Gå til innhold

Hva slags verdier (urinprøve)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har blitt utredet for epileptisk aktivitet. På sykehuset tok de fastende urinprøve på morgenen. Den hadde forhøyede verdier av ? (Faren som fikk beskjed og husker ikke). Legen ringte og sa prøven måtte tas på nytt, siden han ikke kunne spise frukt, grønnsaker og nøtter 2 dager i forkant siden det kunne påvirke dette resultatet som var forhøyet. De glemte å gi bedkjed om dette sist gang, og var usikre på om prøven derfor var forurenset. 

Jeg klarte ikke få svar på hvilken verdier som var forhøyet, legen snakket litt i sirkler. Noen som har en idé hva de har testet? 

Urinprøven må fryses ned med en gang den er tatt, hvis det hjelper. 

Anonymkode: c8d64...a2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antageligvis metabolsk screening, eventuelt analyse av spesifikke aminosyrer. 

Anonymkode: 2010f...5ab

Skrevet

Det kan være glukosetransportprotein, at han har blitt testet for noe som heter GLUT1 mangel. Du kan ringe de å spørre,  evt vente til dere får epikrise tilsendt..

Anonymkode: e03ef...166

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være glukosetransportprotein, at han har blitt testet for noe som heter GLUT1 mangel. Du kan ringe de å spørre,  evt vente til dere får epikrise tilsendt..

Anonymkode: e03ef...166

GLUT1 testes ikke i urin. 

Anonymkode: 2010f...5ab

Skrevet

Det går litt sakte i sykehusverdenen, og jeg har nå fått papirer og utstyr i posten. 

Det dreier seg om forhøyede verdier av vanilinmandelsyre og homovanilinsyre (mva/hva). På grunn av faste og helg, får han ikke tatt ny test før over helga. Dum som jeg var googlet jeg, og nevroblastom er det som i hovedsak kommer opp ved disse forhøyede verdiene. Kjenner jeg blir stresset av det. Skal det lite inntak til for å forurense prøvene? 

Anonymkode: c8d64...a2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...