Gå til innhold

Herpes, skamfølelse og ny partner :’(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg datet en fyr i fjor og da vi hadde sex for første gang fikk jeg symptomer og valgte å gå med det til legen. Der får jeg vite at jeg har fått herpes. Siden den gangen har jeg holdt meg unna sex og menn generelt! For å slippe å måtte fortelle noen at jeg har viruset. Inntil jeg treffer en flott fyr som jobber i samme firma som meg, men ikke samme avdeling. Vi har datet en stund nå og har hatt sex, men kun beskyttet sex. Jeg er livredd for å smitte han, sexen føles ikke så godt med alle bekymringene. Er også utrolig redd for at han skal begynne å be om å ha ubeskyttet sex. Da må jeg fortelle han det. Forholdet vårt er ganske nytt ennå. Er veldig glad i han og vil ikke miste han, så er fortvilt og vet ikke hva jeg skal gjøre? Hører stadig at det er normalt, men kjenner ingen som har det. Vet at det ikke er lett å være åpent om sånt.

Dere som har viruset, hvor lenge har dere hatt det og hva gjorde dere med nye partnere? Kan det virkelig smitte selv med kondom? Og er han helt safe når jeg ikke har utbrudd?  Har kun hatt utbrudd den ene gangen da jeg fikk det! Og dere som har partnere som ikke har det, har dere noe forhåndsregler for å minske smitterisiko? 

Anonymkode: b3b24...f58

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som har viruset, hvor lenge har dere hatt det og hva gjorde dere med nye partnere? Kan det virkelig smitte selv med kondom? Og er han helt safe når jeg ikke har utbrudd?  Har kun hatt utbrudd den ene gangen da jeg fikk det! Og dere som har partnere som ikke har det, har dere noe forhåndsregler for å minske smitterisiko? 

Bør du ikke spørre legen om dette?

Anonymkode: de39c...884

Skrevet

Eh, den praten burde du allerede ha tatt siden herpes kan smitte selv med kondom... 

Anonymkode: efef8...65d

Skrevet

Få time hos gynekolog for å få seriøse opplysninger om dette. 

Anonymkode: 273d9...13e

Skrevet

Jeg har kun hatt ett utbrudd for 10år siden. Fortalte aldri noe til ny og nåværende partner. Hadde jeg fått utbrudd hadde jeg unngått sex, hvis ikke er det fritt frem.

Anonymkode: 1f3f5...fed

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kun hatt ett utbrudd for 10år siden. Fortalte aldri noe til ny og nåværende partner. Hadde jeg fått utbrudd hadde jeg unngått sex, hvis ikke er det fritt frem.

Det er forferdelig dårlig gjort av deg. Du har plikt til å fortelle.

Anonymkode: f1a8e...226

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har fortsatt herpes, selv om du kun har hatt et utbrudd. Og nå har du smittet alle du har ligget med også. Nice.. 

Anonymkode: 5172b...b41

Skrevet

Tenker du er kjempeheldig som har hatt kun ett utbrudd. Jeg har tre fire i året. Jeg har lært meg å kjenne igjen symotomene tidlig, det kommer en brennende følelse et par dager før blemmen kommer. Da har jeg ikke sex. Jeg har hatt flere partnere etter jeg fikk det og ikke alle vet jeg har det. Jeg er ikke smittefarlig utenfor utbruddene. 

Når jeg fikk meg kjæreste så ba jeg om tabletter og de får nye utbrudd til å returnere med en gang. Altså hvis jeg tar de straks den gryende brennende følelsen starter. 

Kondombruk: har man sår kan man likevel være uheldig å komme borti sår selv med kondom siden.såret gjerne er på ytre kjønnsleppe. Og han får det i munnen om han slikker deg nedentil om du har sår da. Men ingen har jo sex når man har sår, så dum er man ikke. Sårene er jo vonde også. 

Tenker du kan slappe av. Herpes er ikke farlig, bare ubehagelig og når du til og med aldri har sår er det bare å fortelle ham at hør her jeg har fått herpes diagnotisert for et år siden så vi må være litt forsiktige. Men du er ikke spedalsk og du kan ha sex. 

Anonymkode: ac5c8...3f0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du er kjempeheldig som har hatt kun ett utbrudd. Jeg har tre fire i året. Jeg har lært meg å kjenne igjen symotomene tidlig, det kommer en brennende følelse et par dager før blemmen kommer. Da har jeg ikke sex. Jeg har hatt flere partnere etter jeg fikk det og ikke alle vet jeg har det. Jeg er ikke smittefarlig utenfor utbruddene. 

Når jeg fikk meg kjæreste så ba jeg om tabletter og de får nye utbrudd til å returnere med en gang. Altså hvis jeg tar de straks den gryende brennende følelsen starter. 

Kondombruk: har man sår kan man likevel være uheldig å komme borti sår selv med kondom siden.såret gjerne er på ytre kjønnsleppe. Og han får det i munnen om han slikker deg nedentil om du har sår da. Men ingen har jo sex når man har sår, så dum er man ikke. Sårene er jo vonde også. 

Tenker du kan slappe av. Herpes er ikke farlig, bare ubehagelig og når du til og med aldri har sår er det bare å fortelle ham at hør her jeg har fått herpes diagnotisert for et år siden så vi må være litt forsiktige. Men du er ikke spedalsk og du kan ha sex. 

Tusen takk! Dette var betryggende å lese. Jeg vet bare veldig lite om det! Legen jeg hadde da jeg ble diagnosert var veldig lite sympatisk og jeg fikk ikke ordentlig info om det. Enig med at det er rart å ha sex under utbrudd! Er jo helt krise i seg selv... jeg har kjent noe to ganger etter mensen! Det var ikke brennende følelse, men et sted som blir veldig sår og jeg kjenner at det er kvise eller noe som stikker ut av huden. Jeg vet ikke om det er gnagsår av binden eller om det er utbrudd. Også har det vært i samme lite område i de indre kjønnsleppene!

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tusen takk! Dette var betryggende å lese. Jeg vet bare veldig lite om det! Legen jeg hadde da jeg ble diagnosert var veldig lite sympatisk og jeg fikk ikke ordentlig info om det. Enig med at det er rart å ha sex under utbrudd! Er jo helt krise i seg selv... jeg har kjent noe to ganger etter mensen! Det var ikke brennende følelse, men et sted som blir veldig sår og jeg kjenner at det er kvise eller noe som stikker ut av huden. Jeg vet ikke om det er gnagsår av binden eller om det er utbrudd. Også har det vært i samme lite område i de indre kjønnsleppene!

HI

Jo sårene mine ser ut som kvise. Har variert hvor store de er. Får alltid kun 1 stk pr utbrudd. 

Men be lege om å få valtrax tabletter samt zovirax krem for å smøre på såret /kvisen. Ble selv overrasket over hvor effektiv tablettene faktisk er. 

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo sårene mine ser ut som kvise. Har variert hvor store de er. Får alltid kun 1 stk pr utbrudd. 

Men be lege om å få valtrax tabletter samt zovirax krem for å smøre på såret /kvisen. Ble selv overrasket over hvor effektiv tablettene faktisk er. 

Oy, så det vil si at jeg har hatt utbrudd de to gangene og! Så rart! De har ikke vært vonde bare når jeg tar på de! Også har de forsvunnet etter at jeg har smørt de med litt vaselin og sovet uten truse om natta! 

Skrevet

Man er smittsom noen dager før og etter et utbrudd da. Ellers hadde ikke det vært så lett å bli smittet av herpes om det er for det er vel ingen som ønsker seg med en person med fult av blemmer. Så man kan ikke bare la være å ha sex mens man har blemmer. Man må kjenne kroppen godt og derfor vite når en utbrudd er på vei for da er man smittsom. 

Anonymkode: 16375...d78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...