Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Har en jente på snart 9,5 år som er sengevæter. Hun blir selvsagt fulgt opp for dette, men ting tar tid. Hovedproblemet er en knøttliten og overaktiv blære, som vi tålmodig jobber med å få større og mindre aktiv. Vi gjør alt vi kan. Medisiner, gå ofte på toalettet, drikke mye vann på dagtid osv, men fortsatt tunge bleier. Og ja, vi har selvfølgelig forsøkt uten bleie også, i lange perioder, men barnelegen mener det er lite poeng i den framgangsmåten før blæren er større. Men nå har vi altså prøvd og holdt på lenge, lenge, til og med noe elektriske greier på anklene. Og det ser svart ut. Noen med noen solskinnshistorier? Anonymkode: df68f...3b7
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 Både mon venninne og hennes sønn var sengevetere frem til puberteten. Da læste det seg raskt. Anonymkode: 692fb...830
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 Vi har vært gjennom akkurat det samme, og ble til slutt bedt om å rett og slett vente til gutten ble mer moden. Både mentalt og fysisk. Det skjedde for et halvt år siden, da han var 10,5 år. Det skjedde omtrent over natten. Bleien var da tørr 5/7 dager i uken, og vi ble enige om å droppe bleien. Nå har han ett uhell i måneden, noe som er kjempebra. Uhellene har skjedd når han har drukket for tett opp til leggetid, og glemmer å gå å å tisse. Anonymkode: 30295...7cc
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 Hun er fremdeles "ung" når det gjelder sengevæting! Alt av statistikk viser at antallet som sliter med det stuper frem mot 11-12 år. Så det er håp https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/29684/ProsjektTosti.pdf%3Fsequence%3D3&ved=2ahUKEwik7reKu4ngAhURhaYKHfCYBIUQFjAHegQIChAB&usg=AOvVaw2UikXzoi9xsZKJ1Ee-ka7f&cshid=1548437533132 Anonymkode: cfc9d...c11
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 Jenta mi på 13 år hadde uhell om natten 1-2 ganger i uka siste året, før det noe oftere. Hun fikk mensen her i jula, og har ikke hatt uhell etter dette. Om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, men antar det har noe med modenhet å gjøre. Anonymkode: 3b702...58d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 Jeg var sengevæter frem til jeg var tenåring. Da plutselig sluttet det av seg selv og det er over 30 år siden nå 🙂 Anonymkode: 9f8fe...814
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Bestekompisen til sønnen min var sengevæter. Han holdt på til siste året på ungdomsskolen før han sluttet med det. Siste årene holdt det å ha vekkerklokke på da, han visste at om han sto opp og tisset mellom to og halv tre på natta tisset han ikke på seg, så overnattingsturene de hadde på ungdomsskolen brukte han alarmen på telefonen for å stå opp og tisse. De var vel litt engstelig for at han ikke skulle vokse det av seg, det er jo noen ytterst få som fortsetter å tisse på seg i voksen alder, men plutselig var han ikke skikkelig tissetrengt når alarmen gikk lenger og det gikk seg til. Anonymkode: 040f0...94d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #8 Skrevet 26. januar 2019 Min ble bleiefri som tolvåring. Anonymkode: 869bf...83c
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #9 Skrevet 26. januar 2019 Takk, alle sammen! Ser at jeg tydeligvis må være mer tålmodig. HI Anonymkode: df68f...3b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå