Gå til innhold

Pilates - noen som har prøvd denne treningsformen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva går det ut på, likte dere det? Hva er forskjell fra yoga?

Er det bare på matte? Dyrt?

Anonymkode: 0115f...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt godt utbytte av det. Veldig bra trening av kjernemuskulaturen.

Jeg har bare brukt matte men har skjønt det slik at andre elementer kan inngå.

Men: Jeg har trent pilates på treningssenter hvor instruktøren helt tydelig ikke skjønte poenget med treningsformen og forsøkte å forbedre opplegget selv - med det resultat at poenget med øvelsene ble borte. Så om du skal delta på pilatesklasser på et trimsenter anbefaler jeg å sjekke instruktørens utdannelse først.

Anonymkode: f350c...612

Skrevet

Hei! 

Jeg har hatt veldig god glede av pilates.  Sammenlignet med yoga er pilates mer styrketrening,  og jeg synes iallfall at det er kjedelig å gjøre hjemme. Vi har forskjellig fokus fra gang til gang, noen ganger kjernemusklatur, andre ganger hofte/bekken, så nakke osv. Jeg betaler 1850 for ti ganger. Da får vi låne matte (kan også ta med egen), samt at vi har lette treningsklær på oss. Timene vår avsluttes med et kvarters avspenning. Veldig deilig. På vårt kurs er det både kvinner som har født, og kvinner som ikke har født. Vet ikke hvor tidlig man kan starte opp etter fødsel, det kommer vel an på kvinnens situasjon. Men uansett anbefaler jeg det 🙂

Skrevet

OK takk for svar. Jeg har hørt at det er forskjellige maskiner som man trener på også, derfor jeg lurte på hva dette gikk ut på også.

Skrevet

Jeg har trent mye pilates og core i flere år. Det er god trening og gir styrke og stabilitet i kjernen. Gradvis har jeg beveget meg over i ren yoga, (og nå kun hot yoga,) som jeg opplever at har mer helhetlige øvelser som balanserer styrke, balanse og fleksibilitet bedre enn andre treningsformer.

Men pilates er absolutt et godt alternativ. Støtter tips om å finne godt skolerte instruktører, som kan nok om kropp og skadeforebygging. 

Anonymkode: 85f84...75b

Skrevet

Takk for svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...