Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Skal forsøke å holde meg kortfattet. Har en samboer som er far til mine 2 barn..ene barnet er snart 1 år og eldste 10 år. Han kjefter og klager på 10 åringen Hele tiden! Til tider så finner han på ting for å " ta 10 åringen" enorm forskjellsbehandling fra hans side..hver dag. Babyen får kos kos og kos å det er helt fantastisk! Vi koser alle med babyen, storesøster også elsker babyen ❤ MEN 10 åringen(storesøster) føler jeg til tider blir trakkasert av pappaen...eksempler: kjefter hver eneste dag ved matbordet, : du kan ikke spise, hvorfor spiser du sånn, du skal spise poteten, du skal blande alt ilag da blir det godt. Du spiser som en gris, 2 åringer spiser finere en deg, slutt å slurp, lukk munnen, sitter hele tiden å ser på fatet og på 10 åringen under måltidet les: ugler 10 åringen. Jeg har sagt ifra gjentatte ganger til han at dette er ikke ok. Føler jeg må forsvare 10 åringen under alle måltider. Han er generellt sur å fiendlig mot 10 åringen..når hun kommer hjem fra skolen og hele dagen egentlig. Vanskelig å forklare, men måten han snakker på, og at han hele tiden skal prøve å komme med en liten fille ting å blåse det opp i uendelige proporsjoner..noe som fører til at hun springer på rommet og gråter. Også går han etter 10 min og ber om unnskyldning! Hva faen er det som feiler dette mennesket? Er det mulig å få hjelp for dette eller er der bare å komme seg ut i egen leilighet med barna? Har veldig mange flere ting å skrive men det blir for langt akkurat nå! Anonymkode: 78cc4...7f9
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 Jeg hadde tatt barna og dratt Anonymkode: d4820...a62
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 Men hvorfor er han sånn? Har du spurt? Er det mulig at 10-åringen irriterer ham av en eller annen grunn? Det er på ingen måte grei oppførsel, men du må jo bevisstgjøre ham på det før du ev flytter med barna.... Anonymkode: afc3e...284
Gjest Antarctica Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor er han sånn? Har du spurt? Er det mulig at 10-åringen irriterer ham av en eller annen grunn? Det er på ingen måte grei oppførsel, men du må jo bevisstgjøre ham på det før du ev flytter med barna.... Anonymkode: afc3e...284 INGEN tiåring fortjener sånn behandling, uansett hvor mye eller lite hun irriterer ham. HI, kom dere avgårde på et foreldrekurs. Faren har en grundig ryddejobb å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 Jeg ville sagt det med andre ord: «du mobber barnet ditt!» Det er ikke oppdragelse han driver med. Vi kan korrigere 10-åringen her, men sier forsiktig «bruk kniv og gaffel», eller på dårlige dager «nå er du for stor til å bruke fingrene når du spiser». Men det holder med én korrigering. Vi diskuterer også mye om dagen, men snakker alltid når hun har rast ferdig. Anonymkode: 810e3...663
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 Kontakt familievernkontoret Anonymkode: 48854...b8e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Skal forsøke å holde meg kortfattet. Har en samboer som er far til mine 2 barn..ene barnet er snart 1 år og eldste 10 år. Han kjefter og klager på 10 åringen Hele tiden! Til tider så finner han på ting for å " ta 10 åringen" enorm forskjellsbehandling fra hans side..hver dag. Babyen får kos kos og kos å det er helt fantastisk! Vi koser alle med babyen, storesøster også elsker babyen ❤ MEN 10 åringen(storesøster) føler jeg til tider blir trakkasert av pappaen...eksempler: kjefter hver eneste dag ved matbordet, : du kan ikke spise, hvorfor spiser du sånn, du skal spise poteten, du skal blande alt ilag da blir det godt. Du spiser som en gris, 2 åringer spiser finere en deg, slutt å slurp, lukk munnen, sitter hele tiden å ser på fatet og på 10 åringen under måltidet les: ugler 10 åringen. Jeg har sagt ifra gjentatte ganger til han at dette er ikke ok. Føler jeg må forsvare 10 åringen under alle måltider. Han er generellt sur å fiendlig mot 10 åringen..når hun kommer hjem fra skolen og hele dagen egentlig. Vanskelig å forklare, men måten han snakker på, og at han hele tiden skal prøve å komme med en liten fille ting å blåse det opp i uendelige proporsjoner..noe som fører til at hun springer på rommet og gråter. Også går han etter 10 min og ber om unnskyldning! Hva faen er det som feiler dette mennesket? Er det mulig å få hjelp for dette eller er der bare å komme seg ut i egen leilighet med barna? Har veldig mange flere ting å skrive men det blir for langt akkurat nå! Anonymkode: 78cc4...7f9 Vet du hva.. Jeg orket ikke lese mer enn ett par setninger. 😔 Du bidrar til at barnet ditt blir ødelagt. Ja, rett og slett ødelagt. For hvert negative ord hun får, må hun få MANGE positive ord for å veie opp. Du har en mulighet til å redde barnet ditt. Eller bare sitte og se på. ❤ Anonymkode: 29d7a...59f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #8 Skrevet 25. januar 2019 Hi Hvis du ikke stopper hans oppførsel og hjelper barnet ditt, kommer hun til å få MASSE problemer senere. Moren min var bare halvparten så slem , jeg fikk spiseforstyrrelser , prøvde å ta selvmord, isolerte meg fra venner. Angst og depresjoner. Nå som nesten 40 åringen fungerer jeg ganske greit. Vil du dette for barnet ditt? Dette stopper i dag. Tør å si han i mot da ! Si : Dette stopper i dag! Spør han om han har det bra? Virker ikke sånn. Siden han tar det ut på dattern din. Anonymkode: 29d7a...59f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 Hvordan var han som far til 10-åringen da hun var mindre? Hvordan taklet han trassalderen? Han trenger i beste fall veiledning. I verste fall skilsmisse for å redde BEGGE barna. Det er ikke gunstig for gullungen heller å bli forskjellsbehandlet. Anonymkode: 3cbd5...1ad
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #10 Skrevet 25. januar 2019 Film han og film datteren din,når du spør henne hva hun tenker om situasjonen. Vis så til far og spør hva han tenker,noen ser faktisk ikke alvore før du viser de konkret. For det han utsetter datteren din for,kalles pykisk vold og latent vold,og latent vold oppleves verre en fysisk vold,dvs " hun går å venter på hva kommer,når kommer det neste gang,hun vet det kommer. Ser du at han ikke bedre seg må du gi han ett uktimatum,enten begynne i behandling hos feks psykolog for å lære kommunikasjon med eldste el han må flytte. Kan gi store senskader til barne. Anonymkode: 47052...29e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #11 Skrevet 26. januar 2019 en 10åring, vet jo hvordan hun skal oppføre seg ved bordet og, og gi far all skyld er for dumt Anonymkode: 46d11...800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå