Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Alt man funderer på 😅 Nettopp konisert. Hvor lang er egentlig livmorhalsen? De har kutta vekk 2 cm. Hva er igjen? 😳 Og... blir jeg «løsere» ihht penetrering? 🙈 Altså oppleves mindre trang av en mann? Anonymkode: 0a0e3...ccc
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 Det varierer, som alt annet på kroppen, men flesteparten har 3-4cm. Google, og se på bildene. Det har ingenting med Din "tranghet" å gjøre. Det er en liten tapp, som kjennes ut som nesetippen din. Anonymkode: 40b32...62d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Alt man funderer på 😅 Nettopp konisert. Hvor lang er egentlig livmorhalsen? De har kutta vekk 2 cm. Hva er igjen? 😳 Og... blir jeg «løsere» ihht penetrering? 🙈 Altså oppleves mindre trang av en mann? Anonymkode: 0a0e3...ccc Du penetreres ikke "inn" i livmorhalsen, der skal babyer igjennom og ut. At det er fjernet et par cm av tappen har ingenting å si for verken deg eller en mann. Sånn ellers er den som nevnt over, 3-4 cm og skal sørge for at livmoren er så lukket som mulig. Ved flergangsfødende kan det være litt mer åpning enn hos noen som ikke har født før, men ikke stort nok til at penis faktisk kan gå inn. Anonymkode: 94a89...e2e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 Åpningen i livmorhalsen er vel bare som et knappenålshode, så penisen er ikke inni der altså. En mann vil ikke kjenne at du er konisert, livmortappen er liksom bare i enden av skjeden som han jo penetrerer. Anonymkode: dbb0e...63d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Alt man funderer på 😅 Nettopp konisert. Hvor lang er egentlig livmorhalsen? De har kutta vekk 2 cm. Hva er igjen? 😳 Og... blir jeg «løsere» ihht penetrering? 🙈 Altså oppleves mindre trang av en mann? Anonymkode: 0a0e3...ccc Jeg skal det samme snart. Kan jeg spørre om det var vondt og fikk du noe vondt etterpå? Takker for svar. Anonymkode: 09a65...bb2
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 De fjernet mye hos meg sa de, men sa at den opprinnelig var lenger enn vanlig. Blødde også mer enn normalt etter fjerningen (i narkose) så måtte ligge noen timer ekstra til det roet seg. Antall cm er  inviduelt, men gjennomsnittlig 3-4 cm. Sårene grodde ikke slik det skulle hos meg og det blødde mye i etterkant. Måtte til slutt inn igjen for å etse ned sårkantene, men koniseringen gikk fint og det var relativt lite smerter etterpå. Fikk beskjeden om å helst ikke bli gravid innen ett år etterpå slik at livmorhalsen fikk styrket seg. Under graviditeten fikk jeg mange oppfølginger grunnet livmorhalsen og mange kynnere. Fikk beskjed om å hvile(ligge) mye og ikke løfte ting i slutten av 2 trimester. Livmorhalsen hadde da gått ned mellom 2 og 3 cm så det begynte å bli i grenseland til cerclage. Fikk beskjed om at jeg måtte forberede meg på prematur fødsel. Babyen holdt seg inne til terminen den og alt gikk bra  Normal fødsel på 3.5 time fra første rie (da er det greit med kort livmorhals gitt). Konisering er en bra ting og man slipper (forhåpentligvis) å få livmorhalskreft. Lykke til !  Anonymkode: 2a3f0...ba4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #7 Skrevet 26. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: De fjernet mye hos meg sa de, men sa at den opprinnelig var lenger enn vanlig. Blødde også mer enn normalt etter fjerningen (i narkose) så måtte ligge noen timer ekstra til det roet seg. Antall cm er  inviduelt, men gjennomsnittlig 3-4 cm. Sårene grodde ikke slik det skulle hos meg og det blødde mye i etterkant. Måtte til slutt inn igjen for å etse ned sårkantene, men koniseringen gikk fint og det var relativt lite smerter etterpå. Fikk beskjeden om å helst ikke bli gravid innen ett år etterpå slik at livmorhalsen fikk styrket seg. Under graviditeten fikk jeg mange oppfølginger grunnet livmorhalsen og mange kynnere. Fikk beskjed om å hvile(ligge) mye og ikke løfte ting i slutten av 2 trimester. Livmorhalsen hadde da gått ned mellom 2 og 3 cm så det begynte å bli i grenseland til cerclage. Fikk beskjed om at jeg måtte forberede meg på prematur fødsel. Babyen holdt seg inne til terminen den og alt gikk bra  Normal fødsel på 3.5 time fra første rie (da er det greit med kort livmorhals gitt). Konisering er en bra ting og man slipper (forhåpentligvis) å få livmorhalskreft. Lykke til !  Anonymkode: 2a3f0...ba4 Tusen takk for god informasjon fra deg. Er spent/gruer meg litt til dette. 😊 Anonymkode: 09a65...bb2
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #8 Skrevet 26. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg skal det samme snart. Kan jeg spørre om det var vondt og fikk du noe vondt etterpå? Takker for svar. Anonymkode: 09a65...bb2 Jeg kan svare jeg. Det er ikke vondt , jeg fikk lokalbedøvelse og kjente såvidt det ene stikket fra bedøvelsen. Selve koniseringen merket jeg ikke og det var fort gjort. Fra jeg kom inn på sykehuset til det var gjort tok det knappe 30 min. Ikke noe vondt etterpå. Jeg måtte bare ta det litt med ro for jeg blødde endel under operasjonen, så de ville ikke at jeg skulle gjøre bevegelser som fikk det til å blø igjen. Uten sex en mnd tid så var det tilbake til normalen. Var kvitt cellerforandringer og hpv på 6 mnd kontrollen etterpå. Anonymkode: 03cfe...2db
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #9 Skrevet 26. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan svare jeg. Det er ikke vondt , jeg fikk lokalbedøvelse og kjente såvidt det ene stikket fra bedøvelsen. Selve koniseringen merket jeg ikke og det var fort gjort. Fra jeg kom inn på sykehuset til det var gjort tok det knappe 30 min. Ikke noe vondt etterpå. Jeg måtte bare ta det litt med ro for jeg blødde endel under operasjonen, så de ville ikke at jeg skulle gjøre bevegelser som fikk det til å blø igjen. Uten sex en mnd tid så var det tilbake til normalen. Var kvitt cellerforandringer og hpv på 6 mnd kontrollen etterpå. Anonymkode: 03cfe...2db Så kjekt å høre om positiv tilbakemeld. Man bekymrer seg for ting man ikke har opplevd og ikke vet hva går i. Var du vekke fra jobb en stund? Og veldig kjekt at du var kvitt celleforandring og hpv virus etter 6 mnd. Håper på det samme. Anonymkode: 09a65...bb2
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #10 Skrevet 26. januar 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Så kjekt å høre om positiv tilbakemeld. Man bekymrer seg for ting man ikke har opplevd og ikke vet hva går i. Var du vekke fra jobb en stund? Og veldig kjekt at du var kvitt celleforandring og hpv virus etter 6 mnd. Håper på det samme. Anonymkode: 09a65...bb2 Hadde konisering på en fredag. Var hjemme resten av dagen og hadde en rolig helg. Var blant annet på kino. På jobb igjen mandagen. Tror de fjernet ca 2 cm hos meg. Fikk først beskjed om at de var usikre på om alle celleforandringer var borte, men på kontrollen var alt helt fint Anonymkode: 03cfe...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå