Gå til innhold

Burde jeg fjerne trampolinen.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk klage fra styret hvor tre hadde skrevet under på klage at det var for mye støy på trampolinen. I fjor sommer ble jeg og barnet mitt nærmest terrorisert av ett eldre par.De som har fått med seg andre til å sende inn klage.De hysjer på barna så fort de lekte ute og klagde så fort det var noe aktivitet. Sånn holdt de på hele sommeren.Nå kjenner jeg at jeg gruet meg til vår sommer.Har egentlig lyst til å fjerne trampolinen.Men da føler jeg de har vunnet.De eldre.Og i tillegg blir barnet mitt veldig skuffet.Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: 11e5d...5f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La den stå hvis det ikke er regler mot både lek og trampoline. Lær deg å overse dette. Hvis folk ikke tåler barn som leker ute har disse menneskene kun en ting å gjøre; flytte!! Flott at barn leker ute!!

Skrevet

Trenger litt mer informasjon kjenner jeg:

1. Når slipper du barna ut på trampolinen

2. Tar der pauser innimellom, eller er det fritt frem og sprett og skrål hele dagen?

3. Hvor tett bor dere på andre

4. Sier du til barna at man ikke nødvendigvis trenger å bruke utestemme bare fordi man er ute?

Bor selv i rekkehus i borettslag, og bor ganske tett på andre mennesker både med og uten barn. Lek og latter er bare koselig, men ikke før 11 i helgene.. det er heller ikke like hyggelig med de ungene rett ovenfor oss som skriker, og da mener jeg skriker, fra 10-20 i helgene. 

Vi leker ute i hagen, og vi har basseng der det fort kan bli mye lyd på samme måte som på en trampoline. Men jeg har lært barna at det trenger ikke skrikes selvom vi er ute. Normale stemmer er mer enn nok.

Igjen, latter, litt skriking når man tar første saltoen/får kaldt vann på seg under vannkrig etc gjør meg absolutt ingenting, og såpass må man tåle når man velger å bo tett på andre, men skriking kan jeg fint spare meg for, og unger som er ute grytidlig og bråker er en uting.

Anonymkode: 3a2b9...97a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Trenger litt mer informasjon kjenner jeg:

1. Når slipper du barna ut på trampolinen

2. Tar der pauser innimellom, eller er det fritt frem og sprett og skrål hele dagen?

3. Hvor tett bor dere på andre

4. Sier du til barna at man ikke nødvendigvis trenger å bruke utestemme bare fordi man er ute?

Bor selv i rekkehus i borettslag, og bor ganske tett på andre mennesker både med og uten barn. Lek og latter er bare koselig, men ikke før 11 i helgene.. det er heller ikke like hyggelig med de ungene rett ovenfor oss som skriker, og da mener jeg skriker, fra 10-20 i helgene. 

Vi leker ute i hagen, og vi har basseng der det fort kan bli mye lyd på samme måte som på en trampoline. Men jeg har lært barna at det trenger ikke skrikes selvom vi er ute. Normale stemmer er mer enn nok.

Igjen, latter, litt skriking når man tar første saltoen/får kaldt vann på seg under vannkrig etc gjør meg absolutt ingenting, og såpass må man tåle når man velger å bo tett på andre, men skriking kan jeg fint spare meg for, og unger som er ute grytidlig og bråker er en uting.

Anonymkode: 3a2b9...97a

Skulle stå: men skriking til alle døgnets tider kan jeg fint spare meg for 😛 

Anonymkode: 3a2b9...97a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Trenger litt mer informasjon kjenner jeg:

1. Når slipper du barna ut på trampolinen

2. Tar der pauser innimellom, eller er det fritt frem og sprett og skrål hele dagen?

3. Hvor tett bor dere på andre

4. Sier du til barna at man ikke nødvendigvis trenger å bruke utestemme bare fordi man er ute?

Bor selv i rekkehus i borettslag, og bor ganske tett på andre mennesker både med og uten barn. Lek og latter er bare koselig, men ikke før 11 i helgene.. det er heller ikke like hyggelig med de ungene rett ovenfor oss som skriker, og da mener jeg skriker, fra 10-20 i helgene. 

Vi leker ute i hagen, og vi har basseng der det fort kan bli mye lyd på samme måte som på en trampoline. Men jeg har lært barna at det trenger ikke skrikes selvom vi er ute. Normale stemmer er mer enn nok.

Igjen, latter, litt skriking når man tar første saltoen/får kaldt vann på seg under vannkrig etc gjør meg absolutt ingenting, og såpass må man tåle når man velger å bo tett på andre, men skriking kan jeg fint spare meg for, og unger som er ute grytidlig og bråker er en uting.

Anonymkode: 3a2b9...97a

Man kan ikke holde unger inne til kl 11.

Anonymkode: 09e8f...e6f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man kan ikke holde unger inne til kl 11.

Anonymkode: 09e8f...e6f

Jeg sier ikke det heller, jeg mener at hvis man bor veldig tett på andre kan man holde på med roligere ting før 11. Det være seg frokost på terrassen, gå/sykle en tur, ta de med på fotballbane etc. Det er ganske mange som sover til 11 i helger, da er det kjedelig å bli vekket av unger som hopper på trampoline, eller i mitt tilfelle skråler i et basseng. 

Anonymkode: 3a2b9...97a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man kan ikke holde unger inne til kl 11.

Anonymkode: 09e8f...e6f

Men det er ikke det samme som å la barna leke høylytt ute i hagen når man bor tett på andre. 

Anonymkode: 8e984...170

Skrevet

Du må sjekke hva som står i borettslagets vedtekter om dette. Vanligvis er det tillatt m trampoliner, men et visst antall meter fra husveggen. Bråk og styr fra lek o.l er jo tillatt mellom kl 08.00 og 23.00 vanligvis, men samtidig må man vise hensyn. Du har retten på din side. De kan ikke kreve den fjernet så lenge den ikke er til unødvendig stor sjenanse med tanke på støy, og da også hvis det er utenfor vanlig tid barn oppholder seg ute. 

Anonymkode: 7d181...c87

Skrevet

Får de lov til å hyle og skrike på trampolina? Hvor mye støyer ungene dine, støyer de mer enn du tror kanskje?

Anonymkode: 84c18...8e5

Skrevet

Jeg er enig, dumt å la de "vinne". Kan du gå i dialog? Sette opp noen felles regler for trjampolinebruk som begge parter er enige i? F.eks når det gjelder bruk av trampolinen eller lignende. 

Hvis ikke, så bare styr på så lenge det ikke står noe spesifikt om dette i borettslagets regler. 

Anonymkode: 3b441...789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...