Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Det føles håpløst og jeg vet ikke hva vi kan gjøre med det. Vi har forsøkt alt føler vi. Har også vært til samtale hos BUP, men da ville de kun snakke med oss en gang hvor vi beskrev barnet og deretter hørte vi aldri noe mer. Hun er redd alle lyder. Hører hun noen lyder utenfor huset blir hun redd. Hun blir livredd om det er en skummel lyd eller melodi, og hun hylgråter. Hun er slik både hjemme og hos venninner, noe som har begynt å bli påpekt av venninene. Hun er redd på nettet, sier hun har mareritt hver natt. Hun er livredd for å falle å slå seg, så aktiviteter er kjempe skummelt og alt som har litt fart er skummelt. Det er slitsom og jeg er redd hun ender opp med å bli mobbet for dette. Tilogmed lærerne har sagt til meg at hun er mye redd og sutrete ... Anonymkode: 00045...643
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #2 Skrevet 26. januar 2019 Jeg tror at nesten alle barn går gjennom denne fasen Anonymkode: 4de12...542
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #3 Skrevet 26. januar 2019 Det har vært slik lenge ... HI Anonymkode: 00045...643
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #4 Skrevet 26. januar 2019 Har du undersøkt syn og hørsel? Hvis hun ser og/eller hører (litt) dårlig, så forstår jeg at hun kan være redd eller bli skremt av tilsynelatende ufarlige ting. Anonymkode: da95c...640
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Du må snakke med fastlegen igjen, og be om mer hjelp. Anonymkode: 5168e...3bc
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 Datteren min var på samme måten. Jeg kontaktet fastlege som igjen tok kontakt med BUP. Der hadde hun noen , ikke mange, samtaler. Viste seg at hun led av sterk seperasjonsangst. Fikk verktøy som hun kunne bruke i hverdagen og ble ei ny jente etter dette. Lurt å ta tak i det raskt, siden dette kan hemme henne mye. Anonymkode: bcebf...1fb
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 Jeg forstår godt at Bup ønsket å snakke med dere som foreldre. Det er dere som kan best hjelpe henne dersom dere får gode verktøy. Det er ikke unormalt at barn har mye engstelser, det viktigste nå er at det ikke former henne som person. Mitt råd til dere er å velge en skummel ting for henne, og jobbe dere gjennom. Ikke bagatellisere eller bli oppgitt, men snakk henne igjennom. Hvis det er en høy lyd utenfor, hva tror hun det kan være? Hva er det mest sannsynlig at det er? Gjør det noe at lyden er høy? Hvilken følelse får hun inni seg, hva kan hun tenke når hun begynner å bli redd. I enkelte kommuner finnes det lavterskel psykiske helseteam, undersøke om dette finnes i din kommune. Helsestasjonen har ofte også kompetanse pp området. Ikke forvent at samtaleterapi for 7åringen blir alternativet, men at dere må involveres og rett og slett drive hardt arbeid sammen med jenta deres. Anonymkode: 519b7...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå