Gå til innhold

Hvordan skal jeg reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er sammens med en som har en sønn på snart 8 fra før, vi har en sønn på snart 6 år sammen.

til det jeg lurer på : far har svært lite kontakt med han på snart 8 pga avstand og at han ikke jobber.

Mor mener nå at jeg skal betale alt for far, slik at deres sønn får likt som våres,men er jo stort sett jeg som kjøper til han, for eksempel til jul fikk han ipad, far betalte en 1000 lapp, og jeg ca 3000, så mener mor til 8åringen at jeg skal kjøpe det samme til hennes.

Jeg er glad i min stesønn,men synes du ikke kan kreve dette av meg, hva tenker dere ? er jeg urimlig eller henne.

Far har søkt jobber nå i nesten 2 år,men har ikke hatt noe hell så langt,  firma han jobbet i gikk konkurs sommeren 17, så da mistet alle jobben

Anonymkode: 077d9...379

Videoannonse
Annonse
Skrevet

beklager skrivefeilene

Skrevet

Ser ut som en ny trolletråd fra BW, med en ikke-eksisterende problematikk.

Anonymkode: 8bcb2...a11

Skrevet

Det er ikke greit når det ikke er din sønn.  « far har svært lite kontakt med han på snart 8......» 

Hadde dere hatt gutten 50/50 eller mer så ja da kunne de blitt mer likestilt men så lenge far gir like mye til begge burde det ikke ha noe å si hva du gir til din sønn. Da blir det jo lettere at du skriver « fra mamma» til gutten din istedenfor «fra mamma og pappa» 

Men viktig at når det gjelder ting fra butikken og snacks at du gir dem likt når stesønnen din er der og at du tar med dem begge og ikke bare din på ting hvis stesønnen er der.

Hun er urimelig som mener at en stemor skal måtte betale så mye for hennes barn.Hadde det vært faren som forskjellsbehandlet sine barn hadde hun vært rimelig i kravet sitt. 

Anonymkode: 071b0...5be

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser ut som en ny trolletråd fra BW, med en ikke-eksisterende problematikk.

Hva er BW ? 

Skrevet

Han klarte å gjøre deg gravid bare et drøyt år etter at hans første sønn ble født av en annen kvinne?

For en prestasjon. I tillegg prioriterer dere å kjøpe i-pad til en liten unge, i stedet for å sette av penger så den eldste sønnen får vært mer sammen med faren sin?

Hva med å skjerpe dere?

For å svare på spørsmålet; moren til eldstesønnen er urimelig dersom hun forventer at du skal kjøpe det samme til eldste som til din egen, men med det sagt; dere fremstår ikke akkurat som veldig reflekterte dere heller, for å si det mildt.

Skrevet
Just now, Fru Banderas said:

Han klarte å gjøre deg gravid bare et drøyt år etter at hans første sønn ble født av en annen kvinne?

For en prestasjon. I tillegg prioriterer dere å kjøpe i-pad til en liten unge, i stedet for å sette av penger så den eldste sønnen får vært mer sammen med faren sin?

Hva med å skjerpe dere?

For å svare på spørsmålet; moren til eldstesønnen er urimelig dersom hun forventer at du skal kjøpe det samme til eldste som til din egen, men med det sagt; dere fremstår ikke akkurat som veldig reflekterte dere heller, for å si det mildt.

hvorfor skjerpe oss? vi er samboer, han skal ikke leve på meg, heller ikke sønnen hans eller hans mor, blir feil det. og en snart 6 åring er ikke liten. Moren til eldste og vår har ikke vert sammen , var en one night stand

Skrevet

vår = far

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

hvorfor skjerpe oss? vi er samboer, han skal ikke leve på meg, heller ikke sønnen hans eller hans mor, blir feil det. og en snart 6 åring er ikke liten. Moren til eldste og vår har ikke vert sammen , var en one night stand

Fordi dere kjøper så dyre og unødvendige ting når pengene burde brukes på at den stakkars åtteåringen, som i alle fall ikke har noen skyld i noen ting, skal få være mer sammen med faren sin. Spesielt fordi dere kjøpe dette etter at far i huset har gått lenge uten inntekt.

Greit at de ikke var sammen, men dere kan umulig ha kjent hverandre så lenge når barnet deres kom så fort. Men samme det, deres valg, det bare virker lite gjennomtenkt.

Skrevet
1 minute ago, Fru Banderas said:

Fordi dere kjøper så dyre og unødvendige ting når pengene burde brukes på at den stakkars åtteåringen, som i alle fall ikke har noen skyld i noen ting, skal få være mer sammen med faren sin. Spesielt fordi dere kjøpe dette etter at far i huset har gått lenge uten inntekt.

Greit at de ikke var sammen, men dere kan umulig ha kjent hverandre så lenge når barnet deres kom så fort. Men samme det, deres valg, det bare virker lite gjennomtenkt.

uenig i hva du skriver og vi var sammen 1 år før gutten ble født..

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg er sammens med en som har en sønn på snart 8 fra før, vi har en sønn på snart 6 år sammen.

til det jeg lurer på : far har svært lite kontakt med han på snart 8 pga avstand og at han ikke jobber.

Mor mener nå at jeg skal betale alt for far, slik at deres sønn får likt som våres,men er jo stort sett jeg som kjøper til han, for eksempel til jul fikk han ipad, far betalte en 1000 lapp, og jeg ca 3000, så mener mor til 8åringen at jeg skal kjøpe det samme til hennes.

Jeg er glad i min stesønn,men synes du ikke kan kreve dette av meg, hva tenker dere ? er jeg urimlig eller henne.

Far har søkt jobber nå i nesten 2 år,men har ikke hatt noe hell så langt,  firma han jobbet i gikk konkurs sommeren 17, så da mistet alle jobben

Dere har tydeligvis penger, så hvorfor har han ikke kontakt med barnet sitt? Den 1000 lappen burde han brukt til å se 8 åringen sin.

Anonymkode: c5013...8d7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

uenig i hva du skriver og vi var sammen 1 år før gutten ble født..

Ja, nettopp.

Skrevet

takk for meg.

dumt og skrive slik her.

Her har dere ingen forstårelse i det hele tatt. skal heller ikke gå ut over vårt barn at han har en fra før.

godt bv og slik er enig med oss at vi gjør det riktige siden far ikke har jobb, selvom han har en sønn fra før har han forsatt plikt ovenfor vårt barn og han må bidra til husleie og mat før ting går til sønnen som bor langt vekk.

ha det

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er BW ? 

En bruker som liker å lage falske tråder 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

takk for meg.

dumt og skrive slik her.

Her har dere ingen forstårelse i det hele tatt. skal heller ikke gå ut over vårt barn at han har en fra før.

godt bv og slik er enig med oss at vi gjør det riktige siden far ikke har jobb, selvom han har en sønn fra før har han forsatt plikt ovenfor vårt barn og han må bidra til husleie og mat før ting går til sønnen som bor langt vekk.

ha det

Ha det! Logg vennligst av for alltid. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

takk for meg.

dumt og skrive slik her.

ha det

Du tenker ikke på det barnet han hadde fra før i det hele tatt altså. Han har fortsatt plikt ovenfor 8 åringen og, ikke bare deres felles barn. Betaler han barnebidrag da?

Skrevet

Her blir jo det mest rettferdige om guttene får like dyre gaver fra far, Dvs hvis far legger i 1000,- til 6 åringen, så er det det som legges i 8 åringens gave også. Hva du legger i gaven til deres sønn, må jo være opptil deg, på samme måte som 8 åringens mor sikkert heller ikke informerer dere om hva hun legger i gaven til sønnen sin.

Du har jo ingen forpliktelser ovenfor din samboers sønn.

Hvis/når gutten er hos dere derimot skal guttene behandles likt.

På en annen måte synes jeg faktisk ikke det er riktig å kjøpe en ipad til 4000,- til en 6 åring når man har dårlig økonomi i utgangspunktet.

Anonymkode: ccbf6...2f2

Skrevet

Mor kan kreve så mye hun vil, men du er ikke økonomisk ansvarlig for din bonus sønn. 

Du kan be mannen din skjerpe seg å be han ta det han får av jobb mens han søker på drømmejobben. Du kan be han prioritere sin sønn, du kan evt hjelpe til med reise utgifter sånn at sønnen kan komme til dere ofte.  

Anonymkode: eb3b2...fea

Skrevet

Her er jeg enig med mor. Dere er en familie og det har ikke noe å si hvem som tjener mest. Å kjøpe gave til barnet til 4000 når dere har dårlig råd er helt idiotisk.

Når får er hjemmeværende kan han spare dere for mye penger ved å lage mat fra bunnen, handle der det er billigst, passe barn så dere slipper SFO osv. Det gjør også at du kan jobbe mer. Hvem som får pengene inn på konto burde ikke ha noe å si.

Anonymkode: 686fb...681

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

takk for meg.

dumt og skrive slik her.

ha det

Har barnevernet sagt at han ikke skal bidra til 8 åringen?

Skrevet

Far har ikke mye kontakt på grunn av avstand og at han ikke jobber?

Fantastisk, det betyr at siden han ikke jobber er det ikke noe som holder han tilbake fra å reise for å besøke barnet, eller ha barnet på besøk! 

Og forresten, far driter i barn nummer 1, han kan like lett drite i barn nummer 2...

Anonymkode: 32e17...44e

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mor kan hoppe og drite, og selv kjøpe iPad til barnet sitt, eller hva det nå er hun mener han skal få. Du må bare øve inn et standardsvar: "Mitt barn får de tingene hans foreldre har råd til, og ditt barn får de tingene HANS foreldre har råd til. Det er ikke alltid de samme tingene, men sånn er det."

Og så kan dere sørge for at i de situasjonene da de to guttene er sammen, så kjøper dere ikke noe nytt kun til den ene.

Anonymkode: e0c2d...b2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...