Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Vi skal jo ha de 50/50 og barna skal være sammen hele tiden. Men...og jeg er ikke ute etter å lure nav eller andre myndigheter...Kan den ene ha fast bostedsadresse hos mor og den andre hos far? Da vil jo (eller ikke?) begge to ha rett på dobbel barnetrygd og skattelette?! Jeg spør fordi jeg lurer på om det er slik det gjøres, og vi kommer ikke til å gjøre det slik om det er å lure noen. Men, vi er jo selvsagt interessert i best mulig økonomi. Anonymkode: 15f27...1f5
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #2 Skrevet 26. januar 2019 Jeg vet ikke, hør med nav så får du riktig svar Anonymkode: b487d...bba
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #3 Skrevet 26. januar 2019 Har hørt (fra andre) at dette er en løsning de anbefaler på familievernkontoret. Anonymkode: 53bd3...fb4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #4 Skrevet 26. januar 2019 Jeg mener å huske at man da må ha hvert sitt barn mest (60/40?), ikke 50/50. Jeg tror det egentlig er å lure systemet, men at mange gjør det. Anonymkode: b7368...091
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 Vi har ett barn hver på papiret da vi følte vi fikk identiske rettigheter. Ikke pengemessig men da kan ingen flytte og ta med barna etc. Vi har også 50-50. Nav har ingenting med hvordan samværsløsningen er for det er ingen barnebidrag her. Vi har ikke noe papirer på samværet med en god dialog med hverandre. Så jeg får sønnen sin post hjem til meg og faren får datteren sin post. Anonymkode: e2620...3da
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har ett barn hver på papiret da vi følte vi fikk identiske rettigheter. Ikke pengemessig men da kan ingen flytte og ta med barna etc. Vi har også 50-50. Nav har ingenting med hvordan samværsløsningen er for det er ingen barnebidrag her. Vi har ikke noe papirer på samværet med en god dialog med hverandre. Så jeg får sønnen sin post hjem til meg og faren får datteren sin post. Anonymkode: e2620...3da Men, hvordan blir det pengemessig da? Får begge to dobbel barnetrygd? Og skattelette? Vi kommer til å bo nærme hverandre så barna kommer til å kunne egentlig være der de vil. Vi samarbeider godt og kommer ikke til å lage noen samværsavtale fordi vi føler at vi har like mye "rett" på begge barna og fordi vi vil at barna skal vite at begge hjemmene er hjemmet deres og at dørene alltid er åpne for de. Anonymkode: 15f27...1f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå