite erfaring med å ha andre unger med oss hjem så vet ikke helt hva foreldrene forventer. Forventer foreldrene at jeg er ute med de hele tiden så de har konstant tilsyn? Vi bor i en rolig gate der det kjører lite biler og i akebakken er det ingenting å krasje i. Så sønnen min og en annen venn av han leker ofte ute alene,men vet at moren syns der er greit. Han som kommer imorgen kjenner vi ikke så veldig godt,å kjenner egentlig så vidt moren. Vi ser foresten akebakken fra vinduet. Anonymkode: c4e9c...c48
Oktavia Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Imorgen skal sønnen min på 7 år ha med seg en fra klassen hjem for leke ute i snøen sammen. Jeg har veldig lite erfaring med å ha andre unger med oss hjem så vet ikke helt hva foreldrene forventer. Forventer foreldrene at jeg er ute med de hele tiden så de har konstant tilsyn? Vi bor i en rolig gate der det kjører lite biler og i akebakken er det ingenting å krasje i. Så sønnen min og en annen venn av han leker ofte ute alene,men vet at moren syns der er greit. Han som kommer imorgen kjenner vi ikke så veldig godt,å kjenner egentlig så vidt moren. Vi ser foresten akebakken fra vinduet. Anonymkode: c4e9c...c48 Da ville jeg spurt foreldrene om hva de forventer. Det ville jeg som mor ha satt utrolig pris på. Mest sannsynlig er det ok at du ikke fotfølger dem. Men greit å vite hvor selvstendig dette barnet du skal ha med hjem egentlig er. Ha en flott dag!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 Jeg hadde forventet at det var noen hjemme når de kom fra skolen og at de fikk seg noe mat. Jeg hadde ikke forventet at du ble med ut, men at noen var hjemme i tilfelle de ville inn eller noe. Anonymkode: b5a01...fc5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde forventet at det var noen hjemme når de kom fra skolen og at de fikk seg noe mat. Jeg hadde ikke forventet at du ble med ut, men at noen var hjemme i tilfelle de ville inn eller noe. Anonymkode: b5a01...fc5 Hos oss er det vanlig at de går hjem fra skolen selv og finner seg mat og at foreldre er hjemme i løpet av en times tid. Anonymkode: 10b7c...ef1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde forventet at det var noen hjemme når de kom fra skolen og at de fikk seg noe mat. Jeg hadde ikke forventet at du ble med ut, men at noen var hjemme i tilfelle de ville inn eller noe. Anonymkode: b5a01...fc5 Jeg skal selvsagt være hjemme å de skal jo få leke inne også om de vil det Men var sønnen min som hadde så lyst å leke ute i snøen først,tror han andre også er utegutt så det går nok bra Mat skal de få Anonymkode: c4e9c...c48
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hos oss er det vanlig at de går hjem fra skolen selv og finner seg mat og at foreldre er hjemme i løpet av en times tid. Anonymkode: 10b7c...ef1 Jeg er hvertfall hjemme å skal hente begge to på skolen Anonymkode: c4e9c...c48
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 Vi bor omtrent som dere, og det er ingen i klassen til 7-åringen min som har konstant tilsyn når de er ute, såvidt jeg vet. De fleste sykler til og fra venner selv, om sommeren. Nå for tiden er det mange som blir hentet, men det er som oftest fordi de ikke tør å gå alene i mørket. Bare pass på at de har refleks om de skal være ute etter at det har begynt å bli mørkt. Anonymkode: b32c3...8d8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hos oss er det vanlig at de går hjem fra skolen selv og finner seg mat og at foreldre er hjemme i løpet av en times tid. Anonymkode: 10b7c...ef1 Jøss... Hvis man forventer foreldre hjem innenfor en time, bør man ha SFO fram til 15.30. Anonymkode: 6311a...30b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss... Hvis man forventer foreldre hjem innenfor en time, bør man ha SFO fram til 15.30. Anonymkode: 6311a...30b Hvorfor bør man det? Min 7-åring klarer seg fint alene en time eller to og klarer også å finne seg brødmat med pålegg. Anonymkode: 9771b...eeb
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 Tror ikke det er noen som forventer konstant tilsyn, nei😊 Anonymkode: e77ff...d32
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor bør man det? Min 7-åring klarer seg fint alene en time eller to og klarer også å finne seg brødmat med pålegg. Anonymkode: 9771b...eeb Nå leste du visst ikke hva jeg skrev. Anonymkode: 6311a...30b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #12 Skrevet 28. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hos oss er det vanlig at de går hjem fra skolen selv og finner seg mat og at foreldre er hjemme i løpet av en times tid. Anonymkode: 10b7c...ef1 Det adde vært ok for meg det også, men da ville jeg gjerne vist at de var alene den timen. Hvis jeg ikke hører noe annet regner jeg med at det er noen voksne hjemme hvis barna blir invitert hjem etter skolen. Anonymkode: b5a01...fc5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #13 Skrevet 28. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå leste du visst ikke hva jeg skrev. Anonymkode: 6311a...30b Hva mente du da? Anonymkode: 9771b...eeb
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #14 Skrevet 28. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det adde vært ok for meg det også, men da ville jeg gjerne vist at de var alene den timen. Hvis jeg ikke hører noe annet regner jeg med at det er noen voksne hjemme hvis barna blir invitert hjem etter skolen. Anonymkode: b5a01...fc5 Ja, jeg sier alltid i fra at de blir alene en stund. Evt spør om det er greit hvis det er barn som ikke er på besøk her så ofte. Anonymkode: 9771b...eeb
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #15 Skrevet 28. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva mente du da? Anonymkode: 9771b...eeb Hvis man har en forventning om at foreldre skal dukke opp innenfor én time, bør man ikke satse på at ungene går rett dit etter skoletid. Det var denne jeg svarte på: 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hos oss er det vanlig at de går hjem fra skolen selv og finner seg mat og at foreldre er hjemme i løpet av en times tid. Anonymkode: 10b7c...ef1 Skolen slutter klokka 14.00 her, men normaltarbeidende voksne er neppe hjemme klokka 15.00 Anonymkode: 6311a...30b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #16 Skrevet 28. januar 2019 Her slutter de 13.20 men har fri imorgen,ellers hadde jeg ikke vært hjemme før 16.30. Men de dagene jeg jobber har jeg SFO til han. Anonymkode: c4e9c...c48
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #17 Skrevet 28. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis man har en forventning om at foreldre skal dukke opp innenfor én time, bør man ikke satse på at ungene går rett dit etter skoletid. Det var denne jeg svarte på: Skolen slutter klokka 14.00 her, men normaltarbeidende voksne er neppe hjemme klokka 15.00 Anonymkode: 6311a...30b Ikke det? Det spørs jo helt hvor man bor. Jeg slutter jobb kl 15.00 og kjører hjem på 5 min. Ikke alle lever ditt liv, vet du. Anonymkode: 484b7...4eb
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #18 Skrevet 28. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis man har en forventning om at foreldre skal dukke opp innenfor én time, bør man ikke satse på at ungene går rett dit etter skoletid. Det var denne jeg svarte på: Skolen slutter klokka 14.00 her, men normaltarbeidende voksne er neppe hjemme klokka 15.00 Anonymkode: 6311a...30b Jeg hadde blitt litt irritert hvis min sønn ble invitert med noen hjem fra skolen og det viste seg at de hadde vært alene hjemme til kl 16 uten at jeg hadde fått beskjed om det. Det er ikke vanlig her å invitere andre barn hjem rett etter skolen hvis man ikke har fri eller kommer tidlig hjem den dagen. (Tar utgangspunkt i at vi fortsatt snakker om 7-åringer.) Men dette ble litt på siden av HIs spørsmål... Anonymkode: b32c3...8d8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #19 Skrevet 28. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke det? Det spørs jo helt hvor man bor. Jeg slutter jobb kl 15.00 og kjører hjem på 5 min. Ikke alle lever ditt liv, vet du. Anonymkode: 484b7...4eb Tror vel at enda færre lever ditt. Anonymkode: 6311a...30b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #20 Skrevet 28. januar 2019 Akkurat i den alderen og med barn/foreldre du ikke kjenner godt fra før ville jeg spurt litt. Sendt en sms og spurt f.eks om det er noen allergier dere må ta hensyn til og om han er vant til/ok å leke alene ute litt. Greit å avklare litt sånt i starten tenker jeg. Sånn generelt sett så pleier 7 åringer å kunne leke ute alene litt, så sant det ikke er trafikk eller annen grunn til å passe på så holder det at man følger med litt i vinduet. Mine leker ute alene og yngste er 4. Det jeg er mest redd for er at måkebil skal komme når de leker på snøhaugen, setter opp en sperre med refleksvest på så det synes at det er barn der og følger med litt i vinduet. Anonymkode: 68f53...4dc
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #21 Skrevet 28. januar 2019 Har min 6 åring med seg noen hjem så følger jeg i akebakken. Forventer det samme av andre foreldre. Har de ikke mulighet så kan de være hjemme. Så kan jeg følge når barna er hos oss. Her flyr mange barn alene uten refleks, i akebakken og rundt i gatene fra de er 4/5 år. Rimelig mørkt på denne årstiden. Kan lure på om foreldrene bryr seg om ungene sine. Anonymkode: 9f32c...5f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå