Gå til innhold

Gravid etter voldtekt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble gravid etter voldtekt..fant det ut når jeg var 11+3 uker. Samme dag som jeg skulle ta abort ,spontanaborterte jeg.

I tiden etterpå har det vært utroligt tøft...skjønne ikke helt at det skulle være så vanskeligt. Det var jo dette jeg ville.

Har problemer med å fungere normalt..har to barn som jeg er alene med. Er bekymret for hvor lenge dette skal være så vanskeligt.

Føler ikke at jeg lever lenger..bare fungerer pga mine skjønne små. De fortjener en mamma som er der for de 100 %.

Anonymkode: 0703b...3a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle nok fått profesjonell hjelp for det du har opplevd. Vil tro det er voldtekten som er problemet, ikke aborten?

Anonymkode: d4d9f...3a1

Skrevet

Jeg  vet ikke helt hva jeg skal skrive til deg.. sette høres veldig vanskelig ut. Har du noen å snakke med ? Om ikke , ta kontakt med legen til mandag å be om en henvisning til en psykolog som er god på voldtekt/traumer...

 

Jeg skulle ønske jeg kunne hjulpet deg .. fortsett å fokusere på dine to barn, jeg håper at du får det bra til slutt 💖

Anonymkode: cd51c...268

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skulle nok fått profesjonell hjelp for det du har opplevd. Vil tro det er voldtekten som er problemet, ikke aborten?

Anonymkode: d4d9f...3a1

Du har sikkert rett i det. Har fortrengt alt ..dette er nok straffen? inderst inne vet jeg jo hva som er riktig,men så vanskeligt å gjøre noe med det. Gjerne det går over etter en stund.

 

Anonymkode: 0703b...3a1

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg  vet ikke helt hva jeg skal skrive til deg.. sette høres veldig vanskelig ut. Har du noen å snakke med ? Om ikke , ta kontakt med legen til mandag å be om en henvisning til en psykolog som er god på voldtekt/traumer...

 

Jeg skulle ønske jeg kunne hjulpet deg .. fortsett å fokusere på dine to barn, jeg håper at du får det bra til slutt 💖

Anonymkode: cd51c...268

Har ikke snakket med noen om dette. Dette skulle jeg fikse alene. Takk ❤️

 

Anonymkode: 0703b...3a1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har sikkert rett i det. Har fortrengt alt ..dette er nok straffen? inderst inne vet jeg jo hva som er riktig,men så vanskeligt å gjøre noe med det. Gjerne det går over etter en stund.

 

Anonymkode: 0703b...3a1

Bestill deg legetime og snakk med fastlegen din om dette. Fastlegen kan også henvise deg videre. Ja, det blir bedre med tiden, men det er vanskelig å bearbeide ting alene. Både hormoner og følelser er bare et stort kaos i deg nå. 

Ikke vær så streng med deg selv ❤️

Anonymkode: d4d9f...3a1

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har sikkert rett i det. Har fortrengt alt ..dette er nok straffen? inderst inne vet jeg jo hva som er riktig,men så vanskeligt å gjøre noe med det. Gjerne det går over etter en stund.

 

Anonymkode: 0703b...3a1

Huff. Så fælt. Skjønner at du har blandede følelser her - en voldtekt er jo noe fælt og grusomt, mens en graviditet faktisk også er noe livsbejaende, vakkert og flott, og så blir det så fælt fordi man jo innerst inne ikke ønsker å bære fram en voldtektsmanns barn. Men det endrer jo ikke på at det å spontanabortere er trist og fryktelig på sin måte,  det også!

Støtter henne som mener du bør søke hjelp.

Anonymkode: 537c0...474

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bestill deg legetime og snakk med fastlegen din om dette. Fastlegen kan også henvise deg videre. Ja, det blir bedre med tiden, men det er vanskelig å bearbeide ting alene. Både hormoner og følelser er bare et stort kaos i deg nå. 

Ikke vær så streng med deg selv ❤️

Anonymkode: d4d9f...3a1

Har en fantastisk fastlege,vet han er der for meg uansett hva det gjelder. Samtidigt så blir dette så vanskeligt ...Han vet jo at jeg var gravid og mistet..men ikke alt rundt. Sitter å ser på mine sovende barn og har bare lyst å rømme vekk fra alt...MEN i morgen er det en ny dag...og igjen er det de som gir meg lysten til å ta tak i problemene mine  Takk for svar ❤️

 

Anonymkode: 0703b...3a1

Skrevet

Snakk med legen.

God klem til deg!

Anonymkode: 72fbb...c40

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk med legen.

God klem til deg!

Anonymkode: 72fbb...c40

Takk ❤️

 

Anonymkode: 0703b...3a1

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff. Så fælt. Skjønner at du har blandede følelser her - en voldtekt er jo noe fælt og grusomt, mens en graviditet faktisk også er noe livsbejaende, vakkert og flott, og så blir det så fælt fordi man jo innerst inne ikke ønsker å bære fram en voldtektsmanns barn. Men det endrer jo ikke på at det å spontanabortere er trist og fryktelig på sin måte,  det også!

Støtter henne som mener du bør søke hjelp.

Anonymkode: 537c0...474

Takk ❤️ Du har nok mye rett her

Anonymkode: 0703b...3a1

Skrevet

Har opplevd noe lignende. Det er ubeskrivelig vanskeligt. For min del hjalp det å være åpen med gode venner som jeg stolte på. Har du noen å snakke med? 

Anonymkode: 68072...8c4

Skrevet

Har velgt å ikke snakke med noen. Skammer meg sånn. Jeg sa nei alikevel skammer jeg meg.

Anonymkode: 0703b...3a1

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har velgt å ikke snakke med noen. Skammer meg sånn. Jeg sa nei alikevel skammer jeg meg.

Anonymkode: 0703b...3a1

Du har ikke noe å skamme deg over!

Hva med å fortelle din historie til Dixi? De har taushetsplikt og vil hjelpe deg med hva enn det er du lurer på.

Anonymkode: 537c0...474

Skrevet

https://www.vitrordeg.com/

Du skal ikke skamme deg, og du trenger hjelp. Det er nok flere plasser du kan henvende deg, anonymt om du vil, men en bekjent av meg fikk god hjelp hos Vi tror deg. 

Lykke til, kjære deg og husk at av og til er det modigste du kan gjøre være å be om hjelp💕

Anonymkode: e4edd...390

Skrevet

Det er en god start å skrive det her. Det er ikke din feil at det ble sånn som det ble og du har ingenting å skamme deg over. Han som gjorde dette skal skamme seg, han tråkket langt over dine grenser og respekterte ikke ditt nei. Du har ikke gjort noe feil. Jeg håper du klarer å se det og at du kan snakke med noen som kan hjelpe deg til å gi slipp på skammen.

Vær snill med deg selv og ikke legg lokk på dette, det vil komme til å koke over en dag. Det kan ta dager eller år, men det kommer tilslutt. Du fortjener å bli tatt vare på, å få støtte og omsorg og derfor er det så viktig at du starter med å fortelle hva som hendte deg. Enten det er psykisk helse tlf, eller legen din. Er det vanskelig å si rett ut så kan du skrive det ned og ta med på en legetime. Klem til deg ❤️

Anonymkode: 2bf55...3bb

Skrevet

Følelsene du har rundt spontanaborten er ikke så merkelige. Du hadde planlagt en abort, så du tenker «hvorfor syns jeg det var så vanskelig når det likevel var det jeg skulle?». Vel, det ligger i det at du hadde planlagt det, men så skjedde det uten at du «bestemte» det. Du har nok et stort behov for kontroll akkurat nå, dette var noe DU skulle ha kontroll over, men så ble det ikke sånn, og det er vanskelig etter en voldtekt.

Skam er en helt normal følelse, men det betyr ikke at det er en riktig følelse. Dessverre er voldtekt fortsatt så tabubelagt, at det er vanskelig å snakke om. Men snakke om det burde du, med en eller annen, venninne, familiemedlem, lege eller en hjelpeorganisasjon som dixie. 

Har selv opplevd det, prøvde å fortrenge det i flere år, men det var først da jeg begynte å snakke om det at jeg følte jeg fikk tilbake kontrollen.

sender deg en klem og ønsker deg all lykke til!

Anonymkode: 506f1...da3

Skrevet

Tusen Takk for all omtanken dere har gitt meg ❤️

Har skrevet mld på pasient sky til legen og fortalt ALT.

Skummelt men samtidigt føler jeg meg litt lettet.

Anonymkode: 0703b...3a1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen Takk for all omtanken dere har gitt meg ❤️

Har skrevet mld på pasient sky til legen og fortalt ALT.

Skummelt men samtidigt føler jeg meg litt lettet.

Anonymkode: 0703b...3a1

Fy søren, du er tøff! Jeg er skikkelig imponert. 

Ønsker deg alt godt, nå har du tatt første skritt til å få det bedre. 

Anonymkode: e4edd...390

Skrevet

❤️

 

Anonymkode: 0703b...3a1

Skrevet

Kanskje det gikk opp for deg at du mistet et barn. Og det ER tøft 

Anonymkode: 6fd4b...f35

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det gikk opp for deg at du mistet et barn. Og det ER tøft 

Anonymkode: 6fd4b...f35

Syns din kommentar var unødvendig. Hun skriver jo at hun skulle ta abort etter voldtekt. Siste Hun trenger er en slik idiotisk pekefinger!! 

 

Lykke til hi du er super sterk og med god hjelp vil du kunne kose deg videre med dine små❤️

Anonymkode: 68072...8c4

Skrevet

Hvordan går det med deg? Hørt noe fra legen? Ønsker deg alt godt! 

Anonymkode: 68072...8c4

Skrevet

Fastlegen tok kontakt i formiddag og vi snakket en stund i sammen. På torsdag har han ordnet med flere innstanser som jeg skal møtte i sammen med ham. Nå er jeg ikke alene lenger i kampen. Takknemlig ❤️

 

Anonymkode: 0703b...3a1

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fastlegen tok kontakt i formiddag og vi snakket en stund i sammen. På torsdag har han ordnet med flere innstanser som jeg skal møtte i sammen med ham. Nå er jeg ikke alene lenger i kampen. Takknemlig ❤️

 

Anonymkode: 0703b...3a1

Så tøff du er, og så heldig du er som har en god fastlege til å støtte deg 🧡

Anonymkode: 544e5...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...