Gå til innhold

Dårlig eggkvalitet??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vet jeg om jeg har dårlig eggkvalitet? Alle prøver er normale. Men har fått få egg befruktet både gjennom IVF og ICSI. 

Anonymkode: 67324...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det samme lurer jeg på. Hvor mange får du befruket?

Jeg fikk nå 3 egg befruktet, av 13 modne egg. Fikk satt inn et 3-delt egg som ikke var optimalt på dag 3, Riksen. Ruger nå :) 

I september var 7 av 14 egg modne, og kun 2 befruket. Fikk da satt inn et 4-delt som var perfekt = negativt.

De sa til meg at dette er svært uvanlig lav befruktningsrate, men de vet ikke hvorfor. Av hva jeg har googlet meg frem til kan det være pga sædens form (de ser ikke alltid det i laben) eller ekstremt dårlig eggkvalitet. Men den vanligste grunnen er at sædcellen ikke klarer å aktivisere egget. Fant en klinikk i Belgia som skriver at de kan hjelpe med akkurat det. Foreløpig ikke funnet noen andre klinikker når jeg har googlet det på engelsk, kun mange fagartikler som er vanskelig å forstå. På norsk kommer nesten ingen ting opp. 

Av hva jeg skjønner så vet de ikke grunnen til lav fertilitetsrate før de har testet forskjellige ting. På RIksen sa de at dette var noe jeg måtte forsone meg med at jeg aldri får vite. Men det er så frustrerende!

Har heldigvis en sønn fra ICIS 2 forsøk for 3 år siden. Fikk da bare 6 egg, 5 modne, 2 befruket og 1 satt inn som var delt 3 ganger.

Hvis du er interessert: http://next-level-ivfclinic.brussels/repeated-fertilisation-failure/?fbclid=IwAR0sy1fOybXKTQXgRboL73uCrBy33rah5P6pg8pkfiXqU6N-M-A1h6evdFw

pdf?fbclid=IwAR31X433CM6e5JjWiO9K6dNSTGm

Anonymkode: bc699...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...