Gå til innhold

Regler for å varsle far om flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og god kveld!

Jeg lurer på reglene for hvor lang tid i forveien man må varsle far om flytting til utlandet? Far har bodd med ene barnet men jeg flyttet ut for et år siden. Han skrev fra seg foreldreansvaret. Han har ikke bodd med babyen og har ikke foreldreansvaret her heller. Far har ikke hatt barna alene før og har ingen samvæsordning pr dag dato. Han har ikke sett barna på 2 mnd etter eget ønske. 

Far er rusmisbrukere men "fungerende". Dvs han kan snakke godt for seg men greier ikke å ta en jobb eller skaffe seg egen bolig. 

Jeg har fått et godt jobbtilbud og ønsker å flytte.

Jeg er kun ute etter regler ved flytting og ikke synsing om mine dårlige valg V barnefaren eller lignende.

Anonymkode: 06def...6b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det pr. idag ikke ligger noen samværsavtale til grunn trenger du ikke varsle. Ellers gjelder de samme 6 ukene som om du flytter innad i Norge. 

Jeg stusser på hvorfor du kommer med all den andre informasjonen når du er helt tydelig på at det kun er dette du vil ha svar på. 

Anonymkode: 65d18...d58

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dersom det pr. idag ikke ligger noen samværsavtale til grunn trenger du ikke varsle. Ellers gjelder de samme 6 ukene som om du flytter innad i Norge. 

Jeg stusser på hvorfor du kommer med all den andre informasjonen når du er helt tydelig på at det kun er dette du vil ha svar på. 

Anonymkode: 65d18...d58

Grunnen er at de fleste ønsker at barn skal ha kontakt med sin far. Det ønsker ikke jeg. Derfor er det forklart på forhånd så jeg liksom skulle slippe å forklare hvorfor jeg ønsker å flytte s langt vekk med barn.

Hi

Anonymkode: 06def...6b6

Skrevet

Reglene er 3 mnd varsel innenlands. Utenlands med samtykke. Dette er for den som har hovedomsorg men med del foreldreansvar. Altså holder ikke bare å varsle. Uten samværsavtale og foreldreansvar vet jeg ikke! 

Anonymkode: a0bc6...49c

Skrevet

Uten samværsavtale trenger du ikke å varsle nei. Står i barneloven

Anonymkode: 2117b...76b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...