Gå til innhold

Hvilke type bøker liker DU?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Av disse tingene, hva liker du at er med i ei bok? 

Kjærlighet, overnaturlige ting, spenning, drap, mysterier, sex, forbudt kjærlighet. 

Er nyskjerrig på hva dere andre leser, er selv glad i å lese sci fi bøker. Synes det er kult. 

Anonymkode: 3d8ce...90b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærlighet kan være helt ok, det kommer litt (veldig!) an på hvordan det skrives om det.

Overnaturlige ting - mener du spøkelser og slikt? Jeg har ikke sansen for det.

Spenning - en bok helt uten spenning blir jo dørgende kjedelig da.

Drap- ja og nei. Jeg er ikke glad i voldsomme, blodige og brutale beskrivelser av hvordan det foregikk, men jeg kan godt lese en krimbok.

Mysterier kan være ok. Som med kjærlighet, det kommer an på hvordan det er skrevet om det og hva slags mysterium det er.

Sexscener i bøker er ofte kleine og dårlig beskrevet, synes jeg. Fullt av klisjeer. Mulig det er jeg som leser feil bøker.

Forbudt kjærlighet - bare de ordene får meg til å tenke på husmorporno, og det er ikke helt i min gate.

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Av disse tingene, hva liker du at er med i ei bok? 

Kjærlighet, overnaturlige ting, spenning, drap, mysterier, sex, forbudt kjærlighet. 

Er nyskjerrig på hva dere andre leser, er selv glad i å lese sci fi bøker. Synes det er kult. 

Anonymkode: 3d8ce...90b

Kjærlighet - Ikke noe viktig for meg. Kan være med som en bihistorie. 

Overnaturlige ting - Ja, hvis det er skrevet på en overbevisende måte og ikke noe som er helt borti natta umulig. Gjerne kan det ha en rot i en faktisk myte eller noe sånt. 

Spenning - Ja, det må det nesten være for min del. Må vel være det i stort sett alle bøker av noe slag? 

Drap - Gjerne. Jeg leser helst krim. Jeg er ikke så glad i lange beskrivelser av kampscener eller drapshandlinger. Men er mer opptatt av å finne ut av hva som ligger bak, hva skjedde, hvorfor, hvem, osv. 

Mystrier - Dette kan virkelig danne et godt grunnlag i en bok! Et skikkelig mysterium. Det trenger ikke involvere drap eller kjærlighet. Kanskje en lapp fra en svunnen tid? Små spor som hinter om noe ubehagelig? 

Sex - Det har jeg virkelig ikke behov for. Hverken i bøker eller på tv. Helt unødvendig plassbruk. Forstår ikke hvem som er mener dette er viktig i en bok? 

Forbudt kjærlighet - Tia, kan jo være spennende nok. Ikke nok til at jeg ville lest noe som hadde dette som hovedtema. Men kanskje som en bihistorie eller noe sånt. 

Anonymkode: f716c...e30

Skrevet

Jeg er mest glad i historiske romaner, og spenning er helt nødvendig for å drive historien fremover. Kan også lese gode krimbøker.

Kjærlighet og drap kan det godt være, men mye avhenger av hvordan boka er skrevet.

Sci fi leser jeg overhodet ikke, har ikke sansen i det hele tatt.

Anonymkode: 1b956...7c5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Av disse tingene, hva liker du at er med i ei bok? 

Kjærlighet, overnaturlige ting, spenning, drap, mysterier, sex, forbudt kjærlighet. 

Er nyskjerrig på hva dere andre leser, er selv glad i å lese sci fi bøker. Synes det er kult. 

Anonymkode: 3d8ce...90b

 Kjærlighet: Det må være som en bihistorie. Kjærlighetsromaner liker jeg ikke.

Overnaturlige ting: Neitakk.

Spenning, drap og mysterier: Ja! Elsker krimlitteratur, og mysterier der en må bruke hjernen for å finne løsningen før boken avslører den.

Sex: Unødvendig, det må være hvis det blir nevnt i en bisetning.

Forbudt kjærlighet: Liker ikke kjærlighetsromaner, uansett.

Anonymkode: f844f...2d3

Skrevet

Av de tingene du nevner: spenning og mysterier (men da ikle som i overnaturlige mysterier, men slik at man sitter og lurer på hvem feks morderen er fordi bevisene peker mot fler)

Anonymkode: a120e...868

Skrevet

Leser hovedsakelig fantasybøker. Gjerne med en kvinnelig helt, eller spennende hovedpersoner som har litt personlighet involvert. Har god erfaring med å velge bøker etter coveret. Er vel 2 eller 3 av de rundt hundre bøkene jeg har kjøpt på outland som ikke falt i smak.

Skrevet

Av den lista, spenning og drap

Anonymkode: 4a5cc...097

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Av disse tingene, hva liker du at er med i ei bok? 

Kjærlighet, overnaturlige ting, spenning, drap, mysterier, sex, forbudt kjærlighet. 

Er nyskjerrig på hva dere andre leser, er selv glad i å lese sci fi bøker. Synes det er kult. 

Anonymkode: 3d8ce...90b

Kjærlighet. Ok, men ikke klissete. Helst en som beskriver de ulike fasetter ved et forhold. 

Overnaturlige ting: Likte Åndenes Hus av Isabel Allende og Harry Potter. Kan ellers styre meg. 

Drap. Ja, men helst søte, små kniplingdrap med duft av mandel. Ingen utmanende beskrivelser av blod og gørr. 

Mysterier er fint. 

Sex. Kommer an på. Ikke kiosklitteratur-sex. 

Forbudt kjærlighet. Samme som sex. 

Liker best bøker som er intelligent skrevet, gjerne som tar opp et samfunnsaktuelt problem. Liker også at språket er utfordrende og har flere lag. 

Anonymkode: 40b61...7d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...