Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Jeg trenger innspill. 3,5 åringen er blitt kjempekresen på mat, og særlig middager er blitt et mareritt. Vi har jobbet hardt med at han skal sitte ved matbordet, og som regel smaker han på mat. Men så skjer det nå ofte at han spiser. Men så SAKTE. Fordi han tuller, eller snakker. Merker nå at jeg er så lei av å minne på at han skal spise. Hva gjør dere når en bruker evighet, men faktisk spiser? Venter? Lar han spise alene? Han er tynn som en strek så det sitter veldig langt inne å ikke la han spise opp maten Anonymkode: 6e966...080
MrsSt Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Hei :) Jeg har en gutt som var likedan. 3 år Vi løste det sånn at vi gav han små porsjoner med alt og han fikk ikke mer før alt var spist opp. Vi ble enige med barnehagen at de skulle gjøre det samme. Det var en hard kamp men verdt det :) Tungt som det var siden han er ganske så skranig av natur så tok det 14 dager. Nå spiser han alt av middags mat og grønnsaker. Åh nå skal vi prøve det samme med pålegg.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Vi andre gikk men en av oss ble med han og minnet ham på å spise. Så byttet vi litt på oppgaven. Gutten må jo ha mat. Det ble enklere jo eldre han ble. Anonymkode: e4237...4aa
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 Sånn gjør min også. Når hun gjør det spør jeg om hun ikke var sulten likevel, og sier at hvis hun vil spise må hun sitte rolig og ikke tulle. Hvis ikke tar jeg vekk maten hennes, så får hun sitte å vente til de andre er ferdig å spise. Stort sett ombestemmer hun seg i det jeg er på vei til å hente tallerkenen hennes, og sitter rolig og spiser resten av måltidet. Anonymkode: 5810f...fa7
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Han er kun 3,5 år, så jeg synes man skal ha litt takhøyde for at ting kan gå langsomt, og at de tøyser litt. Ikke at de skal leke og kaste med maten selvfølgelig, men litt tøys kan man ha plass til. Jo mer hyggelig man gjør det, jo større matglede får barnet. Anonymkode: 40292...07b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er kun 3,5 år, så jeg synes man skal ha litt takhøyde for at ting kan gå langsomt, og at de tøyser litt. Ikke at de skal leke og kaste med maten selvfølgelig, men litt tøys kan man ha plass til. Jo mer hyggelig man gjør det, jo større matglede får barnet. Anonymkode: 40292...07b Enig i dette 👆🏻 Anonymkode: ca618...17e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 Hva om du prøver litt høytlesning? Anonymkode: 25a17...3f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå