Gå til innhold

Hva ville du servert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter noe enkelt og billig å servere på en sosial happening med vin/øl. Det må være enkelt å spise, enkelt å lage og ikke dyrt, og kreve minimalt med bestikk/bordplass. Jeg vurderer pizzasnurrer, noe i den gata. Forslag?

Anonymkode: c2be5...748

Videoannonse
Annonse
Skrevet

innbakte pølser - enkelt og godt. Men blir kanskje litt dyrt
fylte horn

Anonymkode: e99b6...7cb

Skrevet

Voksne eller barn? 

Anonymkode: 441f2...58f

Skrevet

Jeg ser  du skal ha alkohol så det er nok voksne. Jeg hadde blitt skuffet om jeg fikk servert pizzasnurr eller innbakt pølse.

Stemmer for lefse osv. 

Skal dere sitte til bords eller i sofa? 

Nachos med salat? 

Taco salat ?

Baktpotet? 

Kyllinvinger? 

bare chips? 

Druer og frukt? 

Anonymkode: 441f2...58f

Skrevet

Forventer faktisk et måltid om jeg blir invitert på mat. Pizzasnurrer eller lefser er ikke et måltid.

Pastasalat med focaccia og hjemmelaget karridressing/hvitløksdressing eller en god suppe med focaccia eller rundstykker, ville jeg foreslått.

Anonymkode: bfd50...983

Skrevet

Hadde laget en stor gryte med chili con carne av oksehøyrygg og servert med nachos og rømme. Litt bestikk, men ordentlig mat😊

Anonymkode: fbfce...735

Skrevet

Pizzasnurrer eller innbakt pølse i voksent selskap med alkoholservering? 😳

Rundt bålpannen på hytta, på tur i skogen eller i barneselskap: ja. I selskap med voksne: absolutt ikke.

En god hjemmelaget suppe, en gryte eller pastasalat servert med foccaccia eller feks små fingerretter/enkel tapas er mine forslag. 

Anonymkode: 6146e...1b3

Skrevet

Pizzasnurrer til voksne er litt rart. Jeg ville laget chili sin carne ( passer også veggiser) og servert med revet cheddar, rømme og tortillachips. Dette er veldig billig å lage.  Trenger dype tallerken og skje. 

Skrevet

Pizzasnurrer er ikke så dyrt å lage, men om folk kommer sultne går det veldig mange. Min 10-åring spiser jo fort 4-5 stykker, en voksen må jo minst ha det samme?

Hva innbys de til da? Om du ikke vil lage mat er det vel greit med bare litt snacks, type saltstenger, nøtter o.l. og droppe maten helt, men da må jo folk vite om at de skal spise før de kommer.

Kommer folk og forventer mat må du nesten lage noe skikkelig. Chili con carne og loff er jo enkelt, billig og greit, men krever dyp tallerk og skje/gaffel.

Anonymkode: 471dd...143

Skrevet

Vårruller ? 

Anonymkode: dff8d...c71

Skrevet

En slags gryterett med hvitløksbrød og salat. Muligens litt dyrere enn pizzasnurrer, men det blir i alle fall et måltid. 

Skrevet

Skal du ha det kjempeenkelt, så kjører du pølse i brød. Kanskje ikke det billigste, men det er både lettvint, håndholdt og går an å bli mett av. Godt til øl er det også. Ikke like godt til vin. Hamburger er også en mulighet. Kan serveres etter "bygg din egen"-metoden. 

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Lapskaus eller lasagne?

Skrevet

Skal maten serveres som en liten snack til drikkevarene eller som et måltid? Det har jo betydning for hva som passer best å servere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...