Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Jeg er på jakt etter noe enkelt og billig å servere på en sosial happening med vin/øl. Det må være enkelt å spise, enkelt å lage og ikke dyrt, og kreve minimalt med bestikk/bordplass. Jeg vurderer pizzasnurrer, noe i den gata. Forslag? Anonymkode: c2be5...748
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Pizzasnurrer høres supert ut👍 Kan og anbefale lefse med laks/spekeskinke. De blir bedre hvis du lager de dagen i forrveien😊 Pizzasnurrer er nok billigere, men disse koster ikke allverden. https://www.tine.no/oppskrifter/lunsj-og-smaretter/forretter-snacks-og-tapas/lefse-med-røkelaks-og-snøfrisk (jeg pleier å bruke tortillalefse. Syntes de smaker best) Anonymkode: e940d...f27
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 innbakte pølser - enkelt og godt. Men blir kanskje litt dyrt fylte horn Anonymkode: e99b6...7cb
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 Voksne eller barn? Anonymkode: 441f2...58f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 Jeg ser du skal ha alkohol så det er nok voksne. Jeg hadde blitt skuffet om jeg fikk servert pizzasnurr eller innbakt pølse. Stemmer for lefse osv. Skal dere sitte til bords eller i sofa? Nachos med salat? Taco salat ? Baktpotet? Kyllinvinger? bare chips? Druer og frukt? Anonymkode: 441f2...58f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 Forventer faktisk et måltid om jeg blir invitert på mat. Pizzasnurrer eller lefser er ikke et måltid. Pastasalat med focaccia og hjemmelaget karridressing/hvitløksdressing eller en god suppe med focaccia eller rundstykker, ville jeg foreslått. Anonymkode: bfd50...983
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 Hadde laget en stor gryte med chili con carne av oksehøyrygg og servert med nachos og rømme. Litt bestikk, men ordentlig mat😊 Anonymkode: fbfce...735
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 Pizzasnurrer eller innbakt pølse i voksent selskap med alkoholservering? 😳 Rundt bålpannen på hytta, på tur i skogen eller i barneselskap: ja. I selskap med voksne: absolutt ikke. En god hjemmelaget suppe, en gryte eller pastasalat servert med foccaccia eller feks små fingerretter/enkel tapas er mine forslag. Anonymkode: 6146e...1b3
Blondzilla Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 Pizzasnurrer til voksne er litt rart. Jeg ville laget chili sin carne ( passer også veggiser) og servert med revet cheddar, rømme og tortillachips. Dette er veldig billig å lage. Trenger dype tallerken og skje.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 Pizzasnurrer er ikke så dyrt å lage, men om folk kommer sultne går det veldig mange. Min 10-åring spiser jo fort 4-5 stykker, en voksen må jo minst ha det samme? Hva innbys de til da? Om du ikke vil lage mat er det vel greit med bare litt snacks, type saltstenger, nøtter o.l. og droppe maten helt, men da må jo folk vite om at de skal spise før de kommer. Kommer folk og forventer mat må du nesten lage noe skikkelig. Chili con carne og loff er jo enkelt, billig og greit, men krever dyp tallerk og skje/gaffel. Anonymkode: 471dd...143
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 Vårruller ? Anonymkode: dff8d...c71
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. januar 2019 #12 Skrevet 28. januar 2019 En slags gryterett med hvitløksbrød og salat. Muligens litt dyrere enn pizzasnurrer, men det blir i alle fall et måltid.
Himmel og hav Skrevet 28. januar 2019 #13 Skrevet 28. januar 2019 Skal du ha det kjempeenkelt, så kjører du pølse i brød. Kanskje ikke det billigste, men det er både lettvint, håndholdt og går an å bli mett av. Godt til øl er det også. Ikke like godt til vin. Hamburger er også en mulighet. Kan serveres etter "bygg din egen"-metoden.
Yellow Brick Road Skrevet 28. januar 2019 #15 Skrevet 28. januar 2019 Skal maten serveres som en liten snack til drikkevarene eller som et måltid? Det har jo betydning for hva som passer best å servere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå