Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Datteren min på fem år er inne i en periode hvor hun brøler og skriker. De kan være en reaksjon på noe noen sier, det kan være fordi noen erter henne (hun har to søsken), eller det kan være fordi hun må gjøre noe hun ikke vil. Jeg får så vondt i ørene og hodet av denne ropingen, og jeg mistenker faktisk at hun har skadet det ene øret mitt. Vi har forklart og forklart, men hun stopper ikke med dette. Hva kan vi gjøre? Jeg er så lei. Anonymkode: 6dcb0...27f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Samme her, 3,5 år. Eneste som fungerer her er å overse all form for skriking og brøling. Jeg sier én gang at "jeg klarer ikke å høre på deg når du skriker så høyt. Hvis du snakker med ordentlig stemme skal jeg høre på deg". Det tok noen dager før hun skjønte tegninga, og nå er det svært sjelden skriking. Men så fort jeg gir respons på det er vi tilbake i gamle trakter, så problemet mitt er å være "på" hele tiden og ikke gi meg . Det er veldig lett å bare svare for å få slutt på maset, men da blir det bare verre. Anonymkode: a4119...f9c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme her, 3,5 år. Eneste som fungerer her er å overse all form for skriking og brøling. Jeg sier én gang at "jeg klarer ikke å høre på deg når du skriker så høyt. Hvis du snakker med ordentlig stemme skal jeg høre på deg". Det tok noen dager før hun skjønte tegninga, og nå er det svært sjelden skriking. Men så fort jeg gir respons på det er vi tilbake i gamle trakter, så problemet mitt er å være "på" hele tiden og ikke gi meg . Det er veldig lett å bare svare for å få slutt på maset, men da blir det bare verre. Anonymkode: a4119...f9c Det høres ut som din skriker for å få oppmerksomheten din. Min gjør det ikke derfor, det er en måte å reagere på. Noe gøy skjer - vræl! Noen erter henne - skrik! Høye, skjærende, forferdelige hyl. HI Anonymkode: 6dcb0...27f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det høres ut som din skriker for å få oppmerksomheten din. Min gjør det ikke derfor, det er en måte å reagere på. Noe gøy skjer - vræl! Noen erter henne - skrik! Høye, skjærende, forferdelige hyl. HI Anonymkode: 6dcb0...27f Da kan jeg ikke hjelpe deg Anonymkode: a4119...f9c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Du skriver at dere har forklart og forklart men er det mulig at hun ikke "kobler sammen" i øyeblikket? Hvis så hadde jeg komentert saklig på det rett i etterkant (ikke hver gang men ofte), "det var litt høyt/gjorde vondt i ørene", samt forberedt hennes på å reagere dempet når dere kan forutse det. Dvs mengdetrening på volumkontroll så det blir automatisert. En siste faktor er å scanne forbilder hun har - er det noen andre i livet hennes som må lære seg volumkontroll? Og sist men ikke minst, sjekk hørselen hennes. Anonymkode: 89664...b06
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 Takk. Ja, hørselen ble sjekket på fireårs-kontrollen. Tipp topp. Jeg passer på å si fra hver gang hun skriker, men det går ikke inn. Utrolig slitsomt. HI Anonymkode: 6dcb0...27f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #7 Skrevet 29. januar 2019 På 27. januar 2019 den 21.30, Anonym bruker skrev: Takk. Ja, hørselen ble sjekket på fireårs-kontrollen. Tipp topp. Jeg passer på å si fra hver gang hun skriker, men det går ikke inn. Utrolig slitsomt. HI Anonymkode: 6dcb0...27f Hiv henne ut av rommet. Si hun må hyle et annet sted. Og selv om hørselen ble sjekket for et år siden, kan hun ha vokspropper i øret nå, som hemmer hørselen. Anonymkode: 9c915...150
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #8 Skrevet 29. januar 2019 Rett på rommet og døra igjen! Anonymkode: 97929...4a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå